اگرچه قوانین اپل روشهای ردیابی درب پشتی را ممنوع میکند، اما این امر توسعهدهندگان بزرگ را از تلاش برای یافتن حفرهها متوقف نکرده است.
برنامه های حریم خصوصی اپل می تواند از این هم فراتر رود
اطلاعاتاین است سارا کروز از اپل درخواست می کند که در این مسیر حتی بیشتر از این پیش برود. او پیشنهاد میکند که Private Relay و Hide My Email میتوانند در آینده بهطور پیشفرض فعال شوند و در دسترس همه کاربران قرار گیرند.
شرکتهای وابسته به تبلیغات مانند متا، شرکت مادر فیسبوک، قبلاً از شفافیت ردیابی برنامهها ناراحت هستند، اما برنامههای حریم خصوصی اپل ممکن است فراتر از این باشد – و شامل نبرد جدیدی با تبلیغکنندگانی باشد که سعی در ردیابی کاربران دارند.
نظر شما چیه؟ آیا اپل باید این اقدامات اضافی را برای جلوگیری از ردیابی تبلیغات ناخواسته و هرزنامه انجام دهد؟ لطفا افکار خود را در نظرات به اشتراک بگذارید.
اپل همیشه یک رویکرد متمرکز بر حریم خصوصی برای ردیابی تبلیغات داشته است. اولین قدم این شرکت توسعه شناسه برای تبلیغ کنندگان (IDFA) بود – راهی ناشناس برای ردیابی دستگاه های فردی. این بدان معناست که تبلیغکنندگان میتوانند ببینند که یک دستگاه خاص در معرض یک تبلیغ خاص قرار گرفته است و سپس از وبسایت آگهیدهنده بازدید کنند، اما هیچ راهی برای تعیین آن وجود نداشت. شناسایی صاحب دستگاه
به گفته او، این می تواند Private Relay را به برنامه ها گسترش دهد، نه فقط Safari.
اگر سرویس Private Relay فراتر از Safari گسترش یابد تا انتقال آدرسهای IP کاربران در برنامههای تلفن همراه را متوقف کند، مدیران صنعت تبلیغات میگویند که تلاشهای بسیاری از شبکههای تبلیغاتی و شرکتهای فناوری برای تطبیق با تغییرات قبلی اپل به نام شفافسازی ردیابی برنامهها را مختل میکند. . بسیاری از راهحلهایی که شرکتهایی مانند متا، اسنپ و گوگل در پی تغییرات اپل ایجاد کردهاند، تا حدی به دسترسی به مجموعهای از آدرسهای IP کاربران برای سنجش اینکه آیا تبلیغاتی که کاربران مشاهده میکنند منجر به فروش شدهاند یا خیر، متکی هستند.
گام بعدی پیشگیری از ردیابی هوشمند بود، برای جلوگیری از ردیابی متقابل سایت در سافاری.
اخیراً، در سال 2020، اپل شفافیت ردیابی برنامه را اعلام کرد، به این معنی که هر برنامه به صراحت باید مجوز ردیابی را بخواهد – اگرچه اجرای آن به تعویق افتاده است. جای تعجب نیست، زمانی که در نهایت راه اندازی شد، اکثر کاربران اجازه را رد کردند.
هر دو ویژگی حفظ حریم خصوصی که توسط اپل در پاییز گذشته راه اندازی شد، در حال حاضر فقط برای افرادی در دسترس است که برای سرویس ذخیره سازی iCloud+ آن پول پرداخت می کنند. با این حال، برخی از مدیران صنعت تبلیغات نگران هستند که اپل ممکن است ویژگیها را به مشتریان بیشتری گسترش دهد یا به همان روشی که ویژگیهای حریم خصوصی قبلی را راهاندازی و گسترش داد. این امر باعث هرج و مرج بیشتر یا کاهش درآمد برای شرکتهایی مانند گوگل و متا پلتفرمهای مادر فیسبوک میشود، که تبلیغکنندگان آنها اکنون شروع به بهبودی از اجرای محدودیتهای قبلی ردیابی تبلیغات آیفون کردهاند.
Source link
بخش appl 9to5mac فارسیگزارش امروز صرفاً حدس و گمان است، اما با جهتگیری شرکت سازگار است – بهویژه با توجه به نبرد خال علیه ردیابی تبلیغات…
زمینه
FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.
برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:
سازنده آیفون قبلا ارائه کرده است [the above] دو ویژگی حریم خصوصی دیگر که هویت کاربران دستگاه اپل را پنهان می کند. به گفته مدیران فناوری تبلیغات و مشاوران تبلیغات، آنها با هم تهدید می کنند که توانایی صنعت تبلیغات آنلاین برای ردیابی مشتریان را محدودتر می کنند. […]
گرانت سیمونز، معاون رئیس کوچاوا، که به تبلیغکنندگان کمک میکند عملکرد کمپینهای تبلیغاتی آنلاین را اندازهگیری کنند، گفت: «صنعت در حال حبس نفس جمعی خود است.
اگرچه تاکید می کنم که این فقط حدس و گمان است، اما برای اپل یک پیشرفت منطقی خواهد بود. من مطمئنا علیه آن شرط بندی نمی کنم.