اپل از M4 رونمایی کرد: اولین تراشه خود که از پایه برای هوش مصنوعی طراحی شده است


شایعات درست بودند: اپل از M4، نسل بعدی تراشه سیلیکون اپل خود، روز سه شنبه رونمایی کرد. M4 که با معماری تراشه 3 نانومتری ساخته شده است، اولین تراشه اپل است که از ابتدا برای هوش مصنوعی طراحی شده است. M4 تراشه‌ای است که نسل بعدی آی‌پد پرو را تامین می‌کند و به زودی برای مک‌ها نیز عرضه می‌شود – پس با جزئیات بیشتر تغییرات این تراشه را بخوانید.

تراشه M4 اپل برای هوش مصنوعی آماده است

M4 دارای یک موتور نمایشگر جدید است که می تواند رنگ ها و روشنایی صفحه نمایش OLED جدید iPad Pro 2024 را به دقت نمایش دهد. این تراشه دارای یک پردازنده جدید با حداکثر 10 هسته است که از حداکثر چهار هسته عملکرد و اکنون شش هسته کارآمد تشکیل شده است. پردازنده آن 50 درصد عملکرد سریع تری نسبت به M2 ارائه می دهد.

تراشه جدید Neural Engine قادر است 38 تریلیون عملیات در ثانیه را پردازش کند. اپل می گوید این تراشه عالی برای کارهای مبتنی بر هوش مصنوعی است.

جانی سروجی، معاون ارشد فناوری‌های سخت‌افزار اپل، می‌گوید: «آی‌پد پرو جدید با M4 نمونه‌ای عالی از این است که چگونه بهترین تولید سیلیکونی سفارشی محصولات انقلابی را ممکن می‌سازد. عملکرد کم مصرف M4، همراه با موتور نمایشگر جدید آن، طراحی نازک و نمایشگر انقلابی iPad Pro را امکان پذیر می کند، در حالی که پیشرفت های اساسی در CPU، GPU، موتور عصبی و سیستم حافظه M4 را بسیار مناسب می کند. برای آخرین برنامه های کاربردی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند.

در حال به روز رسانی این مقاله هستیم…

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش اپل سیلیکون 9to5mac فارسی