بررسی تفاوت آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پلاس ویرگول

اپل ادعا کرده که این تراشه از پس اجرای ۱۷ تریلیون پردازش در ثانیه بر می‌آید. این تراشه با فناوری ۴ نانومتری ساخته شده و از پردازنده گرافیکی قو‌ی‌تر و بهینه‌تری هم استفاده می‌کند. از بزرگ‌ترین ویژگی‌های iOS 16 می‌توانیم به تغییراتی که در صفحه قفل گوشی ایجاد شده، اشاره کنیم. روی صفحه قفل این گوشی می‌توانید عکس دلخواه خودتان را قرار دهید یا می‌توانید وضعیت آب و هوا را قرار دهید تا صفحه گوشی شما افتابی یا بارانی شود.

  • کاربران از ماه جولای امسال توانستند نسخه بتای عمومی iOS 16 را دریافت کنند و به همین دلیل احتمالا خیلی‌ها با آن آشنایی پیدا کرده‌اند.
  • در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در رابطه با تاریخ عرضه این دستگاه جدید در دسترس نیست، اما با توجه به اقدامات گذشته شرکت اپل و همچنین زمان برگزاری رویدادهای مختلف می‌توان حدس زد در چه ماهی از این گجت رونمایی خواهد شد.
  • با وجود ابعاد مشابه آیفون ۱۴ پلاس، نسخه پرو مکس آیفون 14 از حاشیه صفحه نمایش باریک تری برخوردار بوده و نوع چینش دوربین ها و جنس بدنه همه نشان دهنده این تفاوت هستند تا تفاوت بین این دو محصول بیش از پیش نمایان شود.
  • اپل برخلاف سامسونگ که زوم اپتیکال 10 برابر و زوم فضایی 100 برابر را به گوشی‌های Samsung Galaxy S22 Ultra خود اضافه کرده است، هیچ بهینه‌سازی در زمینه زوم انجام نداده و همچنان زوم اپتیکال 3 برابری را ارائه می‌دهد.

بر این اساس به زودی شاهد وجود یک دوربین با بزرگنمایی صد برابری در آیفون‌های اپل نخواهیم بود. نسخه استاندارد و ارزان قیمت، از دو دوربین واید و فوق عریض بهره خواهد برد و در کنار این دو سنسور یک فلش LED دوگانه نیز وجود دارد. ناگفته نماند اپل برای جلوگیری از افزایش قیمت این دستگاه و ایجاد تفاوت تصمیم گرفته دوربین تله فوتو و سنسور سه بعدی TOF را در ماژول پنل پشتی قرار ندهد.

آخرین بررسی‌ها

ویژگی‌ای که باعث شده اپل نام ناچ آیفون ۱۴ پرو مکس را Dynamic Island بگذارد. در ادامه بررسی iphone 14 pro max باید به طراحی دوربین پشت اشاره کنیم. آیفون ۱۴ پرو مکس در قسمت طراحی دوربین پشت هم بسیار به آیفون ۱۳ پرو مکس شبیه است. البته که دوربین‌های پشت برآمدگی بیشتری در پشت گوشی ایجاد کرده‌اند و همچنین یک حسگر حساس به نور هم دارد. در قسمت دوربین‌های پشت حسگر LiDAR هم مشاهده می‌شود که برای اسکن‌های سه‌بعدی و کمک به عکاسی بهتر در نور کم به کار می‌رود. شرکت اپل در رویدا Far out در کنار گجت‌های جدید خود از گوشی‌های آیفون 14، آیفون 14 پلاس، آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس رونمایی کرد.

بدترین ریبوت های انیمه از نگاه سایت فیگار

اگر این موضوع حقیقت داشته باشد و سری‌های پرو و پرو مکس با افزایش قیمت به بازار عرضه شوند، سال آینده اپل دستگاه‌های گران قیمتی را به بازار عرضه خواهد کرد. بر این اساس به دلیل قدرت سخت افزاری و همچنین قیمت مناسب نسخه پایه گوشی iPhone 14 محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین آیفون سال ۲۰۲۲ خواهد شد. طراحی آیفون 14 پرومکس بدون ناچ و با نمایشگر بزرگ و حفره دار 9to5mac برای همه نسخه های جدید گوشی های اپل پیش بینی می شود. بر اساس برخی از شایعه ها آمده است که شرکت اپل شاید قابلیت فیس آی دی را حذف کرده و تاچ آیدی را بازگرداند؛ ولی با امکان باز کردن قفل صفحه با استفاده از صورت ماسک زده این حذف شایعه ای بی اساس تلقی می شود. آیفون 14 پرومکس همراه با حفره ای در زیر صفحه نمایش یک گمانه زنی منطقی به نظر می آید.

بررسی اولیه آیفون 14 پرو (iPhone 14 Pro)؛ نگاه نزدیک به مشخصات و قابلیت‌ها

تفاوت مهمی که در طراحی این گوشی نسبت به گذشته وجود دارد، گزینه‌های رنگی جدید خواهد بود. چند روز پیش اپل با برگزاری کنفرانسی در سالن استیو جابز، سری آیفون 14 را در چهار مدل معمولی، پلاس، پرو و پرو مکس معرفی کرد. بر خلاف سال 2021 که شاهد یک آیفون مینی کوچک‌تر در سری آیفون 13 بودیم، امسال خبری از نسخه مینی نخواهد بود و یک مدل پلاس جایگزین آن شده است. طبق اقدامات گذشته این کمپانی نسل بعدی گوشی‌های اپل از تراشه‌ای نام A16 Bionic بهره‌مند خواهد شد و به احتمال زیادی این پردازنده یک چیپست ۴ نانومتری خواهد بود. این موضوع به معنی افزایش قدرت سخت افزاری بالا نسبت به نسل قبلی بوده و همچنین اپل باید یک رقیب قدرتمند برای مقابله با تراشه ۴ نانومتری جدید شرکت کوالکام یعنی Snapdragon 8 Gen 1 تولید کند. علاوه بر این موضوع نسخه iPhone 14 Max به احتمال زیاد از همین صفحه نمایش برخوردار خواهد شد و تنها تفاوت میان این دو نمایشگر وجود نرخ تازه سازی ۶۰ و ۱۲۰ هرتزی است.