لمس صفحه تخت می تواند کلید صفحه کلیدهای روی صفحه اپل باشد

اولین قدم اپل در این سفر طولانی البته آیفون بود، جایگزینی صفحه کلیدهای فیزیکی که در آن زمان در گوشی های هوشمند استاندارد بود با یک صفحه کلید مجازی روی صفحه نمایش…

مطمئناً، همیشه پاک‌سازان صفحه‌کلید وجود خواهند داشت که بر روی چیزی کمتر از صفحه‌کلیدهای مکانیکی تمام سفر پافشاری نمی‌کنند، اما اپل قبلاً نشان داده است که مشتریان با احساس انواع مکانیک‌های صفحه کلید سازگار خواهند شد (اگر بتوان آنها را قابل اعتماد ساخت!). بنابراین به نظر نمی رسد که تصور این فناوری نه چندان دور در راه باشد.

اما دو محقق از گروه رابط های آینده دانشگاه کارنگی ملون (FIG) به روشی که به نظر می رسد بهتر است، به شکل چیزی که آنها لمسی صفحه تخت می نامند، دست یافته اند. Gizmodo توضیح.

به دنبال آن آی‌پد، چیزی نزدیک به صفحه‌کلید با اندازه کامل را به شکل مجازی ارائه کرد. اما چندین پتنت اپل نشان می دهد که این شرکت به همین جا متوقف نمی شود.

مشکل صفحه کلید

در حالی که نوار لمسی قدیمی مک بوک پرو ممکن است یک گام اشتباه بوده باشد، هنوز هم به نظر می رسد که چشم انداز بلندمدت اپل جایگزینی صفحه کلیدهای فیزیکی با صفحه نمایش های لمسی باشد – و لمس صفحه تخت از دانشگاه کارنگی ملون ممکن است گزینه بهتری نسبت به رویکردهای قبلی باشد. اپل تاکنون پتنت کرده است.

عدم حرکت به راحتی با هاپتیک حل می شود. اپل به‌ویژه نشان داده است که این احساس چقدر می‌تواند قانع‌کننده باشد: ترک‌پدهای آن چندین سال است که کلیک فیزیکی ارائه نمی‌کنند، اما اگر قبلاً این را نمی‌دانستید هرگز حدس نمی‌زنید. این احساس 100% قانع کننده است.

صفحه کلیدهای پویا – که در آن عملکرد کلیدها می تواند به صورت متناوب تغییر کند، بسته به اینکه از چه برنامه ای استفاده می کنید و در آن زمان چه کاری انجام می دهید – احتمالاً توسعه اصلی بعدی است. آن‌ها انعطاف‌پذیری بسیار بیشتری نسبت به صفحه‌کلیدهای معمولی ارائه می‌کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهند برای همه چیز از تایپ به زبان دیگر گرفته تا ویرایش ویدیو، سفارشی شوند.

اما احساس حرکت تنها نیمی از نبرد با صفحه کلید است: نمی توانید تایپ کنید مگر اینکه انگشتانتان کلیدها را احساس کنند. قبل از آنها را فشار می دهید

اپل سال‌ها است که روی این مشکل کار می‌کند و یک پتنت ۲۰۱۸ یک راه‌حل بالقوه را نشان می‌دهد: استفاده از شارژ الکترواستاتیک برای شبیه‌سازی احساس لبه کلید.

اما لمسی های صفحه تخت Carnegie Mellon بهتر به نظر می رسند

آنها را می توان با یک مخزن مایع به همان اندازه باریک در زیر و یک ساختار سطحی انعطاف پذیر در بالا جفت کرد تا تقریباً بلافاصله دکمه های پاپ آپ ایجاد شود (فرایند حدود یک ثانیه طول می کشد) با ارتفاع تقریباً پنج میلی متر با فشار و سفتی کافی برای ایجاد احساس در آنها. در هنگام فشار دادن جامد

یکی دیگر از این موارد، جایگزینی صفحه کلید فیزیکی با صفحه کلید روی صفحه، مانند آیفون و آیپد است. البته مشکل این است که عدم احساس و حرکت باعث می شود استفاده از صفحه برای همه متن ها به جز حجم های کم، سخت و ناراحت کننده باشد.

کار اپل برای رفع این مشکلات است

محققان گروه رابط های آینده (FIG) در دانشگاه کارنگی ملون در تلاشند تا این مشکلات را با فناوری ای که به آن هاپتیک صفحه تخت می گویند، حل کنند. […]

نطر شما چی هست؟ با توجه به قابلیت تنظیم صفحه کلید با برنامه های مختلف، از ابزارهای ویرایش ویدیو گرفته تا صفحه کلیدهای زبان خارجی، آیا سازگاری با صفحه کلید متفاوت ارزشش را دارد؟ لطفا افکار خود را در نظرات به اشتراک بگذارید.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

در حال حاضر، دکمه ها فرمت ثابتی دارند، به این معنی که عملکرد آنها می تواند تغییر کند، اما اندازه و شکل آنها تغییر نمی کند. با این حال، هدف بلندمدت پیاده سازی این فناوری در سطح پیکسل است، بنابراین کلیدها می توانند هر اندازه و شکلی داشته باشند.

محققان FIG موفق به ایجاد پمپ‌های الکترواسموتیک روی برد (EEOPs) شده‌اند – که قادر به حرکت مایعات با اعمال میدان‌های الکتریکی به جای استفاده از قطعات متحرک هستند – که ضخامت آنها فقط ۱.۵ میلی‌متر است.

شکلی از صفحه کلید پویا کلیدهای فیزیکی را حفظ می کند، اما از جوهر الکترونیکی یا کلیدهای OLED استفاده می کند تا عملکرد کلیدها را در صورت نیاز تغییر دهد.

صفحه‌کلید e-ink Sonder، با اکثر کلیدها قابل نقشه‌برداری