ویتنام بازار رو به رشد آیفون اپل است. تقاضا برای سری های آیفون 13 و 14 در سه ماهه اول سال 2023 خوب بود. اندونزی نیز شاهد رشد در فروش آیفون بود. به طور کلی، فروش آیفون در سه ماهه اول سال 2023 نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد افزایش یافته است.
FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.
اما حتی در یک بازار رو به زوال، اپل جایگاه خود را بسیار بهتر از سایر برندها حفظ می کند – کاهش محموله کمتر و رشد سهم بازار را تجربه می کند. این شرکت همچنین توانسته رشد درآمد آیفون را از طریق کاهش فروش حفظ کند زیرا مدلهای گرانتر میانگین قیمت فروش را افزایش میدهند.
اپل تنها برنده در آسیای جنوب شرقی است
شرکت کوپرتینویی بار دیگر به عنوان تنها برنده این بار در جنوب شرقی آسیا ظاهر شد. Counterpoint گزارش می دهد که در حالی که فروش گوشی های هوشمند به طور کلی در سه ماهه اول کاهش یافته است، اپل در واقع فروش را افزایش داده است.
اما – کنار گذاشتن همه گیری – روند در سال های اخیر نزولی بوده است و محموله ها سال به سال کاهش یافته است. این نشان دهنده این واقعیت است که گوشی های هوشمند خود یک فناوری بالغ هستند و تغییرات تدریجی بیشتری نسبت به نیاز دارند. جایی که افراد هر 1 تا 2 سال یکبار ارتقا میدادند، میانگین چرخه ارتقا در حال حاضر حدود 3-4 سال است.
اپل تنها برند بزرگی بود که فروش خود را در سه ماهه اول سال در پنج کشور افزایش داد.
اپل بهترین عملکرد را در کاهش بازار گوشی های هوشمند دارد
بخشی از موفقیت آیفون را می توان با این واقعیت توضیح داد که مصرف کنندگان مرفه کمتر تحت تأثیر شرایط سخت اقتصادی قرار می گیرند.
بر اساس گزارش ردیاب اشتراک کانال تلفن های هوشمند جنوب شرقی آسیای ماهانه کانترپوینت، فروش گوشی های هوشمند در پنج کشور کلیدی آسیای جنوب شرقی (اندونزی، تایلند، فیلیپین، ویتنام و مالزی) به دلیل تقاضای ضعیف و کاهش فصلی 13 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت. […]
هفته گذشته متوجه شدیم که اپل همچنان در حال به دست آوردن سهم بازار در بازار رو به کاهش گوشی های هوشمند در ایالات متحده است و گزارش جدید اطلاعاتی بازار نشان می دهد که سازنده آیفون این ترفند را در جنوب شرق آسیا تکرار کرده است.
این شرکت هوش تجاری ادعا می کند که اپل تنها برندی بود که به رشد دست یافت:
اپل + 18 درصد
Realme -5%
Oppo-10%
اواسط – 13%
سامسونگ-16%
زنده – 26%
بازار گوشیهای هوشمند در بهترین زمانها سخت است و اکثر برندها حتی در زمانهای رونق برای کسب سود تلاش میکنند. سال ها است که اپل سهم بزرگی از سود گوشی های هوشمند را به خود اختصاص داده است.