من رابطه عاشقانه خودم با مک اصلی را به یاد دارم

اما زمان ها متفاوت بود. اپل پس از آن نیاز به دسترسی به خبرنگاران داشت، نه دیگران. اپل فکر می کرد که اگر ما صاحب مکینتاش باشیم، در مورد آنها می نویسیم (درست بود). به همین دلیل به خبرنگاران تخفیف داد. تخفیف بسیار سخاوتمندانه: 60 درصد تخفیف. (الان ما هیچ تخفیفی دریافت نمی کنیم، اگر شما تعجب کنید.) هنوز هم پول زیادی بود، اما من اهمیتی نمی دادم، باید یکی داشته باشم: من هفتمین مکینتاش را تحویل گرفتم تا به آنجا رسیدم. انگلستان. .

مک رایت

پیر هستم. به اندازه کافی پیر بود که اولین مکینتاش را در سال 1984 خریده بود – اما او فقط توانست این کار را انجام دهد زیرا در آن زمان اپل بیشتر از ما به اپل نیاز داشت.

زندگی قبل از مک

بله، شما باید کامپیوتر خود را برای دیدن یک اعلان بسیار مشابه بوت کنید و برای انجام هر کاری باید دستوراتی را تایپ کنید، مانند تغییر پوشه ها یا باز کردن یک برنامه.

در این شکل، مکینتاش من در مجموع پنج سال دوام آورد، تا اینکه آن را با…

برای نوشتن مقاله در مورد آن، دیسک سیستم را برای بوت کردن آن وارد کرده اید. سپس آن را خارج کردید و دیسک MacWrite را وارد کردید. وقتی می‌خواستید کارتان را تا اینجا ذخیره کنید، دیسک MacWrite را خارج کردید و یک دیسک خالی را وارد کردید (که اتفاقاً هر کدام 18 دلار به پول امروزی قیمت دارد). در نقاط مختلف فرآیند، مکینتاش دیسکی را که در درایو بود بیرون می‌آورد و به شما می‌گوید کدام یک را می‌خواهد. اسناد به هشت صفحه محدود شد – اگر نیاز به نوشتن بیشتر داشتید، در یک سند جدید ادامه می‌دادید.

مکینتاش قابل حمل. این نام شاید یک اغراق جزئی بود: او 16 پوند وزن داشت! اما من آن را همه جا حمل کردم و حتی بیشتر از مک اصلی آن را دوست داشتم. اینجاست که با MacBook Air 11 بسیار جدیدتر من عکس گرفته شده است:

قابل حمل
Here is a word in ^Bbold^B and here is a word in ^Yitalics^Y.

من شما را با جدول زمانی کامل مک خود خسته نمی کنم، اگرچه می توانم مطمئن باشم که همه چیز را به خاطر می آورم، اما کافی است بگویم بین آن زمان تا مک بوک پرو 16 اینچی M1 Max 2021 من تعداد زیادی دستگاه وجود داشت.

هر کسی که در آن زمان زنده نبود، یا حداقل به اندازه کافی بزرگ بود که بتواند از رایانه استفاده کند، تصور اینکه استفاده از رایانه شخصی قبل از LISA و مکینتاش چگونه بود، مشکل خواهد داشت، اما یک راه آسان برای ایده گرفتن وجود دارد: باز کردن Terminal on مک شما

هیچ کدام از اینها برای من مهم نبود: من این دستگاه را دوست داشتم. من بعداً آن را به مشخصات Macintosh Plus با حداکثر 4 مگابایت رم ارتقا دادم و مدتی بعد یک هارد SCSI خارجی 20 مگابایتی بسیار گران قیمت را اضافه کردم. همانطور که iFixit در سالگرد خرابی خود مشاهده می کند، هنگامی که از پیچ های T15 عبور کردید، دستگاه به راحتی قابل ارتقا بود.

تخریب

وقتی شروع کرد به تو لبخند زد. شما لیست دایرکتوری نداشتید، تصاویر پوشه داشتید. شما نام برنامه یا فایلی را برای باز کردن آن تایپ نکردید، از این چیز جدید عجیب و غریب به نام ماوس برای دوبار کلیک کردن روی آن استفاده کردید. وقتی کلمه ای را پررنگ می کردید، روی صفحه پررنگ ظاهر می شد. تو داشتی فونت های مختلف! آن می تواند باتوحرف میزنم! (به نوعی … یعنی می توانید چیزی را تایپ کنید و آن را بگوید.)

من توان پرداخت آن را نداشتم. اکنون فقط برای خود کامپیوتر معادل 5600 دلار هزینه دارد. دومین درایو فلاپی “اختیاری” اضافی بود. چاپگر ImageWriter مورد نیاز برای چاپ این فونت های جدید و دوست داشتنی بود. من در سال اول روزنامه نگاری بودم و در آن زمان نسبت خوبی از درآمد سالانه من بود.

فقط زمانی که سند را چاپ می کنید، می توانید جلوه های واقعی کاراکتر را ببینید.

من Portable را در سال 1991 با PowerBook 100 جایگزین کردم – اولین دستگاهی که ما واقعاً به عنوان سلف مدل های MacBook Air و MacBook Pro امروزی می شناسیم.

بی نظیر بود. من فوراً فهمیدم که رایانه ها باید شبیه این باشند. من یکی میخواستم

پس جای تعجب نیست که کامپیوترهای خانگی آن دوران تقریباً به طور انحصاری توسط افراد حرفه ای و کسب و کار استفاده می شد.

سپس مکینتاش آمد

128

Control-Y برای حروف کج، زیرا Control-I برای Tabb استفاده می شد، بدیهی است…

چهلمین سالگرد مکینتاش تا فردا باقی نمانده است، اما جشن‌هایی در جریان است و مدیران اپل دیدگاه خود را در مورد این دستگاه به اشتراک می‌گذارند، که در نهایت نه تنها نحوه تعامل ما با رایانه‌های شخصی را تغییر داد، بلکه راه را برای تبدیل شدن آنها به رایانه‌های انبوه هموار کرد. . بازار دستگاه های مصرف کننده

وقتی در یک پردازشگر کلمه می‌نوشتید و می‌خواستید از حروف برجسته یا کج استفاده کنید، از کلیدها برای انجام این کار استفاده می‌کردید – و نمایشی از جلوه را روی صفحه‌تان نمی‌بینید. شما در عوض چیزی شبیه به این را خواهید دید:

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

من شک دارم که خیلی های دیگر وجود داشته باشند 9to5Mac بچه ها به اندازه کافی بزرگ هستند که اولین مکینتاش را داشته باشند، اما اولین داستان های مک خود را در نظرات به اشتراک بگذارید!