دن ریچیو، مدیر مهندسی کهنه کار اپل در شرف بازنشستگی است


در ژانویه 2021، اپل تیم مهندسی سخت‌افزار خود را تغییر داد: دن ریچیو از معاون ارشد مهندسی سخت‌افزار به «نقشی جدید متمرکز بر یک پروژه جدید» نقل مکان کرد. جان ترنوس سپس هدایت تیم مهندسی سخت افزار را بر عهده گرفت و به تیم مدیریت اپل پیوست.

بلومبرگ اکنون گزارش می دهد که ریچیو “به همکارانش گفته است که پس از بیش از 25 سال کار در شرکت در شرف بازنشستگی است.”

هنگامی که اپل در ژانویه 2021 تغییرات خط تولید را اعلام کرد، مشخص نکرد که Riccio بر کدام “پروژه جدید” نظارت خواهد کرد. با این حال، گزارش‌ها در آن زمان حاکی از آن بود که این پروژه مرموز اولین هدست واقعیت مجازی/AR/VR اپل است – که اکنون ما آن را با نام Vision Pro می‌شناسیم. اکنون که اولین Vision Pro در سراسر جهان در دسترس است، Riccio آماده است تا آن را کنار بگذارد.

در چاپ امروز او برای روشن شدن خبرنامه، بلومبرگ مارک گورمن می گوید که ریچیو در اپل به عنوان یک رئیس مصمم و بحث برانگیز شناخته می شود. او در سال 1998 به شرکت ملحق شد و تیم‌هایی را در چندین راه‌اندازی آیفون، آی‌پد و مک، علاوه بر ویژن پرو و ​​انتقال سیلیکون اپل، رهبری کرد.

همانطور که گورمن توضیح می دهد، با این حال، در طول مسیر چند دست انداز سرعت وجود داشته است:

ریچیو به عنوان یک رئیس سرسخت و بحث برانگیز در اپل شناخته می شود و همه چیز همیشه خوب پیش نرفته است. ورود مردد شرکت به تجارت بلندگوهای هوشمند، شکست یک پروژه تلویزیونی و البته خودرو بود. همچنین در دوره‌ای بود که اپل سعی کرد مک را به نفع iPad متوقف کند. واضح است که کار نکرد، اما حرکت اینتل در سال 2020. برای تراشه‌های محلی اپل – تلاشی که ریچیو به آن کمک کرد – یک بازی را تغییر داد. پس از همه اینها، انتشار Vision Pro یک لحظه مهم بود.

هیچ جدول زمانی برای زمان اعلام رسمی بازنشستگی ریچیو وجود ندارد، اما بلومبرگ روشن می کند که این به زودی در راه است. یک سوال که باقی می ماند این است که چه کسی نقش ریچیو را در نظارت بر گروه ویژن پرو که به طور روزانه توسط معاون رئیس جمهور مایک راکول رهبری می شود، بر عهده خواهد گرفت.

شانس را دنبال کنید: فرزند پسر، توییتراینستاگرام و ماستودون.

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.





Source link

بخش appl 9to5mac فارسی