اهمیت سازگاری HomeKit یا Matter دوباره برجسته شد


شرکت خانه‌های هوشمند برلیانت پس از ناکامی در جذب سرمایه بیشتر در تلاش برای تامین مالی، اعلام کرد که نقدینگی خود را تمام کرده است.

در حالی که کنترل‌کننده‌های خانه هوشمند و کلیدهای چراغ آن در حال حاضر به کار خود ادامه می‌دهند، با توجه به عدم سازگاری HomeKit یا Matter، هیچ تضمینی وجود ندارد که این وضعیت برای مدت طولانی باقی بماند.

لبه گزارش ها.

برلیانت، سازنده کنترل‌کننده‌های خانه هوشمند و سوئیچ‌های چراغ هوشمند، پولش تمام شده است. مدیرعامل Aaron Emig در مصاحبه ای اختصاصی با The Verge تایید کرد که این شرکت اکثر کارکنان خود را اخراج کرده، مرکز پشتیبانی خود را تعطیل کرده و دیگر محصولات خود را نمی فروشد. با این حال، این شرکت سرورهای خود را حفظ می کند و دستگاه های موجود همچنان در خانه مشتریان به کار خود ادامه می دهند.

اما سوالی که Emig نمی تواند پاسخ دهد دقیقا تا چه مدت است. وی با بیان اینکه شرکت وارد مرحله فروش دارایی شده و به دنبال خریدار است، گفت: “به طور نامحدود، امیدوارم اینطور باشد، اما در نهایت این در دست من نیست.”

اگر سرورهای شرکت آفلاین باشند، سوئیچ‌های نور برلیانت به کار خود ادامه می‌دهند، اما نمی‌توانید صحنه‌های موجود را ویرایش کنید، صحنه‌های جدید ایجاد کنید یا دستگاه‌های جدیدی اضافه کنید.

این امر ضربه‌ای به مشتریانی خواهد بود که برای دستگاه‌هایی که به‌عنوان کیت‌های نیمه حرفه‌ای به بازار عرضه می‌شوند، قیمت بالایی پرداخت کرده‌اند و هر سوئیچ بین 399 تا 549 دلار قیمت دارد.

اهمیت HomeKit یا Matter را برجسته می کند

این اولین باری نیست که صاحبان دستگاه های هوشمند با این احتمال مواجه می شوند که دستگاه های خود به طور کامل بریک شده یا ویژگی های مهم خود را در صورت مواجهه با مشکلات مالی از دست می دهند.

ما قبلاً در مورد این خطرات نوشته‌ایم، پس از اینکه شرکت دوچرخه‌های الکترونیکی هوشمند VanMoof با مشکلاتی مواجه شد (خوشبختانه حل شد).

هیچ راه حل کاملی وجود ندارد، زیرا برخی از ویژگی ها ممکن است منحصر به برنامه شرکت باشد یا نیاز به دسترسی به سرور شرکت داشته باشد. اما تنها خرید دستگاه‌های سازگار با HomeKit یا Matter حداقل تضمین می‌کند که در صورت ورشکستگی شرکت، نمی‌توان آنها را شکست داد. همچنان ادامه استفاده از حداقل عملکردهای اساسی – از جمله ویرایش و ایجاد صحنه های جدید – از طریق برنامه Home اپل امکان پذیر خواهد بود.

عکس: فوق العاده

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش هوم کیت 9to5mac فارسی