هواپیماربای اپل به کلاهبرداری 17 میلیون دلاری شرکت اپل اعتراف کرد. با 20 سال مواجه است

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

علاوه بر حکم سه ساله زندان، قاضی فریمن به پراساد دستور داد تا بیش از 5,491,713 دلار دارایی – که قبلاً توسط دولت توقیف شده است – را ضبط کند و یک سال دیگر به مبلغ 8,133,005 دلار را بپردازد. قاضی فریمن همچنین حکم بازپرداخت را صادر کرد و به پراساد دستور داد 17,398,104 دلار به اپل و 1,872,579 دلار به IRS بپردازد.

CNET گزارش می دهد که پراساد اکنون به اتهامات کلاهبرداری پستی و مکالمه ای اعتراف کرده است.

پراساد همچنین اعتراف کرد که با پرداخت های غیرقانونی از هانسن به طلبکاران پراساد در فرار مالیاتی شرکت داشته است. او ترتیبی داد تا یک شرکت پوسته فاکتورهای جعلی برای CTrends صادر کند تا پرداخت‌های نادرست بیکر به پراساد را پنهان کند، و به بیکر اجازه داد صدها هزار دلار کسر مالیات غیرمجاز را مطالبه کند و در نتیجه بیش از 1.8 میلیون دلار برای IRS ضرر داشته باشد.

به گفته دادستانی، یکی از کارمندان سابق اپل پس از کلاهبرداری میلیون‌ها دلار از غول فناوری در طی چندین سال، با اتهامات فدرال روبرو می‌شود. […]

این پرونده برای اولین بار در ماه مارس، زمانی که پراساد به پنج جنایت فدرال متهم شد، آشکار شد.

دیرندرا پراساد به دلیل توطئه برای کلاهبرداری میلیون ها دلار از اپل و جرایم مالیاتی مرتبط به سه سال زندان محکوم شد و به پرداخت 19,270,683 دلار به عنوان غرامت محکوم شد. […]

پراساد در یک بیانیه کتبی اعلام کرد که از سال 2011 با شرکت در دزدی، دریافت رشوه و افزایش قبوض شروع به کلاهبرداری از اپل کرد. دفتر دادستانی ایالات متحده گفت که دو همدست، رابرت گری هانسن و دان ام بیکر، به مشارکت در طرح های پراساد متهم شده اند و به دخالت خود اعتراف کرده اند.

او همچنین به اتهامات مجزای فرار مالیاتی اعتراف کرد.

با توجه به اینکه او در ابتدا با 20 سال زندان روبرو بود، این حکم نسبتاً سبک به نظر می رسد.

دادستان ها گفتند که پراساد ظاهراً در “چندین طرح مختلف برای کلاهبرداری از اپل”، از جمله دریافت رشوه، سرقت قطعات و وادار کردن اپل به پرداخت هزینه برای اقلام و خدماتی که هرگز دریافت نکرده، دست داشته است. طبق یک پرونده قضایی، ضرر اپل بیش از 10 میلیون دلار بود.

کلاهبردار اپل به گناه خود اعتراف کرد

27 آوریل 2023: Prasad اکنون به سه سال محکوم شده و به بازپرداخت هر دو اپل و IRS دستور داده شده است – به روز رسانی را در پایان ببینید.

زمینه

در یک نمونه، پراساد گفت که مادربردهایی را در سال 2013 از اپل به شرکت بیکر، CTrends ارسال کرده است. بیکر قطعات مادربرد را جمع آوری کرد و سپس آنها را به اپل بازگرداند، که پراساد برای خرید فاکتورهای صورتحساب اپل صادر کرد. پس از پرداخت صورت‌حساب‌های تقلبی توسط اپل، این زوج درآمد را تقسیم کردند.

Prasad ممکن است به دلیل کلاهبرداری از اپل تا 20 سال و به دلیل فرار مالیاتی پنج سال دیگر محکوم شود. از مجموع 17 میلیون دلار، تنها 5 میلیون دلار دارایی قابل توقیف شناسایی شده است که 12 میلیون دلار از جیب اپل باقی مانده است.

با توجه به مبالغ بسیار زیاد و مدت زمان وقوع اختلاس، ناگزیر سوالاتی در مورد رویه های حسابرسی اپل مطرح خواهد شد. اپل در زمان نگارش این مقاله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداده بود.

به روز رسانی: به سه سال محکوم شد. باید 19 میلیون دلار بازپرداخت کند

یک اختلاس کننده اپل که در ابتدا تخمین زده می شد برای شرکت کوپرتینویی 10 میلیون دلار هزینه داشته باشد، اکنون اعتراف کرده است که در یک دوره هفت ساله مجموعاً 17 میلیون دلار به دست آورده است. دیرندرا پراساد به عنوان خریدار در بخش زنجیره تامین جهانی اپل کار می کرد و در ترکیبی از فعالیت ها به منظور سرقت پول مشغول بود.

دفتر دادستانی ایالات متحده در ناحیه شمالی کالیفرنیا گزارش داد که پراساد به سه سال زندان محکوم شد و دستور بازپرداخت 19 میلیون دلار را صادر کرد.