بهترین دفاع اپل مشتریانش هستند


پس از سال‌ها تحقیق، بالاخره دعوای ضدانحصار وزارت دادگستری رسمی شد. اپل متهم است که از موقعیت غالب خود در بازار برای قفل کردن مشتریان، مسدود کردن رقبا، سودجویان و سرکوب فناوری های جدید استفاده می کند.

این شکایت منعکس کننده اقدامات انجام شده در اتحادیه اروپا است، به ویژه از طریق قانون بازارهای دیجیتال (DMA)، که اپل و سایر غول های فناوری را مجبور می کند رویکردی کمتر تهاجمی برای محافظت از منافع مالی خود در برابر رقابت اتخاذ کنند.

دعوای ضد انحصار وزارت دادگستری

از آنجایی که من هنوز در حال کار کردن در 88 صفحه مطالعه کنار تخت هستم، از قبل واضح است که این همان تعریف رویکرد “اسپری و دعا” است: تا آنجا که ممکن است چیزهای زیادی را به این ترکیب اضافه کنید و امیدوار باشید که برخی از آنها مفید باشند. ماندن. .

وزارت دادگستری تمام شکایات ضد انحصار علیه اپل – به علاوه شکایتی که هرگز ثبت نشده بود – را پذیرفت و آنها را به اتهامات رسمی علیه این شرکت تبدیل کرد.

به طرز عجیبی، این بخش حتی اعتبار چرخش در ثروت اپل را می پذیرد!

اپل برای رقابت با کامپیوترهای شخصی ویندوز تلاش کرد و در اواخر دهه 1990 در آستانه ورشکستگی قرار گرفت.

ثروت اپل در زمان عرضه iPod در سال 2001 تغییر کرد. طراحی نوآورانه و بازاریابی هوشمندانه برای ایجاد یک استراتژی تجاری موفق کافی نبود. این بار، ترکیب چندین عامل باعث موفقیت چشمگیر آن شد. اپلیکیشن آیتونز اپل به کاربران آی پاد اجازه داد تا کتابخانه آهنگ خود را سازماندهی کنند و آی پاد خود را به روز کنند. یک پرونده ضد انحصار، که توسط ایالات متحده و دادستان های کل ایالت علیه مایکروسافت مطرح شد، راه را هموار کرد و توانایی مایکروسافت را برای منع شرکت هایی مانند اپل از ارائه iTunes بر روی رایانه های شخصی ویندوزی محدود کرد.

این به وضوح یک مزخرف محض است. اول اینکه، مایکروسافت هرگز کاری برای مسدود کردن برنامه های شخص ثالث مانند iTunes انجام نداده است، بنابراین پرونده ضد انحصار علیه غول نرم افزاری هیچ تاثیری بر اپل نداشت. دوم، اگرچه آی‌پاد اپل را در مسیری قرار داد که آن را از یک شرکت کامپیوتری خاص به یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان تبدیل کرد، مهم‌ترین جنبه آن شرکت در زمینه مالی گسترده‌تر این بود که راه را برای آن هموار کرد. آیفون

اپل همانطور که انتظار می رود پاسخ می دهد

اپل دقیقاً همان رویکردی را که در اروپا انجام می دهد در ایالات متحده اتخاذ می کند: همه اتهامات را رد می کند و قول می دهد در هر مرحله از راه مبارزه کند.

این شکایت ما و اصولی را که محصولات اپل را در بازارهای رقابتی شدید متمایز می کند، تهدید می کند. اگر موفقیت آمیز باشد، توانایی ما را برای ایجاد نوعی از فناوری که مردم از اپل انتظار دارند، جایی که سخت افزار، نرم افزار و خدمات با هم تلاقی می کنند، مختل می کند. این امر همچنین یک سابقه خطرناک ایجاد می کند و به دولت اجازه می دهد تا دست سنگینی در طراحی فناوری محبوب بگیرد. ما معتقدیم که این دعوا بر اساس حقایق و قانون اشتباه است و به شدت از خود در برابر آن دفاع خواهیم کرد.

واضح است که در اروپا و ایالات متحده، اپل با ادعاهای معقول علیه خود مانند ادعاهای احمقانه برخورد خواهد کرد. هر امتیازی که او به ایالات متحده بدهد، مانند امتیازاتی که در اروپا داده است، پیچیده و غیر ضروری خواهد بود. در هر دو قاره، این پرونده برای سال‌های آینده در دادگاه مطرح خواهد شد.

