آیفون ۱۴ ارزش خریدن دارد؟ خبرآنلاین

صفحه نمایش آیفون ۱۴ پرو مکس یکی از بهترین صفحه‌های نمایشی است که تا این لحظه روی آیفون مشاهده می‌کنیم. در حالت خودکار حداکثر میزان روشنایی صفحه نمایش به ۱۰۰۰ نیت می‌رسد و حتی در محیط‌های بیرونی و زیر نور خورشید میزان روشنایی صفحه نمایش به ۲۰۰۰ نیت هم میرسد. روی لبه پایینی گوشی هم یکی از بلندگوها را مشاهده می‌کنید و یکی دیگر از بلندگوها هم در قسمت بالای صفحه نمایش و بین صفحه نمایش و لبه بالایی قرار گرفته است.

  • آیفون 14 پرو در مقایسه با 13 پرو با ابعاد 146.7 در 71.5 در 7.7 میلی متر کمی ضخیم‌تر بوده و در ابعاد 147.5 در 71.5 در 7.85 میلی متر تولید شده است.
  • باتری داخلی آیفون 14 پرو ظرفیت 3200 میلی آمپر ساعتی دارد و از طریق پورت لایتنینگ شارژ می‌شود.
  • این خبر زمانی جدی‌تر می‌شود که اتحادیه اروپا به دنبال آن است تا سارندگان دستگاه‌های دیجیتال را مجبور کند که کابل‌ها و شارژهای استاندارد را تا سال 2024 تولید و عرضه کنند.

برای شارژ کردن گجت نیز همچنان می‌توان از درگاه Lightning یا فناوری شارژ بی‌سیم MagSafe استفاده کرد. دوربین آیفون 14 به سیستم هیبرید F5 مجهز شده که از موتورهای عصبی برای بهبود تصویر و افزایش سرعت پردازش تصویر استفاده می‌کند. این روند جدید «Photonic Engine» قادر است جذب نور در تاریکی را تا 2.5 برابر افزایش دهد. آیفون سری 14 نیز به سیستم تشخیص تصادف نیز مجهز شده و قادر است در صورت خطر با مراکز اورژانسی تماس حاصل نماید. آیفون جدید قادر است با ارتباط ماهواره‌ای حتی بدون داشتن سرویس سیم کارت یا اینترنت SMS ارسال کنید.

با گران‌ترین رایانه شخصی جهان آشنا شوید؛ اولین محصول اپل با ۵۰ سال سن

متاسفانه اطلاعات چندان زیادی از رنگ بندی این گوشی هوشمند در دسترس نیست، اما گفته می‌شود یک گزینه برای انتخاب رنگ به نام رز گلد وجود خواهد داشت. این گجت‌ها iPhone 12 Mini و iPhone 13 Mini نامیده می‌شوند و به یک صفحه نمایش ۵.۴ اینچی مجهز شده‌اند. اندازه کوچک این صفحه نمایش برای کاربران در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ چندان جذاب نبود و این موضوع به یک دلیل تبدیل شد تا اپل دیگر تولید این سری از گجت‌ها را متوقف کند. در رابطه با این موضوع اطلاعاتی منتشر شده که با توجه به آن‌ها، اپل متوجه خواسته کاربران خود شده و دیگر دستگاه پشتیبانی کننده از نمایشگر ۵.۴ اینچی تولید نخواهد کرد. آیفون 14 پلاس توسط اپل معرفی شد تا جایگزین سری مینی های این برند باشد. اپل نیز این مسئله را درک کرد و گوشی آیفون 14 پلاس خود را با صفحه نمایش 6.7 اینچی معرفی کرد.

مقایسه آیفون 14 با آیفون 13 اپل

فناوری‌هایی مانند True Tone و Haptic Touch نیز وجود دارند و پشتیبانی از اچ دی آر نیز مانند سایر گوشی های پرچمدار و بالارده‌ی بازار ارائه می‌شود. در حالی که فکر می‌کردیم ممکن است نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتزی را در آیفون 14 ببینیم، اما امسال این اتفاق رخ نداد. آیفون 9to5mac 14 مانند آیفون 13 از رفرش ریت استاندارد 60 هرتزی برخوردار است و ویژگی‌های تازه‌ای که در نسخه‌های پرو ارائه می‌شوند، مثل نمایشگر همیشه روشن یا داینامیک آیلند نیز وجود ندارند. این نمایشگر 6.1 اینچی با رزولوشن 2532 در 1170 پیکسل و تراکم پیکسلی 460 پی پی آی خواهد بود.

فضای ذخیره سازی داخلی این گوشی نیز از 128 گیگابایت شروع می‌شود و به 1 ترابایت می‌رسد. هنوز ما نتوانسته‌ایم قابلیت‌ها و عملکرد دوربین آیفون 14 را آزمایش و بررسی کنیم، اما تنها چیزی که می‌توانیم بگوییم این است که پیشرفت دوربین این گوشی نسبت به نسل قبلی بسیار ناچیز و نامحسوس است. این پیشرفت سنسور باعث می‌شود تا ویدیوهایی با کیفیت 8K به ثبت برسد و کیفیت این ویدیوها می‌تواند توجه کاربران را به خود جلب کند، ناگفته نماند این ادعا توسط یک تحلیلگر دیگر تایید شده است. همانطور که در بالا اشاره کردیم گوشی هوشمندی تحت عنوان iPhone 14 Mini وجود نخواهد داشت و این موضوع به معنی عرضه نشدن دستگاهی از شرکت اپل در سال ۲۰۲۲ با قیمتی کم‌تر از ۷۹۹ دلار است.