فروش آیفون های چینی 6 درصد افزایش یافت، اگرچه بسیاری در مورد آینده تردید دارند



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

این ایده با این واقعیت پشتیبانی می شود که بسیاری از توزیع کنندگان در مورد خرید عمده فروشی خود محتاط هستند، زیرا زمانی در سطح بسیار بالایی از موجودی فقط در قفسه های خود گیر کرده بودند.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.


در فروش آیفون در چین، اپل جایگاه رهبری خود را در بازار حفظ کرد و نسبت به مدت مشابه در سال 2022 رشد کمی داشت.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

برخی معتقدند که ما بالاخره از تأثیرات همه گیر بر عرضه و تقاضا گذشته ایم و امسال دوره بهبودی برای بخش گوشی های هوشمند خواهد بود. با این حال، بسیاری شک دارند و معتقدند که این فقط یک اتفاق موقت و فصلی است.

عکس: Apple Changsha/Apple

داده‌های اطلاعاتی جدید بازار نشان می‌دهد که فروش آیفون در چین در طول دوره سال نو چینی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد رشد داشته است.

در حالی که برخی آن را نشانه ای می دانند که سال 2023 سال بهبودی پس از همه گیری برای بازار جهانی گوشی های هوشمند خواهد بود، برخی دیگر در مورد اینکه این روند تا چه مدت ادامه خواهد داشت تردید دارند.

در چهار هفته از پنج هفته، فروش بالای 6 میلیون باقی ماند، سطحی که در سال 2022 به ندرت به آن رسید، زمانی که بیماری همه گیر هر از گاهی شهرهای چین را تحت الشعاع قرار می داد. میانگین فروش هفتگی در این دوره 6.7 میلیون دستگاه بود که بسیار بالاتر از میانگین 5.5 میلیون دستگاه در سال 2022 بود. در ژانویه، فروش ماهانه در مقایسه با ماه مشابه 1 سال قبل که بیشترین فروش را در سال 2022 داشت، ثابت بود، اما به طور متوالی افزایش یافت. بیش از 40 درصد.

با این حال، کانترپوینت تا حدودی خوشبین است و معتقد است که پایان سیاست شکست خورده چین برای کووید صفر به معنای احتمال کمتر محدودیت‌های طرف عرضه است. او می گوید که بر دیدگاه خود مبنی بر اینکه بازار گوشی های هوشمند برای سال 2023 سال به سال رشد خواهد کرد، ایستاده است، اگرچه او انتظار دارد که این رشد تک رقمی باشد.

کانترپوینت فروش گوشی های هوشمند در چین را برای فصل تعطیلات این کشور که حول محور سال نو چینی است، ردیابی کرده است.

اپل به کار سخت خود برای کاهش وابستگی تولید خود به چین ادامه می دهد، اما آخرین گزارش هند حاکی از آن است که اوضاع خوب به نظر نمی رسد.

برخی این را بیشتر به دلیل کاهش تقاضا در دسامبر و فرا رسیدن زودتر از حد معمول فصل سال نو چینی می دانند تا بهبود قابل توجه در سمت تقاضا.

در اوایل سال 2023، فروش به سرعت هفته به هفته افزایش یافت و قبل از شروع فصل سال نو چینی به بیش از 7 میلیون رسید.

داده‌های اولیه نشان می‌دهد که اپل در ماه ژانویه بزرگترین OEM چین از نظر سهم فروش باقی ماند و فروش آن نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 6 درصد افزایش یافت.