VO2 Max با Apple Watch: چرا مفید است و چگونه از آن استفاده کنید


یکی از ویژگی های مفید و تا حدودی مدفون در اپل واچ VO2 max است. این معیار می تواند توسط اپل واچ هنگام ضبط تمرینات خاص تخمین زده شود، اما به طور پیش فرض فعال نیست و در واقع نام دیگری دارد. ما را دنبال کنید تا نحوه استفاده از VO2 max با اپل واچ و آیفون، از جمله چرایی اهمیت آن، نحوه تنظیم آن و نحوه مشاهده حداکثر میزان VO2 خود را بیاموزید.

پس زمینه حداکثر VO2

این که آیا شما تازه کار هستید ساعت اپل یا اگر برای مدتی یکی را داشته اید و قبلاً حداکثر VO2 خود را ردیابی نکرده اید، معیار ارزشمندی برای درک و استفاده است.

اما از آنجایی که ردیابی حداکثر VO2 به طور پیش‌فرض فعال نیست و اپل از نام «Cardio Fitness» استفاده می‌کند، برای بسیاری در رادار قرار می‌گیرد. در اینجا نحوه توصیف این شرکت آمده است:

کاربران اپل واچ می توانند سطح تناسب اندام قلبی خود را در برنامه Health در آیفون مشاهده کنند و در صورتی که در محدوده پایینی قرار دارد در اپل واچ اعلان دریافت کنند. فناوری نوآورانه‌ای که در watchOS 7 منتشر شده است، اندازه‌گیری تناسب اندام کم را برای اپل واچ آسان می‌کند، و امروز اعلان‌های تناسب قلبی به کاربران اجازه می‌دهند تا برای مزایای چشمگیر سلامتی طولانی‌مدت فعال‌تر باشند.

آمادگی قلبی تنفسی، که با VO2 max اندازه گیری می شود، حداکثر میزان اکسیژنی است که بدن می تواند در حین ورزش از آن استفاده کند و با فعالیت بدنی می توان آن را افزایش داد. اپل واچ در حال حاضر میانگین و بالاترین سطح VO2 max را در هنگام پیاده روی، دویدن یا پیاده روی شدید در فضای باز تخمین زده است، که بسیاری از دوندگان و سایر ورزشکاران برای بهبود عملکرد خود نظارت می کنند.

با اندازه‌گیری «توانایی بدن برای جذب، گردش و استفاده از اکسیژن»، تناسب اندام قلبی از طریق VO2 max معیاری است که نشانه خوبی از سلامت کلی به دست می‌دهد و همچنین می‌تواند سلامت بلندمدت را پیش‌بینی کند. اگرچه بین حداکثر VO2 کم و مشکلات سلامتی در آینده ارتباط وجود دارد، اما می توانید سطح خود را با تمرینات هوازی منظم افزایش دهید.

حداکثر VO2 نسبی به صورت عددی بین 14 تا 60 با اپل واچ/آیفون بیان می شود و نشان دهنده مقدار میلی لیتر اکسیژن مصرف شده در یک دقیقه به ازای هر کیلوگرم وزن بدن (mL/kg/min) است.

دو منبع عالی دیگر برای ردیابی سلامت قلب با HRV در Apple Watch و Withings “Vascular Age” در آخرین آن است. ترازوی هوشمند بادی کاردیو.

نحوه استفاده از VO2 max با اپل واچ و آیفون

پیکربندی حداکثر VO2

  • اگر هنوز VO2 max را تنظیم نکرده‌اید، برنامه Health را در آیفون خود باز کنید
  • شير آب خلاصه و نزدیک پایین صفحه به پایین بکشید و جستجو کنید سطوح آمادگی قلبی (در بخش «بهداشت بیشتر سلامتی»)
  • آبی را انتخاب کنید نصب و راه اندازی دکمه
  • از دستوراتی مانند تأیید جزئیات سلامت خود پیروی کنید (کاربران باید حداقل 20 سال سن داشته باشند)
  • می‌توانید انتخاب کنید که اعلان‌های تناسب اندام پایین را برای اپل واچ خود فعال کنید
  • اکنون VO2 max/Cardio Fitness را خواهید دید که در بخش قلب برنامه Health نمایش داده می شود
راهنمای استفاده از VO2 Max با اپل واچ و آیفون 1

نحوه اندازه گیری حداکثر VO2 با اپل واچ

  • برای هر تمرینی که با اپل واچ ضبط می‌شود، سطوح VO2 max/Cardio Fitness را نمی‌بینید، این چیزی است که اپل می‌گوید:
    • اپل واچ می تواند VO2 تخمینی بین 14 تا 60 میلی لیتر بر کیلوگرم در دقیقه ضبط کند وقتی سریع پیاده روی می کنید، در فضای باز پیاده روی کنید یا بدوید با اندازه گیری مداوم ضربان قلب اگر یکی از این تمرین‌ها را در برنامه Workouts شروع کنید، می‌تواند حداکثر VO2 شما را تخمین بزند
    • VO2 max برای کاربران 20 سال و بالاتر تایید شده است. اکثر افراد می توانند حداکثر VO2 خود را با تمرینات قلبی عروقی شدیدتر و مکرر بهبود بخشند. برخی از شرایط یا داروهایی که ضربان قلب شما را محدود می‌کنند، می‌توانند باعث شوند حداکثر VO2 شما بیش از حد تخمین زده شود. می‌توانید در Health Details نشان دهید که داروهای خاصی مصرف می‌کنید.
    • می توانید جزئیات بیشتر در مورد تناسب اندام قلبی را در بخش تناسب اندام قلبی در اپلیکیشن سلامت بخوانید.

جالب اینجاست که سطوح تناسب اندام قلبی حتی برای تمرینات پیاده روی/پیاده روی/دویدن در فضای باز که قبلا انجام داده اید نیز نشان داده می شود. برای مشاهده داده‌های روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه می‌توانید روی نمادهای تقویم در بالای Cardio Fitness ضربه بزنید (اطلاعات بیشتر در مورد آن را در زیر ببینید).

اپل خاطرنشان می کند که دوچرخه سواری یکی دیگر از تمرینات هوازی عالی برای بهبود تناسب اندام قلبی است، اما در حال حاضر به نظر نمی رسد که ردیابی تمرینات دوچرخه سواری در اپل واچ حداکثر VO2 را ثبت کند.

نحوه مشاهده حداکثر سطوح VO2 در آیفون

  • می‌توانید در هر زمانی با رفتن به برنامه Health، سطح VO2 max/Cardio Fitness خود را بررسی کنید
  • شير آب مرور > قلب > تناسب اندام قلبی
  • برای مشاهده تمام داده‌های موجود، روی آبی «نمایش تمام سطوح آمادگی قلبی» ضربه بزنید
  • اکنون می‌توانید ماه‌هایی را که در دسته‌های پایین، کمتر از میانگین، بالاتر از متوسط ​​و بالا بوده‌اید، ببینید
  • اگر دستگاه دیگری دارید که VO را اندازه گیری می کند2 حداکثر (یا اگر به صورت حرفه ای اندازه گیری شده باشد)، می توانید روی “افزودن داده” در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید تا اندازه گیری ها را به صورت دستی اضافه کنید.
  • می‌توانید در اپلیکیشن Health بیشتر در مورد چرایی اهمیت کاردیو فیتنس و نحوه افزایش آن مطالعه کنید – اما ساده‌ترین و مهم‌ترین عامل ورزش منظم هوازی است.
راهنمای مشاهده VO2 Max با اپل واچ و آیفون 2

آموزش های بیشتر 9to5Mac را بخوانید:

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:



Source link

بخش چطوری 9to5mac فارسی