HRV با اپل واچ و آیفون: نحوه ردیابی، استفاده


HRV یک معیار سنجش سلامت کلی با ارزش است که توسط Apple Watch اندازه‌گیری می‌شود، با این حال، هیچ ادغام بومی در watchOS یا iOS برای درک بهتر و استفاده از داده‌ها وجود ندارد – و آن را به برنامه‌های شخص ثالث واگذار می‌کنیم. در زیر، توضیح خواهیم داد که HRV چیست، چرا مهم است، و نحوه ثبت و استفاده از HRV با اپل واچ و آیفون.

به روز رسانی 14/01/23: مطالعه جدیدی منتشر شده است که دوباره نشان می دهد که اپل واچ در ردیابی HRV دقیق است.

HRV چیست؟

HRV مخفف Heart Rate Variability است و اندازه گیری چگونگی تغییر فاصله زمانی بین ضربان قلب است. شما متوجه آن اختلافات کوچک نمی‌شوید، اما دستگاه‌هایی مانند Apple Watch HRV را ثبت می‌کنند که در میلی‌ثانیه اندازه‌گیری می‌شود.

برخی از متخصصان پزشکی ادعا می کنند که اندازه گیری HRV از طریق پوست با ساعت های هوشمند به اندازه تجهیزات پزشکی اختصاصی دقیق نیست. اما مطالعاتی انجام شده است که نشان می دهد اپل واچ به اندازه محصولاتی مانند نمایشگر ضربان قلب قطبی برای اندازه گیری HRV قابل اعتماد است.

چرا HRV مهم است؟

اگرچه ممکن است در ابتدا چیز بدی به نظر برسد، اما HRV بالاتر در واقع نشان می‌دهد که شما سالم‌تر، شادتر، استرس کمتری هستید و ممکن است به این معنی باشد که بهبود یافته و آماده ورزش هستید.

بسیاری از متخصصان سلامت و تناسب اندام HRV را یکی از بهترین معیارها برای دانستن اینکه چه زمانی بدن شما به استراحت نیاز دارد یا آماده انجام کار است و همچنین بینشی در مورد وضعیت سیستم عصبی خودمختار شما ارائه می دهد.

همراه با HRV، تناسب اندام قلبی – بر اساس VO2 max – یک معیار ارزشمند برای دانستن است که می تواند نشان دهنده و پیش بینی کننده سلامت کلی باشد.

در اینجا نحوه توصیف HRV توسط کلینیک کلیولند آمده است:

تغییرپذیری قلب شما نشان دهنده توانایی بدن شما برای سازگاری است. اگر ضربان قلب شما بسیار متغیر است، این معمولاً دلیلی بر این است که بدن شما می‌تواند با بسیاری از تغییرات سازگار شود. افرادی که ضربان قلب بسیار متغیر دارند معمولا کمتر استرس دارند و شادتر هستند.

از سوی دیگر، HRV پایین (در حالت استراحت) ممکن است نشان دهنده این باشد که بدن شما سازگاری/تاب آور کمتری دارد و ممکن است نشانه ای از مشکلات سلامتی یا مشکلات سلامتی بالقوه در آینده باشد.

یک عدد HRV خوب چیست؟

HRV یک معیار بسیار فردی و دائما در حال تکامل است. همچنین به عوامل مختلفی از جمله سلامت جسمی و روانی/استرس، رژیم غذایی، تغذیه، مصرف الکل، الگوهای خواب، سن، جنسیت، ژنتیک، فراوانی/ شدت ورزش و غیره بستگی دارد.

HRV همچنین می‌تواند در یک روز تغییرات زیادی داشته باشد، بنابراین برای ردیابی ساعتی آن معطل نشوید. با در نظر گرفتن این موضوع، مهم است که از HRV با مقایسه آن با دیگران استفاده نکنید، بلکه صرفاً به روندهای HRV خود در طول زمان نگاه کنید. اگر در مورد شماره HRV خود سؤالی دارید، با پزشک خود مشورت کنید.

اما اگر در مورد اعداد عمومی HRV کنجکاو هستید، Whoop میانگین مقادیر HRV 50٪ از کاربران خود را بر اساس سن منتشر کرده است:

نحوه استفاده از HRV با Apple Watch - میانگین تعداد HRV بر اساس سن از طریق Whoop

نحوه استفاده از HRV با اپل واچ و آیفون

چگونه داده های Apple Watch HRV خود را پیدا کنیم

برای کاربران Apple Watch بالای 18، HRV به طور خودکار در Apple Watch ثبت می شود (در اکثر کشورها). با این حال، برای بررسی داده ها باید به برنامه Health در آیفون بروید.

  • باز کن اپلیکیشن سلامت در آیفون
  • را فشار دهید برگه مرور در گوشه پایین سمت راست
  • اکنون انتخاب کنید قلب > تنوع ضربان قلب
  • در بالا می توانید نمای داده های HRV را بر اساس روز، هفته، ماه، ترم و سال تغییر دهید
نحوه ضبط و مشاهده HRV با اپل واچ و آیفون

نحوه ضبط HRV با اپل واچ

اگر هر روز در حالت استراحت و در زمان مشخصی به صورت دستی با اپل واچ HRV را مطالعه کنید، می توانید داده های دقیق تر و بالقوه مفیدتری دریافت کنید.

  • علاوه بر خواندن خودکار، می‌توانید اپل واچ را مجبور کنید تا HRV خود را با باز کردن آن ضبط کند اپلیکیشن ذهن آگاهی و انتخاب کنید نفس کشیدن
  • اندکی پس از آن، داده های جدید HRV را در برنامه Health در آیفون خواهید دید

از داده های HRV خود بیشترین بهره را ببرید

نکته مهم این است که اپل واچ و برنامه سلامت iOS هیچ توصیه یا بینشی در مورد داده های HRV شما مانند Whoop یا Oura ارائه نمی دهند.

دانستن اینکه افزایش HRV نشانه خوبی از سلامت کلی است کمک می کند، اما بینش های عملی تر چیست؟

من از برنامه Training Today استفاده کردم و تحت تاثیر توصیه های آن قرار گرفتم. برنامه پس از اینکه به آن اجازه داد داده‌های HRV شما را از برنامه Health بخواند، HRV فعلی شما را با خط پایه مقایسه می‌کند تا توصیه‌ای مانند وقت گذاشتن برای ریکاوری، «پایدار بمانید اما به بدن خود گوش دهید» یا «آماده برای اوج عملکرد» ارائه دهد.

Training Today آن را امتیاز آمادگی برای تمرین (RTT) می نامد و در مقیاس 0-10 با کد رنگی آسان برای استفاده عمل می کند. دریافته‌ام که توصیه‌ها برای گوش دادن به آنچه بدنم به من می‌گوید، تقویت کننده بسیار مفیدی هستند.

برنامه Apple Watch Training Today - از HRV با Apple Watch و iPhone استفاده کنید

Training Today با خریدهای درون‌برنامه‌ای برای باز کردن قفل تمام ویژگی‌های برنامه رایگان است.

سایر برنامه های عالی مبتنی بر HRV که باید بررسی کنید عبارتند از:

و اگر یک مانیتور ضربان قلب بلوتوث یا ANT سازگار از Polar، Suunto یا دیگران دارید، Elite HRV یکی دیگر از برنامه‌های iOS است که تجربه دقیق‌تر و کاربردی‌تری را ارائه می‌دهد.

نحوه بهبود HRV

ردیاب سلامت هوشمند Whoop یک مقاله عالی در مورد 10 روش برای بهبود HRV شما دارد. احتمالاً شگفتی‌های زیادی پیدا نخواهید کرد، اما فهرست یادآوری خوبی از مناطقی است که باید مرور/اولویت‌بندی کنید:

  • ورزش
  • رژیم و تغذیه
  • خواب منظم
  • هیدراته بمانید
  • از الکل اجتناب کنید
  • تنفس متمرکز
  • مراقبه
  • سرما درمانی
  • مجله قدردانی

آموزش های بیشتر از 9to5Mac را بخوانید:

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. ذیل.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:



Source link

بخش چطوری 9to5mac فارسی