خلاصه ای از چگونگی تلاش غول های مختلف فناوری برای برآورده کردن نیازهای افراد دارای معلولیت در سال گذشته نشان می دهد که سابقه دسترسی اپل بهتر از بسیاری از شرکت ها است – اما در یک مورد اوضاع را بدتر کرده است.
در سیستم عامل macOS، اپل همچنین امکان سفارشی کردن طرح کلی و رنگ پر کردن مکان نما را فراهم کرده است تا افراد کم بینا بتوانند راحت تر تشخیص دهند که ماوس در حال حرکت یا تغییر شکل است. این شرکت همچنین میانبرهای صفحه کلید خود را گسترش داده است تا کاربران بتوانند همه چیز را در مک با صفحه کلید (بدون نیاز به ماوس یا ترک پد) کنترل کنند.
با این حال، شورای آمریکایی نابینایان توجه را به شکست اپل جلب کرد.
اپل همچنین در سال جاری پیشرفتهایی را برای کاربران سمعک با آیفونها اضافه کرده است که امکان ارتباط دو طرفه را فراهم میکند. این بدان معناست که کسانی که سمعک های سازگار را به آیفون خود متصل می کنند، دیگر نیازی به استفاده از میکروفون گوشی خود ندارند تا توسط تماس گیرندگانشان بشنوند – سمعک همچنین می تواند صدای گوینده را بگیرد. تاکنون Starkey و ReSound دستگاه های سازگار «طراحی شده برای آیفون» را منتشر کرده اند.
این مقاله دستاوردها و زیان های دسترسی اپل، آمازون، گوگل، متا، مایکروسافت و توییتر را خلاصه می کند.
اپل امسال نیز Assistive Touch را برای این ساعت معرفی کرد که امکان تعامل بدون تماس با دستگاه پوشیدنی آن را فراهم کرد. ایده این است که کاربران می توانند برای حرکت در ساعت هوشمند مشت های خود را ببندند یا انگشتان خود را نیشگون بگیرند. در عمل، Assistive Touch تا حدودی آموخته است، و ممکن است هنوز برای کسانی که مهارت یا قدرتی ندارند، مشتهای خود را برای شروع عمل “فشار مضاعف” مشت کنند. اما این یک شروع است و ساعت های هوشمند کمی دیگر آن را ارائه می دهند. […]