جان ترنوس به عنوان محتمل ترین جانشین تیم کوک به عنوان مدیر عامل اپل ظاهر می شود


گزارشی جدید از بلومبرگ امروز نگاهی عمیق به اینکه چه کسی می تواند جایگزین تیم کوک به عنوان مدیر عامل اپل شود، که از سال 2011 این عنوان را در اختیار دارد و امسال 64 ساله می شود، ارائه می دهد. اگرچه این گزارش بیان می‌کند که «هیچ دلیلی برای فرض اینکه تغییر در رهبری قریب‌الوقوع است» وجود ندارد، اما احتمالات متعددی وجود دارد که در نهایت چه کسی می‌تواند مسئولیت را بر عهده بگیرد.

این گزارش که بر اساس گفتگو با “چند نفر از افراد آشنا با عملکرد داخلی اپل” است، بیان می کند که اگر به زودی تغییری ایجاد شود، جف ویلیامز، مدیر عامل شرکت، تقریباً به طور قطع به عنوان مدیر عامل شرکت خواهد کرد:

این افراد می گویند که اگر کوک به زودی استعفا می داد، تقریباً به طور حتم با جف ویلیامز، مدیر عملیاتی، که چند سال پیش به عنوان نامزد اصلی جانشینی کوک ظاهر شد، جایگزین او می شد.

اما ویلیامز، که امسال 61 ساله می شود، تنها دو سال از کوک کوچکتر است و مدیران شرکت می گویند که بعید است که او در حال حاضر رهبر جدید درازمدت باشد. هیئت مدیره اپل احتمالاً رهبری می خواهد که مانند کوک و جابز حداقل یک دهه در این سمت بماند. یکی از مدیران قدیمی اپل می‌گوید: «اگر پنج سال پیش از من می‌پرسیدید، کاملاً واضح بود که جف برای مدیر عامل شدن جلوتر است. اما به‌روزرسانی آهسته C-suite باعث می‌شود که چه کسی را می‌توانید سوار کنید.»

اما این گزارش می‌گوید نزدیکان او معتقدند کوک برای «حداقل سه سال دیگر» مدیرعامل اپل خواهد بود. اگر این اتفاق بیفتد، جان ترنوس “محتمل ترین جانشین” تیم کوک به عنوان مدیر عامل اپل است.

ترنوس در حال حاضر معاون ارشد مهندسی سخت افزار در اپل است و در سال های اخیر نقش قابل توجهی در اپل ایفا کرده است.

این گزارش ترنوس را به عنوان “بسیار مورد توجه در اپل” توصیف می کند، که توسط تیم کوک، ادی کیو و بسیاری دیگر تحسین شده است. یکی دیگر از عوامل کلیدی این است که ترنوس 49 ساله است. این باعث می شود که او “بیشتر از سایر اعضای تیم مدیریت برای مدت طولانی بماند.”

ترنوس در اپل بسیار مورد توجه است و احترام کوک، ویلیامز و سایر مدیران را به خود جلب کرده است. یکی از نزدیکان به تیم مدیریت اپل توضیح می‌دهد: «تیم او را بسیار دوست دارد، زیرا می‌داند چگونه ارائه خوبی ارائه دهد، رفتاری بسیار ملایم دارد، هرگز چیزی بحث‌برانگیز را در ایمیل نمی‌گذارد و تصمیم‌گیرنده بسیار بی‌میلی است». . او مانند تیم دارای ویژگی های مدیریتی زیادی است.

کریستوفر استرینگر، طراح سخت‌افزار پیشرو سابق اپل، ترنوس را «دستی قابل اعتماد» خواند که «هرگز در هیچ نقشی که در آن بزرگ شده شکست خورده است». ادی کیو، مدیر اجرایی اپل که به‌عنوان نزدیک‌ترین معتمد کوک شناخته می‌شود، به‌طور خصوصی به همکارانش گفت که ترنوس باید مدیرعامل بعدی باشد.

سایر مدیران اپل چطور؟ بلومبرگ می گوید افرادی مانند کریگ فدریگی و دیر اوبراین علیرغم اینکه بسیار مورد توجه قرار می گیرند، “جانشینان بعید” کوک هستند. دیگران، مانند فیل شیلر و مدیر سخت افزار دن ریچیو “در پایان دوران تصدی خود در اپل هستند.”

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی