تمام چیزی که از آیفون ۱۴ اپل می دانیم ؛ بررسی تمامی اطلاعات موجود آیکلاریفاید

اما با توجه به اطلاعات روی کاغذ می‌توان نتیجه گرفت که عملکرد خوبی از خود نشان خواهد داد. امتیاز بخش سخت افزار به آیفون 14 می‌رسد؛ اگر می‌خواهید با هزینه کمتر قدرت مشابه سری 14 داشته باشید، آیفون 13 می‌تواند در گزینه‌های خریدتان قرار بگیرد. شاید بتوان مهم‌ترین مزیت آیفون‌های سری 14 درمقایسه‌با نسل قبلی را در دوربین‌های آن جست‌وجو کرد. همچنین، گوشی‌های جدید آیفون به فلشی با ۱۰ درصد خروجی نور بیشتر مجهز شده‌اند.

  • اما قیمت آیفون 14 مربوط به گوشی های پرو و پرومکس نسخه یک ترابایتی قدری متفاوت است.
  • همچنین به نظر می­رسد اپل در سریگوشی ­های آیفون 14خود، امکان زوم دوربین تله فوتو را بیشتر کند.
  • ویژگی های تازه ای مانند دکمه کمک اضطراری یا SOS و تشخیص تصادف به کمک ماهواره ها نیز معرفی شدند.
  • اگر ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن را فعال کنید، نرخ نوسازی صفحه نمایش به یک هرتز کاهش پیدا می‌کند تا مصرف انرژی بسیار کمی داشته باشد.
  • این وزن سبک و البته لبه‌های صاف گوشی موجب شده‌اند در دست گرفتن آیفون 14 بسیار جذاب و راحت باشد.

این تراشه احتمالا A16 نام دارد و در مقایسه با A15 Bionic که برای آیفون 13 معرفی شده بود، افزایش قابل توجهی در عملکرد پردازنده و گرافیک ارائه می‌دهد. ماندگارترین شایعات پیرامون آیفون های نسل بعدی حول محور حذف بریدگی نمایشگر به‌گوش می‌رسد. این درحالی است که بریدگی نمایشگر برای آيفون 13 نسبت به نسل قبلی خود کوچک‌تر شده بود. اما گفته می‌شود که در آیفون 14 ناچ از بین می‌رود و اپل تصمیم گرفته همانند بسیاری از تلفن‌های هوشمند اندرویدی، به‌جای دوربین جلو از سوراخ‌های پانچ شده استفاده کند. اما با توجه به رویدادهای قبلی اپل و معرفی محصولات جدید خود، انتظار داریم که آيفون 14 در ماه سپتامبر 2022 معرفی شود.

نظرات

به عنوان مثال، Dynamic Island یکی از قابلیت‌های جدید و نوآورانه اپل است که تنها در مدل‌های پرو وجود دارد. بهبود و ارتقا در بخش‌های مختلف آن مانند دوربین، صفحه نمایش، بریدگی نمایشگر و عملکرد نیز وجود 9to5mac دارد که این گوشی را منحصر‌به‌فرد می‌کند. تغییر دیگری که در طراحی آیفون ۱۴ در نسخه‌های پرو شاهد خواهیم بود بزرگ‌تر شدن فریم دوربین‌ها است؛ چرا که لنز ۴۸ مگاپیکسلی اصلی به فضای بیشتری نیاز دارد.

مقایسه آیفون 14 پرو مکس با آیفون 13 پرو مکس ؛ کدام یک بهتر است؟

آیفون 13 به لرزشگیر اپتیکال تصویر از نوع Sensor-Shift و فوکوس خودکار تشخیص فاز دوگانه مجهز شده است. تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی Apple iPhone 13 جزئیات بالا، سطح نویز کم، کنتراست بالا و رنج دینامیکی مناسب دارند. اپل برای آیفون 13 از صفحه نمایش Super Retina XDR OLED استفاده می‌کند که البته آیفون 14 نیز همین صفحه نمایش را به ارث برده است. این صفحه نمایش 6.1 اینچی از وضوح تصویر 2532 در 1170 پیکسل و تراکم پیکسلی 460 پیکسل بر اینچ بهره می‌برد.

در نهایت به طور کلی تغییرات طراحی آیفون ۱۴ را می‌توان در تغییر ناچ بالای نمایشگر و تغییر فریم دوربین‌ها در نسخه‌های پرو خلاصه کرد. در این سری اشاره شده است که بالای صفحه‌نمایش ايفون ١٤ پرو به جای ناچ یا بریدگی، دو حفره قرار گرفته که حفره اول طراحی دایره‌ای شکل برای قرار گرفتن دوربین سلفی در نظر گرفته شده است. و حفره دوم با طراحی شبیه به کپسول برای قرار گرفتن حسگرهای دیگر از جمله Face ID در نظر گرفته شده است. آیفون 14 اپل هم از نظر طراحی، هم از نظر سخت افزار و هم از نظر دوربین تغییر چندانی نسبت به سال گذشته نکرده و برخی از قابلیت‌های جذاب آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس را از دست داده است.