ریکاوری قلبی: در اپل واچ/آیفون چیست؟


در میان ویژگی‌های سلامت جدید در watchOS 9 و iOS 16، اپل کاردیو ریکاوری را نامیده است. ما را دنبال کنید تا نگاهی عمیق به این ویژگی، نحوه ردیابی آن با Apple Watch، چرایی ارزشمند بودن آن، اعداد Cardio Recovery در چه مواردی خوب است و نکاتی در مورد چگونگی بهبود آن داشته باشید.

به نظر می رسد که Cardio Recovery چیزی است که قبلاً در اپل واچ تحت عنوان پرکاربرد «بازیابی ضربان قلب» در دسترس بود. با watchOS 9 و iOS 16، اپل نام ویژگی Cardio Recovery را تغییر داد – شاید برای مطابقت با معیار Cardio Fitness (VO2 max) در برنامه Health. قابل ذکر است که این ویژگی قبلاً در برنامه Health – فقط در برنامه Fitness – ظاهر نمی شد، اما با iOS 16 اضافه شد.

مانند HRV و VO2 max، ریکاوری قلبی یا ریکاوری ضربان قلب یک معیار سلامت کمتر شناخته شده است که هر بار که یک تمرین را انجام می دهید توسط Apple Watch اندازه گیری می شود. خواه قبلاً از این ویژگی استفاده نکرده‌اید یا کنجکاو هستید که چرا مفید است، چگونه مطمئن شوید که خوانش‌های دقیقی دریافت می‌کنید یا چگونه می‌توانید ویژگی‌های خود را بهبود ببخشید، ادامه مطلب را بخوانید.

ریکاوری قلبی چیست و چرا مهم است؟

ریکاوری قلبی میزان کاهش ضربان قلب شما بلافاصله پس از ورزش را اندازه گیری می کند. همانند تغییرات ضربان قلب، بازیابی ضربان قلب (HRR) بینشی در مورد سلامت قلب شما بر اساس سرعت واکنش آن به سیستم عصبی خودمختار ارائه می دهد.

MedPage Today HRR را اینگونه توضیح می دهد:

اندازه‌گیری‌های این فعالیت منعکس‌کننده تعادل بین سیستم عصبی سمپاتیک (که واکنش‌های جنگ و گریز را فعال می‌کند) و سیستم عصبی پاراسمپاتیک (که فعالیت‌های «استراحت و هضم» را فعال می‌کند) را نشان می‌دهد و نشان داده شده است که پیش‌بینی‌کننده‌های قوی مرگ‌ومیر هستند.

در یکی از مطالعاتی که بیش از 1000 بار به آن ارجاع داده شده توسط کول، بلک استون، پاشکو، اسنادر و لاور، HRR غیرطبیعی پایینی برای پیش‌بینی خطر مرگ افراد در عرض 6 سال دو برابر شده است.

مربوط:

اعداد خوب ریکاوری قلبی چیست؟

مطالعات جدیدتر تایید کننده کول و همکاران. نتایج نشان می دهد که بهبودی قلبی یا بازیابی ضربان قلب از 13 یا بیشترr (به معنی افت 13 ضربه در دقیقه یا بیشتر) پس از 1 دقیقهجایی که 22 یا بیشتر بعد از دو دقیقه در محدوده نرمال/سالم است.

با این حال، به خاطر داشته باشید که برای آزمایش دقیق ریکاوری ضربان قلب، باید ضبط اپل واچ خود را بلافاصله بعد از تمرین متوقف کنید. به عنوان مثال، اگر بعد از اتمام، حرکات کششی، نشستن، استراحت و سپس اتمام تمرین، تمرین خود را به حالت دویدن رها کنید، اعداد HRR پایینی را مشاهده خواهید کرد زیرا اپل واچ ضربان قلب تمرین شما را با 1 دقیقه و ضربان قلب پس از 2 دقیقه مقایسه نمی کند. از ورزش

به همین ترتیب، تمرین‌هایی که شامل خنک کردن هستند نیز اعداد HRR را تغییر می‌دهند. و برنامه های شخص ثالث که از شروع تمرینات در اپل واچ مانند Peloton و غیره پشتیبانی می کنند. همچنین می تواند قبل از اینکه پوشیدنی بتواند ریکاوری ضربان قلب شما را اندازه گیری کند، به تمرینات پایان دهد. در این موارد، اعداد بازیابی ضربان قلب در اپل واچ یا آیفون ظاهر نمی شوند.

اگر اینجا و آنجا متوجه HRR پایین شدید نگران نباشید. این اعداد ممکن است بسته به سن شما در میان عوامل دیگر متفاوت باشد. اما اگر خود را به طور مداوم پایین‌تر از اعداد بالا می‌بینید، و بلافاصله پس از پایان ورزش، تمرینات اپل واچ را متوقف می‌کنید، ممکن است ارزش دیدن پزشک را داشته باشد.

