پرداخت ها باید به شرح زیر باشد:
- 50 دلار در صورت تعویض کلیدها
- 125 دلار اگر کل صفحه کلید را تعویض کرده باشید
- 395 دلار اگر دو یا چند صفحه کلید جایگزین داشتید
[The] دعوای قضایی بعداً استدلال کرد که اپل طراحی مستعد شکست کیبوردها را میدانست و پنهان میکرد و به دنبال آسیبهای اقتصادی و خسارات کلی بود. اپل هیچ تخلفی را اعتراف نکرده است، اما در تابستان امسال موافقت کرد که در مجموع 50 میلیون دلار به افراد آسیب دیده (و وکلای آنها) بپردازد.
آیا باید پرداختی داشته باشید؟
مالکانی که ماشینهایشان نیاز به تعمیر دارند، بسته به میزان کار مورد نیاز، غرامتی از 50 تا 395 دلار دریافت خواهند کرد. با این حال، پرداخت ها فقط به کسانی انجام می شود که مک بوک های خود را در ایالت های ایالات متحده خریداری کرده اند که تحت پوشش اقدام گروهی قرار دارند.
زمینه
مجموعه ای از شکایت های دسته جمعی در تعدادی از ایالت های ایالات متحده تشکیل شده است که ادعا می کند اپل از آزمایش های داخلی می دانسته که طراحی صفحه کلید ناقص است، اما به هر حال دستگاه ها را منتشر کرد. اپل با ناموفق تلاش کرد تا شکایت ها را رد کند، و بعداً یک قاضی پرونده های حقوقی دسته جمعی را در هفت ایالت ایالات متحده تأیید کرد.
دعوای صفحه کلید پروانه حل شد
اپل در نهایت خطا را پذیرفت و یک برنامه رایگان جایگزین صفحه کلید ارائه کرد، اما بسیاری گفتند که این راه حل مناسبی نیست زیرا همان مشکلات با صفحه کلید جدید (یکسان) دوباره رخ می دهد.
برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:
بعدها نشان داده شد که این مشکل ناشی از یک نقص طراحی است که صفحه کلید را به ویژه در برابر به دام انداختن گرد و غبار، خردهریزهها و دیگر زبالهها حساس میکند و باعث خرابیهای مختلف میشود. در نظرسنجی خود ما، تقریباً نیمی از مالکان مشکلات مربوط به قابلیت اطمینان را گزارش کردند، و 18 درصد گفتند که این مشکلات به قدری شدید بود که دستگاه را عملاً غیرقابل استفاده کرد.
شکایت صفحه کلید پروانه ای پس از تایید قاضی پرداخت هایی که اپل به دارندگان مدل های مک بوک، مک بوک ایر و مک بوک پرو با طراحی صفحه کلید معیوب ارائه کرده بود، حل شد.