دو عنصر موفقیت مالی اپل

زمانی که به داستان موفقیت اپل نگاه می کنیم، دو چیز به چشم می خورد.

اولین مورد این است که هیچ کس نمی تواند انکار کند: اپل محصولات عالی تولید می کند که مصرف کنندگان آزادانه آن را انتخاب می کنند. همچنین یک اکوسیستم فوق العاده ایجاد کرده است که به این معنی است که انتخاب خرید بیشتر محصولات اپل به جای محصولات رقبا، تجربه بهتری را برای مشتری فراهم می کند.

دومین موردی است که بیشتر تشخیص می دهد تعداد کمی نقش مهمی در موفقیت مالی شرکت دارد، اما فضای زیادی برای بحث در مورد بزرگی آن وجود دارد. در واقع، اپل از تاکتیک‌های خاصی استفاده می‌کند که عمداً برای قفل کردن مشتریان و برتری دادن محصولات و خدمات خود نسبت به محصولات رقبا طراحی شده‌اند.

هر شخصی به صورت کامل انکار اینها، سرش را محکم در شن و ماسه فرو کرده است. به عنوان مثال، یک شکایت ضد انحصار قبلی ایمیلی را منتشر کرد که در آن یکی از کارمندان اپل گفت که نگه داشتن iMessage در انحصار آیفون “به منزله یک قفل جدی است” و فیل شیلر به آن اشاره کرد و گفت که نشان می دهد چرا ” انتقال iMessage به اندروید آسیب می رساند. ما حتی بیشتر.» از کمک به ما کریگ فدریگی گفت که در دسترس قرار دادن آن بر روی اندروید “حذف خواهد شد [an] مانعی برای خانواده های آیفون که گوشی های اندرویدی را به فرزندان خود می دهند. [Updated to correct the Schiller quote.]

انگیزه اصلی اپل بدون شک دستیابی به بهترین ادغام ممکن از سخت افزار، نرم افزار و خدمات بوده است، اما در عین حال آنقدر ساده لوحانه نبوده است که پیامدهای مالی تصمیمات خاص را نادیده بگیرد.

اپل می تواند تا انتها بجنگد – اما مجبور نیست

بگذارید دو مورد را روشن کنم.

اولاً، اپل یک شرکت انتفاعی است که حق دارد تمام مراحل قانونی را برای به حداکثر رساندن این سود انجام دهد.

ثانیاً، شرکت حق دارد در برابر هر اتهام قانونی که علیه خود وارد می شود مقاومت کند و با هر عنصر از هر دعوا و قانون که می تواند باعث ضرر کمتری برای آن شود مبارزه کند.

اما من دو سوار اضافه می کنم.

اول، برای تأکید بر بخش «قانونی» آن جمله اول. حداقل تعداد کمی بسیاری از کارهایی که اپل انجام داده قبلاً در اروپا غیرقانونی بوده است و احتمالاً در ایالات متحده نیز همین امر صادق است. اپل بهتر است به جای اینکه منتظر جریمه های بیشتر باشد، جلوتر از منحنی ها باشد.

دوم، “فقط به این دلیل که شما می توانید آن را انجام دهید، به این معنی نیست که باید انجام دهید.” اپل در حال حاضر این نگرش را در زمینه هایی مانند دسترسی و محیط زیست اتخاذ کرده است. او کارهایی را انتخاب می کند که سودآوری را به حداکثر نمی رساند – حداقل در آینده نزدیک – یا به این دلیل که معتقد است این کار درستی است، یا (برای بدبین ترها) زیرا او معتقد است که ارزش روابط عمومی در دراز مدت نتیجه می دهد. . .

فکر می کنم در مورد برخی از مسائل ضد انحصار هم همینطور است. درست کردن این موارد از نظر محبوبیت درازمدت، مزایای زیادی را برای شرکت به همراه خواهد داشت.

مشتریان اپل بهترین دفاع از آن هستند

هر نقشی که برخی از تصمیمات ناقص اپل ممکن است در موفقیت مالی آن داشته باشند، برای من کاملا واضح است که اینطور نیست. نیاز هیچ یک از این مزیت های مصنوعی

همه اینها را بردارید و همه ما همچنان محصولات اپل را می خریم زیرا محصولات فوق العاده ای هستند. ما عاشق تک تک دستگاه ها و نحوه کار همه آنها با هم هستیم.

حتی اگر زمین بازی کاملاً مساوی بین اپل و رقبای آن وجود داشت، اپل همچنان بر آن تسلط داشت زیرا مردم دستگاه‌های اپل را می‌خواهند و ترکیبی از راحتی و امنیت را که از اکوسیستم دریافت می‌کنند دوست دارند.

اجازه دهید چند مثال از تجربه اروپایی ارائه دهم – از کیف پول اپل شروع کنید.

اپل کاری کرد که ضدرقابتی بود: گفت که فقط اپلیکیشن Wallet خودش می تواند برای پرداخت های بدون تماس استفاده شود. هر بانکی که بخواهد اپلیکیشن خود را با همان عملکرد ارائه دهد، نمی تواند این کار را انجام دهد، زیرا اپل دسترسی به تراشه NFC را مسدود می کند.

این شرکت مجبور شد این سیاست را در اروپا تغییر دهد. اکنون هر بانکی که بخواهد پرداخت های بدون تماس را از طریق برنامه خود مجاز کند، می تواند این کار را انجام دهد.

آیا این چیزی را تغییر خواهد داد؟ نه! داشتن همه کارت‌ها، بلیط‌ها و کارت‌های پرواز در یک مکان در یک برنامه بسیار راحت‌تر از استفاده از چندین برنامه جداگانه است. من به استفاده از Apple Wallet ادامه خواهم داد و اکثریت قریب به اتفاق کاربران اروپایی* آیفون همین کار را خواهند کرد. من شک دارم که یک دهم درصد از کاربران ترجیح دهند به جای آن از برنامه های بانکی و کارت شخصی استفاده کنند.

*برای سادگی، من این واقعیت را نادیده می‌گیرم که در بریتانیا زندگی می‌کنم – واقعیت پیچیده‌تر این است که قوانین اتحادیه اروپا از اتحادیه اروپا محافظت می‌کند. شهروندان به جای ساکنان، و من تابعیت دوگانه دارم، بنابراین در تئوری می توانم از این تغییرات استفاده کنم.

حالا بیایید به بزرگترین مثال برویم: اپ استور. در تئوری، فروشگاه های اپلیکیشن شخص ثالث و فروش مستقیم وب سایت می توانند قیمت های پایین تری را به مصرف کنندگان ارائه دهند. مطمئناً این دلیل اصلی است که اپل مجبور است به آنها اجازه ورود به اروپا را بدهد. در عمل، من گمان می‌کنم که اکثر توسعه‌دهندگان – حتی اگر از هزینه‌های فناوری پایه و کاهش 27 درصدی اپل رها شوند – به سادگی همان مقدار را شارژ می‌کنند و تفاوت را به جیب می‌زنند. این تغییر به نفع توسعه دهندگان خواهد بود (که چیز بدی نیست)، اما احتمالاً به نفع مصرف کنندگان نخواهد بود.

در هر صورت، من دوست دارم همه برنامه هایم را یک جا بخرم. من این واقعیت را دوست دارم که اگر برنامه ای ارسال نشد، می توانم درخواست بازپرداخت را به اپل ارسال کنم و بدانم که این کار به سرعت و بدون دردسر انجام خواهد شد. من عاشق این هستم که می توانم به یک مکان در iPhone خود بروم، همه اشتراک های برنامه خود را ببینم و هر یک از آنها را از آنجا لغو کنم با اطمینان 100٪ که مورد احترام قرار می گیرد. من قصد ندارم با فروشگاه های برنامه های شخص ثالث و همچنین اکثریت قریب به اتفاق کاربران اروپایی آیفون زحمت بکشم.

اپل می‌تواند با ایستادگی در برابر ادعاهای پوچ، اما به سادگی شانه‌هایش را بالا انداخته و به بقیه بگوید، همه این تبلیغات بد را از بین ببرد. همچنان بیش از 99 درصد از همان سود را حفظ خواهد کرد و به خوبی می تواند در بلندمدت از سرقفلی به دست آمده بهره مند شود.

اپل برای دفاع از خود نیازی به وکلا ندارد. او مشتریان خود را دارد

عکس: اپل

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی