آیفون 14 به بازار ایران رسید + قیمت تمامی مدل ها پایگاه خبری جماران

البته این قابلیت پیش‌تر در گوشی‌های اندرویدی هم در دسترس بود، اما برای استفاده از آن در آیفون‌ها مجبور به بکار بردن یک نرم‎‌افزار جانبی بودیم. در بخش روبرویی اما ظاهر تفاوت‌ها بیشتر خواهد بود و این تغییرات می‌تواند به جایگزینی بریدگی در بالای صفحه‌نمایش با حفره خلاصه شود. طبق اعلام رسمی اپل ایفون‌های جدید کمتر از 10 روز دیگر از راه می‌رسند و به همین دلیل نیز برخی از اطلاعات در مورد آن‌ها تقریبا قطعی شده و در ادامه قصد داریم به اطلاعات موجود از پرچمداران اپل بپردازیم. البته طبق تجربه سال‌های قبل می‌دانیم که همه این اطللاعات به واقعیت تبدیل نمی‌شوند و همیشه بخشی از این موضوعات خواسته کاربران از اپل هستند تا واقعیت. در ادامه همراه تکنولایف باشید تا پیش از عرضه رسمی بیشتر با مشخصات آیفون 14 آشنا شوید.

حافظه

با این حال، شایعه شده است که رم را از 4 گیگابایت به 6 گیگابایت رم افزایش می دهد. اپل تصمیم گرفته مدل استاندارد آیفون 14 را مانند قبل با یک نمایشگر دارای پنل OLED به میدان بفرستد. این نمایشگر 6.1 اینچی قادر است تصاویر را با رزولوشن 9to5mac تا 2532 در 1170 پیکسل به نمایش بگذارد و از نرخ بروزرسانی تا 60 هرتزی پشتیبانی نماید. ویدیویی از کالبدشکافی آیفون ۱۴ اپل – Apple iPhone 14 منتشر شده که یک نکته ویژه و یک خبر خوب برای تعمیرکاران متفرقه و کاربران دارد.

گوشی سامسونگ

بلومبرگ در گزارشی غیرمنتظره، از افت تقاضا برای سری آیفون 14 خبر داده که می‌تواند اپل و دیگر تامین‌کنندگان iPhone 14 را با چالشی جدی مواجه کند. آیفون 14، طی رویداد شب گذشته اپل (16 شهریور 1401) با کمی تغییر معرفی شد. هر چند که حسگرها گویا قرار نیست در داخل صفحه نمایشگر قرار بگیرند و در عوض در بخش های کنار دستگاه قرار خواهند گرفت. برای عکاسی نیز دوربین اصلی را با یک شاتر ۱۲ مگاپیکسلی با سنسور بزرگ‌تر که از دیافراگم f/1.5 و پیکسل‌های ۱.۹ میکرون و سنسور Shift OIS بهره برده، مجهز کرده است.

همچنین اپل برای عقب نماندن از گوشی سامسونگ گلکسی S21، درنظر دارد از قابلیت تله فوتو نیز استفاده کند. اگر اپل با الهام‌گیری از شرکت سامسونگ و گوشی Galaxy S21 Ultra یک دوربین تله فوتو ثانویه با زوم اپتیکال 10 برابری را انتخاب کند، دوربین آيفون 14 تبدیل به یکی از بهترین ها در دنیا خواهد شد. با توجه به رونمایی شرکت کوالکام و گوشی‌های اندرویدی از تراشه جدید اسنپدراگون که با فناوری 4 نانومتری ساخته شده بود، بعید به نظر می‌رسید متخصصان اپل رقابت را ببازند و باز هم از فناوری 5 نانومتری استفاده کنند که دقیقاً همین طور هم شد. در واقع A16 لیتوگرافی 4 نانومتری دارد، یعنی قطعات درون آن با فاصله‌ای کمتر از 4 نانومتر از یکدیگر چاپ شده‌اند که این ظرافت ساخت هم باعث افزایش سرعت می‌شود و هم مصرف شارژ بهینه‌تری را هم به همراه دارد. به عنوان مثال یکی از قابلیت‌های این نسخه‌ی نرم‌افزاری جدا کردن یک عکس از زمینه‌ی آن برای ارسال در برنامه‌هاست.

همانطور که A15 جزء قوی‌ترین‌ها بود و از پس تمامی بازی‌های سنگین گرافیکی به بهترین نحو برمی‌آمد، مسلماً تراشه A16 نیز از قدرتی برخوردارست که حداقل تا سال‌ها هیچ اپلیکیشن و یا بازی سنگینی قادر نباشد تا قدرت آن را به چالش بکشد. شما می توانید گوشی iPhone 14 را در آترین کالا با بهترین قیمت، ضمانت سلامت و تحویل فوری ثبت سفارش کنید. در طراحی ایفون 14 همچنین گفته می‌شود که حاشیه‌های اطراف نمایشگر کاهش پیدا کند تا این پرچمداران ظاهر مدرن‌تری داشته باشند و بیشتر به کهکشانی‌های سامسونگ از این نظر نزدیک شوند. یکی از دست کم گرفته‌شده‌ترین پیشرفت‌ها در آیفون 13 بدون شک بلندگوهای قوی‌تر و غنی‌تر بود که کیفیت صدا را بهتر از سایر تلفن‌های موجود در بازار ارائه می‌کرد.

  • این ارتباط با قطعات و نرم‌افزار اختصاصی اپل مجهز شده و به کاربران اجازه می‌دهد ماهواره‌های موجود را پیدا نمایند و به آن‌ها متصل شوند.
  • با این حال احتمالا شرکت اپل در حال برنامه ‌ریزی برای تغییری در نسل آینده گوشی های خود است و قصد دارد تا مدل های مختلفی را برای گوشی های جدیدش آزمایش کند.
  • در واقع شما با خرید آیفون ۱۴ پرو مکس تا سال 2027 آپدیت نرم‌افزاری دریافت خواهید کرد و از نظر به‌روز بودن نرم‌افزار مشکلی نخواهید داشت.
  • اگر به دنبال خرید گوشی موبایل اپل آیفون 14 پرو پلاسهستید برای یافتن فروشندگان و مشاهده قیمت آن در بازار به بخش فروشندگان و قیمت گوشی موبایل اپل آیفون 14 پرو پلاسمراجعه نمائید.
  • این گوشی را می‌توان تقریبا همان آیفون ۱۳ با یک سری تغییرات جزئی دانست که از جمله این تغییرات می‌شود به تراشه‌ی بهبود یافته‌ی A15 اشاره کرد.