وینستون رایت میگوید: «درست پس از افتتاح CompUSA San Francisco، ران جانسون وارد کشتی شد، بنابراین در آن زمان مسیر مالکیت خردهفروشی در نظر گرفته میشد. “فروشگاه های متعلق به یک تکرار بصری کاملاً متفاوت از مفهوم فروشگاه در فروشگاه بودند.”
🎈 این آخرین نصب از یک سری چهار قسمتی است که بیست سال تاسیس اپل استور را جشن می گیرد. مقالات ویژه و محتوای ویژه بیشتر را در پیوندهای زیر بخوانید.
مارک لیتل، مدیر سابق Eight Inc. می گوید: “مفاهیم اولیه فروشگاه در فروشگاه بسیار بر اساس زبانی بود که ما برای راه اندازی iMac های رنگارنگ در Macworld ایجاد کردیم.” مارک تا سال 2017 در Eight Inc. طراح ارشد در زمان خود در اولین پروژه های اپل.
پيگيري كردن در توییتر برای اخبار روزانه از فروشگاه اپل.
در داخل CompUSA سانفرانسیسکو، در گوشه خیابانهای مارکت، الیس و استاکتون، اپل پوسترهای «متفاوت بیندیشید» را از کف تا سقف آویزان کرد و پایههای درخشانی را در پنجرههایی که با مکهای آب نباتی تزئین شده بودند قرار داد.
توضیح می دهد: “ما CompUSA San Francisco را در پایان سال مالی در ژاپن افتتاح کردیم.” وینستون رایت، مدیر شرکت مشاوره Whispering Loudly. در واقع در جمعه سیاه آن سال افتتاح شد. ژانویه بعد، CompUSA در خیابان پنجم [in Manhattan] وینستون در سال 1999 مدیر ارشد بازاریابی خرده فروشی در سراسر جهان در اپل بود.
در سال 1999، اپل به سرعت اولین کانسپت اصلاح شده فروشگاه در فروشگاه را عرضه کرد و تنها در مدت شش ماه در بیش از 30 فروشگاه در ژاپن راه اندازی شد. خرده فروشان Mac Station، Compmart، Sofmap و OA System جزو اولین شرکا بودند. فضاها مینیمالیستی و سفید بودند، با اشکال هندسی تمیز و جعبه های نور. محصول همیشه “قهرمان” بوده است. Eight Inc. با استفاده از درس هایی از ژاپن، زبان طراحی خرده فروشی را برای ایالات متحده توسعه داده است
اما حضور در نمایندگی ها کافی نبود. مایکل دولان میگوید: «استیو فکر میکرد که فروشگاه در فروشگاه ایدهای بد و نیمه کاره است. او معتقد بود که کنترل لازم برای دستیابی به تمایز واقعی خرده فروشی با شرکا غیرممکن است. او (بیشتر) درست می گفت.
زمانی که اپل آیفون اصلی را عرضه کرد، CompUSA از قبل فروشگاههای باقیمانده خود را تصفیه میکرد، اما این پایان راه برای مفهوم فروشگاه در فروشگاه نبود. مایکل دولان میگوید: «از قضا، ما (استودیوی استاندارد) سالها بعد (2005-2006) با اپل برای راهاندازی نسل بعدی فروشگاههای خردهفروشی در فروشگاههای Best Buy کار کردیم. “این راه اندازی هفت مکان آزمایشی فروشگاه در فروشگاه در فروشگاه های Best Buy در ایالات متحده بود – “سیاه“طرح هایی که سلف بودند”فولادمکان های فروشگاه در فروشگاه امروز دیده می شود.
تصویر اصلی: اولین فروشگاه بین المللی اپل در فروشگاه Sofmap در یوکوهاما، ژاپن. اعتبار عکس (از بالا): 12 (سیب)، 3، 4 و 56 و 7 (سیب)
مارک لیتل می گوید بیش از بیست سال پس از آنکه اپل شروع به اختراع مجدد خرده فروشی های آجر و ملات کرد، این فلسفه دوام آورده است. اپل استورهای امروزی شباهت کمی به مفاهیمی که توسط Eight Inc. در نظر گرفته شده است، دارند، اما نحوه تعامل مشتریان با مردم و محصولات همچنان تعادلی بین انسانیت و دقت برقرار می کند. “فکر میکنم این یکی از جالبترین جنبههای تاریخ خردهفروشی اپل است، از طراحی اصلی ما از اتاق Macworld برای راهاندازی iMac رنگارنگ گرفته تا جدیدترین طرحهای پرچمدار. صدها، اگر نگوییم هزاران نفر، در این کار شرکت داشتهاند. طرحها، اما آن DNA اصلی هنوز در انتها وجود دارد، مثل اینکه یک دست راهنمای وجود دارد – و از بسیاری جهات وجود داشت.
FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم.بعد از.
فروشگاههای اولیه اپل برای نمایش راهحلها سازماندهی شده بودند – با مک چه کاری میتوانید * انجام دهید؟ بخشهایی که به وضوح برچسبگذاری شدهاند و با پارتیشنهای شیشهای جدا شدهاند، مشتریان را روی چند پیام کلیدی متمرکز میکنند. مارک لیتل میگوید: «در آن زمان، تعداد زیادی نرمافزار جانبی و جانبی شخص ثالث در فروشگاهها وجود داشت، بنابراین ایجاد تعادل به گونهای که احساس میشد از محصولات اپل حمایت میکرد و نه در رقابت با آنها، کلیدی بود. “ما با قرار دادن محصول به عنوان قهرمان در هر یک از مناطق به این درک کمک کردیم، در حالی که بازیگران شخصیت های مکمل به وضوح به عنوان عناصر حمایت کننده بیان شدند.”
برای سالها، مکهای مک در قفسههای نمایندگیها بیحوصله بودند و توسط فروشندگان بدون تخصص اپل نادیده گرفته میشدند. یک تجربه خرید بد، مشتریان را به رایانه های شخصی ویندوزی سوق داد. همراه با جدید فروشگاه اینترنتی اپلایجاد یک فضای اختصاصی در داخل هر CompUSA با کارمندان آموزش دیده توسط اپل، بخشی از برنامه اپل برای اصلاح کشتی بود.
هنگامی که اولین فروشگاه اپل بیست سال پیش در این هفته افتتاح شد، این اولین قدم اپل برای خرده فروشی فیزیکی نبود. تقریباً چهار سال قبل، اپل برنامه ای را برای ابداع مجدد روش فروش مک ها راه اندازی کرد. این تمایل برای بهبود تجربه خرید برای مشتریان در نهایت منجر به فروشگاه اپل شد که شما امروز دوست دارید.
اولین فروشگاه درون فروشگاهی Apple CompUSA در Pleasanton، کالیفرنیا در اواخر سال 1997 راه اندازی شد. پنجاه و چهار مکان دیگر در روز شکرگزاری در آن سال اضافه شد، و بقیه فروشگاه ها در اوایل سال 1998 تکمیل شدند. استیو جابز توری از اولین مکان با استفاده از QuickTimeVR:
استیو جابز در 10 نوامبر 1997 به حضار در مرکز فلینت در کوپرتینو گفت: “بیش از 1000 ایمیل از مردم دریافت کرده ام که به من می گفتند تجربه خرید در برخی از این خرده فروشان بزرگ ملی چقدر بد بوده است.” او در حال توضیح این فکر بود. پشت یک اخیراً شراکت را اعلام کرده است بین اپل و خرده فروش الکترونیک CompUSA این یک “فروشگاه در یک فروشگاه” اپل را در داخل هر Superstore CompUSA قرار می دهد.
مارک لیتل میگوید: «استیو توانایی باورنکردنی برای پر کردن شکاف درک شده بین فناوری و انسان، و بازتعریف مکالمه پیرامون فناوری با نحوه تناسب آن با زندگی شما، برخلاف سرعت پردازنده، داشت.» اگر به آن فروشگاههای اولیه اپل و حتی فروشگاههای درونفروشی قبل از آن یا Macworldهای قبل از آن فکر کنید، میتوانید پیدایش این تغییر را ببینید.»
مایکل دولان، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت می گوید: «این یک گام کوچک در خرده فروشی بود، اما گامی بود که به طور جهانی در سراسر شرکت پشتیبانی نشد. استودیو استاندارد. استیو آن را دوست نداشت و این را به زبان «رنگارنگ» به من گفت.» مشارکت مایکل با اپل زمانی آغاز شد که او شریک بود شرکت هشتگروه خلاق استخدام شده توسط اپل برای طراحی محیط هایی برای رویدادهایی مانند نمایشگاه مک ورلد.
“[The stores] وینستون میگوید: املاک خودشان با تغییر در کفپوش و تغییر در پوشش دیوارها. “فضا در هر مکان مستقل بود.”
اولین فروشگاه اپل در یک فروشگاه در دهه 90 با آرم های شش رنگ اپل و صفحه نمایش های متن سنگین تاسیس شد. اما اپل در حال دگرگونی و ظهور بود با زیبایی شناسی جدیدی که با خطوط تمیز و رنگ های روشن iMac G3 و iBook همراه بود. تیم Apple Marketing Communications از Eight Inc برای شروع یک برنامه جدید استفاده کرد.
تجارت راهحلمحور انتقالی از روزهای CompUSA بود، جایی که سختافزار شخص ثالث در کنار مکها به نمایش گذاشته شد. وینستون رایت می گوید که اپل با یک بوم بزرگتر ارائه شده است و می تواند به طور کامل این مفهوم را درک کند. فرمت پیامرسانی قطعاً با فروشگاههای دارای توانایی انجام این پانلهای گرافیکی غولپیکر تغییر کرده است. وقتی نوبت به پیامرسانی محصول در نقطهی فروش میرسد، آنچه در فروشگاههای داخل فروشگاه آموخته شد، مطمئناً تکرار طراحی آیندهنگر برای فروشگاههای متعلق به آنها بود. »
Apple و Eight Inc توسعه مفاهیم اولیه فروشگاه اپل را در انباری در کوپرتینو آغاز کردند. مارک لیتل میگوید درسهای آموخته شده از پروژه CompUSA طراحیهای اولیه را نشان میدهد. “فضای ماکت برای توسعه مفاهیم اولیه، آزمایش ماکتهای با وفاداری پایین، و در نهایت نمونهسازی اولیه جزئیات موجود در فروشگاههای اولیه اپل بسیار ارزشمند بود. من معتقدم که ما تقریباً یک سال و نیم در این راه کار کردیم تا در نهایت چیزی که اساساً یک محصول بود را کامل کنیم. اپل استور در حال کار
🎈 با داستان های بیشتر به مناسبت 20 سالگی فروشگاه های اپل ادامه دهید: