رم و فضای ذخیره سازی M1 Mac را می توان پس از خرید ارتقا داد، اما این کار آسانی نیست

این کشف که به مهندس یانگ چانگشون از گوانگژو چین نسبت داده شده است، در رسانه های اجتماعی چین به اشتراک گذاشته شده است و توسط جزئیات آن شرح داده شده است. chongdiantou.com همراه با تصاویر (از طریق MacRumors).

در مک‌های قدیمی‌تر، اگر کاربران نمی‌خواستند هزینه رم یا فضای ذخیره‌سازی بیشتر را از قبل پرداخت کنند، با مدل‌های مختلف می‌توان این قطعات را بعداً ارتقا داد. با گذشت سالها این گزینه کمتر شد و برای M1 Macها با رم و SSD که مستقیماً به تراشه M1 لحیم شده بودند غیرممکن بود.

همچنین موضوع دوام/قابلیت اطمینان ارتقاءها پس از حذف اجباری سخت افزار لحیم شده اصلی و نصب قطعات جدید وجود دارد. و حتی در صورت موفقیت آمیز بودن، ممکن است اپل از کار سخت افزار غیر رسمی با به روز رسانی نرم افزار macOS آینده جلوگیری کند.

با این حال، درست همانطور که در مورد آیفون و آیپد پس از فروش دیدیم ارتقاء سخت افزاریکسی می‌دانست که چگونه می‌تواند حافظه و فضای ذخیره‌سازی را با Mac M1 جایگزین کند و ارتقاها را به درستی تشخیص دهد.

در حالی که سه مک M1 منتشر شده در اواخر سال 2020 به طور گسترده به دلیل پیشرفت های زیادی مورد تحسین قرار گرفته اند، یک انتقاد این است که سخت افزار پس از خرید با قطعات اصلی لحیم شده به برد قابل ارتقا یا تعمیر نیست. در یک پیشرفت جالب، گفته می شود که یک مهندس در چین متوجه شده است که چگونه SSD و RAM را در M1 Mac با موفقیت ارتقا دهد – اما البته این یک تصمیم بسیار خطرناک و دشوار است.



Source link

بخش اپل سیلیکون 9to5mac فارسی

عکس‌ها ماژول‌های رم و SSD حذف شده را با اسکرین‌شات‌هایی نشان می‌دهند که فضای ذخیره‌سازی ارتقا یافته در macOS را نشان می‌دهند. با این حال، مهم است که در نظر داشته باشید که این فرآیند بسیار خطرناک است و البته گارانتی اپل را باطل می کند.

اگرچه این چیزی نیست که احتمالاً به یک گزینه اصلی برای ارتقا تبدیل شود، با این وجود هنوز یک شاهکار فنی چشمگیر است. جالب است که ببینیم آیا شرکت هایی مانند iFixit و سایرین در مورد احتمالات و نگرانی ها تحقیق خواهند کرد یا خیر.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.