نقد و بررسی آیفون 14 نگاهی نزدیک به پرچمدار جدید اپل لیون تک

همان‌طور که پیش از این گفته شد، طراحی آیفون 13 پرو و حتی آیفون 12 را می‌توان در آیفون 14 پرو نیز مشاهده کرد. یعنی همانند گذشته در این گوشی نیز یک نوار فولادی ضد زنگ در اطراف پنل‌های پشتی و جلویی پیچیده شده و در پشت آن سه دوربین درون یک محفظه مربعی شکل به همراه یک سنسور کوچک LiDAr قرار گرفته است. آیفون 14 پرو از قابلیت‌هایی مانند فیلمبرداری 4K در حالت سینما، تشخیص تصادف و ارتباطات ماهواره‌ای نیز پشتیبانی می‌کند. به عبارت دیگر، می‌توان گفت که iPhone 14 Pro از تمام ویژگی‌های مورد نیاز برای یک دستگاه قدرتمند و حرفه‌ای مانند دوربین‌های بهتر، صفحه‌نمایش برتر و جزیره پویا برخوردار است. در ادامه برای آشنایی بیشتر جدولی از مهم‌ترین مشخصات فنی iPhone 14 Pro قرار داده شده است. بنابراین احتمالا بسیاری از کاربران مجبور می‌شوند هزینه بیشتری کنند تا نسخه 256 یا 512 گیگابایتی یا حتی 1 ترابایتی را خریداری کنند.

  • تنها چیزی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم این است که آیفون ۱۴ پرو مکس یک مدل بنفش هم رنگ دارد.
  • این ویژگی را زمانی بهتر احساس می‌کنید که بخواهید محتوایی با صدای دالبی اتموس گوشی کنید.
  • یک اسپیکر روی لبه پایینی گوشی دیده می‌شود و اسپیکر بعدی هم نزدیک به صفحه بالای گوشی و بین صفحه نمایش و لبه بالا قرار گرفته است.
  • این افراد می گویند که 500 دلار باید به قیمت آیفون 13 پرومکس اضافه کنید تا به قیمت اصلی Pro Max iphone 14 برسید.
  • این دو گوشی به قابلیت‌های تازه‌ای مجهز شده‌اند و البته بعد از سال‌ها، اپل تصمیم گرفته از تراشه جدید برای آن‌ها استفاده نکند.

این موضوع به بدان معنی است که طرح جدید اتحادیه اروپا می‌تواند اپل را مجبور به حذف درگاه Lightning کند. سپس اپل مجبور به استفاده از درگاه USB-C می‌شود، اما علاقه‌ای به استفاده از آن ندارد به همین دلیل می‌تواند کلا درگاه شارژ را حذف کند. این موضوع در حد یک شایعه است و توسط منابع رسمی تایید نشده و بهتر است تا انتشار اطلاعات رسمی و تایید شده صبر کنیم. استفاده از آلیاژ تیتانیوم در بدنه نسخه‌های پرو نیز امکان پذیر خواهد بود و باید منتظر ماند تا ببینیم اپل چنین کاری را انجام خواهد داد یا از همان فولاد زد زنگ برای ساخته بدنه استفاده خواهد کرد. تیتانیوم از فولاد ضد زنگ دارای سختی بیشتری است و این موضوع باعث خواهد شد تا مقاومت دستگاه افزایش پیدا کند. اگر یکی از طرفداران عکس های سلفی هستید، خوشحال خواهید شد که بدانید دوربین جلویی TrueDepth آیفون 14 پلاس، دارای دیافراگم f/1.9 بازتر و فوکوس خودکار است.

راهنمای خرید و بهترین کارت گرافیک های لپ تاپ (تابستان

در اپل آچار برای تعمیرات اپل از تکنسین های متخصص استفاده می شود که با دقت و سرعت بالا دستگاه معیوب را عیب یابی و مشکل به وجود آمده برای آن را برطرف می کنند. برای تعمیر دستگاه معیوب خود می توانید به اپل آچار نمایندگی تعمیرات اپل اعتماد وبلاگ 9to5mac.ir کنید. نمایندگی تعمیرات اپل خدمات عیب یابی و تعمیرات دستگاه های اپل را به صورت حضوری ارائه می دهد. اگر گوشی اپل شما در زمینه های مختلف با مشکل مواجه شده است ، پیشنهاد می کنیم با نمایندگی تعمیرات آیفون تماس بگیرید تا مشکلات برطرف شود.

لیست قیمت و مشاوره خرید

اما شایعاتی درباره نسل بعدی گوشی هوشمند اپل یعنی آيفون 14 به گوش می‌رسد. در تست‌هایی که روی باتری گوشی انجام دادیم که شامل، عکاسی، پخش ویدئو، بازی کردن و وب گردی می‌شد، توانستیم به رکورد ۱۳ ساعت برسیم. در واقع با یک بار شارژ کردن این گوشی می‌توانید یک روز کاری کار کنید و سپس آخر شب گوشی را شارژ کنید. اگر از گوشی تنها برای استریم ویدئو استفاده کنید، می‌توانید تا ۲۶ ساعت با گوشی کار کنید. از آنجایی که این گوشی از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند، می‌توانید کیفیت تماس خوبی را هم تجربه کنید. و اما بهترین و بزرگترین تغییری که به وضوح در صفحه نمایش دیده می‌شود حذف بریدگی بالای آن است که با یک فضای کوچک به نام جزیره پویا جایگزین شده است.

نقد و بررسی آیفون 14

آیفون ۱۴ پرو توانسته امتیاز ۱۸۸۷ را در بخش تک هسته‌ای به‌دست بیاورد. این رقم نسبت به امتیاز ۱۷۲۸ در آیفون ۱۳ پرو مکس تقریبا ۹ درصد بیشتر است. بنابراین می‌توان ادعای اپل مبنی بر برتری ۴۰ درصدی عملکرد پردازنده اصلی A16 Bionic را تأیید کرد. دوربین ۴۸ مگاپیکسلی قرار گرفته روی آیفون ۱۴ پرو مکس همچنان عکس‌هایی با وضوح ۱۲ مگاپیکسل ثبت می‌کند و البته می‌توانید عکس‌های Raw با وضوح ۴۸ مگاپیکسلی هم در اختیار داشته باشید.