هنگامی که خط آیفون 13 برای اولین بار در ماه سپتامبر راه اندازی شد، خرابی ها به سرعت تغییر عمده ای را در روند تعمیر نشان داد. برای اولین بار، اگر صفحه نمایش آیفون 13 را از طریق تعمیر شخص ثالث قرار دهید، Face ID کار نخواهد کرد. اکنون، iFixit ارسال شد نگاهی دقیق تر به این تغییر، و آن را “روزی تاریک برای تعمیرکاران، چه برای متخصصان و چه برای تعمیرکاران”.
iFixit میگوید این تغییر اکنون به این معنی است که برای انجام «یکی از رایجترین تعمیرات تلفن» که زمانی میتوانست «با ابزار دستی» انجام شود، به یک میکروسکوپ نیاز دارید. تعمیرگاه های مستقل شخص ثالث ممکن است مجبور به تعطیلی شوند، با این تغییر که به این معنی است که آنها “مجبور خواهند شد بین هزینه کردن هزاران دلار برای تجهیزات جدید یا از دست دادن یک منبع درآمد اصلی یکی را انتخاب کنند”.
اپل در مورد آن چیزی علنی نگفته است. داستن ماهاتی، یک تکنسین باتجربه تعمیر، گفت که به یکی از دوستان خود از برنامه تعمیرات مستقل اپل توسط پشتیبانی اپل گفته شده که این مشکل در بهروزرسانی iOS برطرف خواهد شد. تنها تغییری که مشاهده کردیم این بود که در نسخه 15.0 ویژگی Face ID به صورت بی صدا کار نمی کرد، اما در آخرین نسخه پیغام خطای صریح را نشان می دهد. ما برای نظر دادن با اپل تماس گرفتیم، اما آنها پاسخی ندادند.
iFixit میگوید راهحلی برای تعمیر کشف شده است، اما آن را «پیچیده» توصیف میکنند. تعمیرگاه ها باید به صورت فیزیکی “یک تراشه لحیم شده از صفحه اصلی را به قسمت جایگزین منتقل کنند”. در غیر این صورت پیغام خطایی ظاهر می شود مبنی بر اینکه آیفون شما قادر به فعال سازی Face ID نیست.
معنی این تغییر برای فرآیند تعمیر چیست:
برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید: