چشم انداز کمبود مولفه برای سال 2022 چهار مانع را پیش بینی می کند

عکس: آدی گلدشتاین/پاشیدن

در کنار به اشتراک گذاشتن تخمین‌های خود از بازار جهانی رایانه‌های شخصی، با محموله‌های Mac برجسته، Counterpoint Research همچنین بهترین پیش‌بینی خود را برای چشم‌انداز کمبود قطعات در سال جاری ارائه کرده است.

کمبود تراشه جهانی توسط ترکیبی از عوامل ایجاد شد. این موارد شامل افزایش تقاضا برای فناوری در طول همه‌گیری، اختلال در تولید مرتبط با COVID، و تقاضای رو به رشد برای تراشه‌های خودروسازان است. همانطور که خودروها به تعداد فزاینده ای از واحدهای مبتنی بر ریزپردازنده متکی هستند.

این نشان می‌دهد که می‌توان انتظار بهبود چشمگیری را در سال 2022 داشت، اما کمبودها در چهار دسته از مؤلفه‌ها باقی خواهد ماند.

زمینه

تراشه های درایور نمایشگر به خصوص در سال گذشته نادر بودند. Counterpoint تخمین می زند که تقاضا در نیمه اول 20 تا 30 درصد و در نیمه دوم 10 تا 20 درصد بیشتر از عرضه بود. با این حال، تخمین می زند که عرضه در اواخر سال جاری با تقاضا برابری خواهد کرد.

سپس اینها را به دسته‌های اجزای خاص‌تر تقسیم می‌کند، و برای هر کدام، برس‌های وسیعی از سطوح کمیابی را ترسیم می‌کند.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


تیم کوک، مدیر عامل اپل فاش کرده است که محدودیت های عرضه برای اپل در هر یک از دو سه ماهه گذشته 6 میلیارد دلار هزینه داشته است و ما باید در اواخر روز به روز رسانی جدیدی در مورد فراخوان درآمد این شرکت دریافت کنیم.

چشم انداز کمبود مولفه برای سال 2022

این گزارش سطوح کمبود قطعات را برای نیمه اول و دوم سال گذشته مقایسه می‌کند و انتظارات خود را برای چگونگی انجام امور در سال جاری نشان می‌دهد.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

این شرکت گزارش خود را به چهار حوزه اصلی تقسیم می کند:

  • صفحه نمایش (به عنوان مثال تراشه های درایور نمایشگر)
  • حافظه
  • پردازنده ها
  • سایر بردهای مدار (به عنوان مثال تراشه های Wi-Fi)

بزرگ‌ترین مشکل مربوط به پردازنده‌ها و پردازنده‌های گرافیکی نیست، بلکه تراشه‌های ساده‌تر مانند درایورهای نمایشگر و سیستم‌های مدیریت انرژی است. این تراشه‌های با فناوری نسبتاً پایین در تعداد زیادی دستگاه از جمله دستگاه‌های اپل استفاده می‌شوند.

تا پایان سال جاری، شرکت اطلاعات اقتصادی تخمین می زند که کمبودهایی که در سال گذشته بر 7 دسته مؤلفه تأثیر گذاشت، به طور کامل کاهش خواهد یافت، در حالی که چهار مؤلفه دیگر همچنان تحت تأثیر قرار خواهند گرفت:

  • LCM – PMIC (تراشه‌های نمایشگر)
  • پردازنده‌های گرافیکی گسسته (که نباید روی اپل تأثیر بگذارد)
  • تراشه های مدیریت انرژی
  • تراشه های وای فای