یک مطالعه در سال 2018 که در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شد، به این نتیجه رسید که بازیابی ضربان قلب تنها 10 ثانیه پس از ورزش ممکن است در پیش‌بینی مرگ و میر دقیق‌تر باشد، اما اپل واچ از رویکرد سنتی‌تر 1 و 2 دقیقه‌ای پیروی می‌کند.

راه دیگری که ریکاوری قلبی مفید است برای افرادی است که دچار حمله قلبی شده اند. تحقیقات نشان داده است که توانبخشی قلبی می تواند بازیابی ضربان قلب را بین 18 تا 22 ضربه در دقیقه بهبود بخشد (ممنون، براندون!).

Apple Watch Cardio Recovery: نحوه ردیابی و مشاهده

ساعت اپل

اپل واچ به طور خودکار ریکاوری قلبی (بازیابی ضربان قلب) شما را ردیابی می کند. این زمانی اتفاق می‌افتد که ردیاب ورزشی خود را به پایان می‌رسانید، بنابراین مطمئن شوید که لباس پوشیدنی خود را برای سه دقیقه بعد از آن روشن بگذارید (برای هر اپل).

برای مشاهده داده های خود (بازیابی ضربان قلب در iOS 15/watchOS 8 و نسخه های قبلی، و بازیابی قلبی در iOS 16/watchOS 9):

  1. در اپل واچ، به اپلیکیشن ضربان قلب
  2. انگشت خود را به سمت پایین بکشید یا اسکرول کنید
  3. تا زمانی که یک تمرین ذخیره شده برای روز دارید، باید یک را ببینید بهبود بخش در watchOS 8 با برچسب بعد از تمرین در watchOS 9
  4. برای دیدن جزئیات روی آن ضربه بزنید
  5. ریکاوری کاردیو/ضربان قلب نشان می دهد که ضربان قلب شما 1 و 2 دقیقه بعد از تمرین چقدر کاهش یافته است.
    • به خاطر داشته باشید که باید اپل واچ خود را بعد از تمرین روشن بگذارید تا میزان HRR اندازه گیری شود.
  6. برای دیدن داده های روزهای قبل باید به آیفون خود بروید، زیر را دنبال کنید
اپل واچ ریکاوری کاردیو

آیفون

در برنامه Health (فقط با iOS 16)

  1. در iOS 16، به برنامه سلامت در آیفون
  2. انتخاب برگه مرور در پایین سمت راست
  3. اکنون فشار دهید قلب
  4. جستجو کنید ریکاوری قلبی
  5. اکنون می‌توانید تمام داده‌هایی را که با اپل واچ جمع‌آوری کرده‌اید ببینید، روی زبانه‌های D/W/M/6M/Y در بالا ضربه بزنید تا دوره‌های زمانی مختلف را ببینید.
Cardio Recovery watchOS 9 iOS 16 iPhone

گزینه 2 – iOS 16، 15 و نسخه های قبلی

  1. برای مشاهده اطلاعات بازیابی کاردیو/ضربان قلب اپل واچ برای تمرینات گذشته، به اینجا بروید اپلیکیشن تناسب اندام آیفون
  2. انتخاب برگه خلاصه اساسا
  3. a را فشار دهید آموزش اخیر از صفحه اصلی یا خود را فشار دهید حلقه های فعالیت > یک روز را انتخاب کنید > برای یافتن تمرین(های) خود به پایین بکشید
  4. داده‌های ضربان قلب خود را در نزدیکی پایین پیدا کنید > برای مشاهده بازیابی کاردیو/ضربان قلب، انگشت خود را از چپ به راست بکشید
ریکاوری کاردیو آیفون iOS 16

جالب اینجاست که اپل داده‌های ضربان قلب/بازیابی قلبی را در برنامه Health زیر بخش قلب در iOS 15 و نسخه‌های قبلی اضافه نمی‌کند.

چگونه ریکاوری قلبی را بهبود دهیم؟

راه های مختلفی برای بهبود ریکاوری قلبی (بازیابی ضربان قلب) وجود دارد. Woop سازنده لباس این لیست از نکات را برای بهبود پاسخگویی بین قلب و سیستم عصبی خودمختار به اشتراک گذاشته است:

  • خواب با کیفیت
  • هیدراته بمانید
  • رژیم غذایی مغذی داشته باشید
  • مدیتیشن یا تنفس را تمرین کنید
  • استرس را کاهش دهید
  • از الکل اجتناب کنید

ادامه مطلب 9to5Mac آموزش ها:

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:



Source link

بخش چطوری 9to5mac فارسی