اپل به کاربران اجازه می‌دهد تا برنامه‌ها را مستقیماً از وب‌سایت توسعه‌دهنده دانلود کنند، طبق آخرین تغییر قانون اپ استور اروپایی.


هفته گذشته، اپل iOS 17.4 را با تغییرات بزرگ در اکوسیستم آیفون و اپ استور منتشر کرد تا با قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا مطابقت داشته باشد. این شامل مواردی مانند پشتیبانی از بازارهای برنامه جایگزین، شرایط جدید تجارت درون برنامه ای و گزینه های خرید و موارد دیگر می شود.

اکنون، اپل در پاسخ به بازخوردهایی که تاکنون از توسعه دهندگان دریافت کرده، تغییرات بیشتری را اعلام کرده است. مهم‌تر از همه، اپل در اواخر بهار امسال یک ویژگی Web Delivery را راه‌اندازی می‌کند که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌های خود را برای دانلود مستقیم از وب‌سایت خود ارائه دهند.

تغییرات بازار اپلیکیشن

ابتدا، اپل می‌گوید که بازارهای اپلیکیشن اکنون می‌توانند کاتالوگی از برنامه‌ها را فقط از توسعه‌دهنده آن بازار ارائه دهند. پیش از این، اپل گفته بود که اپراتورهای بازار اپلیکیشن ها باید اجازه ارسال از دیگر توسعه دهندگان را بدهند. با این تغییر که بلافاصله اعمال می‌شود، یک شرکت می‌تواند یک بازار اپلیکیشن را راه‌اندازی کند و فقط برنامه‌های خود را برای دانلود ارائه دهد.

به عنوان مثال، متا می تواند یک بازار اپلیکیشن در اتحادیه اروپا راه اندازی کند که به طور انحصاری برنامه های خود را برای دانلود ارائه می دهد. طبق دستورالعمل اولیه، این کار مجاز نبود.

توزیع وب

دوم، اپل همچنین راهی را به توسعه دهندگان می دهد تا به طور کلی از مسیر بازار اپلیکیشن صرف نظر کنند. اواخر بهار امسال، اپل یک ویژگی جدید “توزیع وب” را اضافه خواهد کرد که به توسعه دهندگان اجازه می دهد برنامه های iOS خود را مستقیماً از وب سایت خود توزیع کنند. این بدان معناست که کاربران آیفون می‌توانند بدون استفاده از اپ استور یا هر بازار برنامه جایگزین دیگری به وب‌سایت یک توسعه‌دهنده رفته و یک برنامه را دانلود کنند.

برای استفاده از این ویژگی، توسعه‌دهندگان باید به شرایط تجاری جدید App Store پایبند باشند، به این معنی که برای هر اولین نصب سالانه بیش از یک میلیون در 12 سال آینده، هزینه فناوری پایه 0.50 یورو را پرداخت خواهند کرد.

هر برنامه‌ای که از طریق وب توزیع می‌شود همچنان باید از دستورالعمل‌های محضری اپل پیروی کند. برنامه ها را فقط می توان از دامنه وب سایتی که توسعه دهنده در App Store Connect ثبت کرده است نصب کرد. اپل همچنین تعدادی API را برای ادغام با ویژگی های سیستم در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد داد.

اپل می گوید:

اپل پس از رعایت معیارهای خاص و متعهد شدن به الزامات مستمری که به محافظت از کاربران کمک می کند، به توسعه دهندگان مجوز می دهد. توسعه‌دهندگان مجاز به APIهایی دسترسی خواهند داشت که توزیع برنامه‌های توسعه‌دهنده از وب را تسهیل می‌کنند، با عملکرد سیستم یکپارچه می‌شوند، برنامه‌های کاربر را پشتیبان‌گیری و بازیابی می‌کنند، و موارد دیگر. برنامه‌هایی که از طریق Web Distribution ارائه می‌شوند باید برای محافظت از یکپارچگی پلتفرم، مانند همه برنامه‌های iOS، الزامات تأیید اسناد رسمی را داشته باشند و فقط می‌توانند از دامنه وب‌سایتی که توسعه‌دهنده در App Store Connect ثبت کرده است نصب شوند.

با استفاده از App Store Connect، توسعه دهندگان می توانند به راحتی دارایی های باینری امضا شده را آپلود کرده و آنها را برای توزیع در وب سایت خود میزبانی کنند. برای نصب برنامه‌ها از وب‌سایت برنامه‌نویس، کاربران ابتدا باید برنامه‌نویس را تأیید کنند تا برنامه‌ها را در تنظیمات آیفون خود نصب کند. هنگام نصب یک برنامه، یک برگه سیستم اطلاعاتی را که توسعه دهندگان برای بررسی به اپل ارسال کرده اند، نمایش می دهد، مانند نام برنامه، نام توسعه دهنده، توضیحات برنامه، تصاویر صفحه و غیره صفحه نمایش و سن سیستم.

تعدادی از الزامات واجد شرایط بودن مختلف وجود دارد که توسعه دهندگان برای توزیع برنامه ها از طریق وب سایت خود باید رعایت کنند:

  • در برنامه توسعه‌دهنده اپل به‌عنوان سازمانی ثبت‌شده، مقیم و/یا ثبت‌شده در اتحادیه اروپا (یا داشتن یک شرکت تابعه قانونی ثبت‌شده، مقیم و/یا ثبت‌شده در اتحادیه اروپا در فهرست App Store Connect) ثبت نام کنید. مکان مرتبط با شخص حقوقی شما در حساب توسعه دهنده Apple شما فهرست شده است.
  • برای دو یا چند سال متوالی عضوی از برنامه توسعه دهندگان اپل باشید و برنامه‌ای داشته باشید که در سال گذشته بیش از ۱ میلیون نصب سالانه در iOS در اتحادیه اروپا داشته است.
  • از جمله بپذیرید
    • فقط برنامه هایی را از حساب توسعه دهنده خود ارائه دهید.
    • به ارتباطات اپل در رابطه با برنامه های خود که از طریق توزیع وب توزیع می شوند، به ویژه در مورد هر گونه رفتار متقلبانه، مخرب یا غیرقانونی یا هر چیز دیگری که اپل معتقد است بر ایمنی، امنیت یا حریم خصوصی کاربر تأثیر می گذارد، پاسخ دهید.
    • سیاست‌های شفاف جمع‌آوری داده‌ها را منتشر کنید و به کاربران اجازه دهید بر نحوه جمع‌آوری و استفاده از داده‌هایشان کنترل داشته باشند.
    • از قوانین قابل اجرا در حوزه های قضایی که در آن فعالیت می کنید (به عنوان مثال، قانون خدمات دیجیتال، مقررات عمومی حفاظت از داده ها و قوانین حمایت از مصرف کننده) پیروی کنید.
    • مسئول پردازش درخواست‌های دولتی و سایر درخواست‌ها برای حذف فهرست‌های برنامه باشید.

اپل هشدار می دهد: «توزیع برنامه ها به طور مستقیم از یک وب سایت مستلزم مسئولیت پذیری و نظارت بر تجربه کاربر، از جمله توانایی مدیریت برنامه ها و ارائه پشتیبانی مشتری و بازپرداخت است». اپل پس از رعایت معیارهای خاص و تعهد به الزامات مستمری که به محافظت از کاربران کمک می کند، به توسعه دهندگان مجوز می دهد.

جزئیات بیشتر در وب سایت توسعه دهندگان اپل در سند پشتیبانی جدید موجود است.

پیوند به بیرون

در نهایت، اپل به توسعه دهندگان آزادی بیشتری در نحوه پیوند دادن به یک صفحه وب خارجی برای تکمیل تراکنش مربوط به کالاها یا خدمات دیجیتال در یک صفحه وب خارجی می دهد. اپل می گوید که توسعه دهندگان می توانند به جای استفاده از قالب های خود اپل و پیروی از دستورالعمل های آن، نحوه طراحی تبلیغات، تخفیف ها و سایر پیشنهادات را انتخاب کنند. این تغییر بلافاصله موثر است.

اپل توضیح می‌دهد: «هنگامی که از کاربران می‌خواهند تراکنش کالا یا خدمات دیجیتال را در یک صفحه وب خارجی انجام دهند، توسعه‌دهندگان می‌توانند نحوه طراحی تبلیغات، تخفیف‌ها و سایر پیشنهادها را انتخاب کنند. “الگوهای طراحی ارائه شده توسط اپل، بهینه سازی شده برای خریدهای کلیدی و موارد استفاده تبلیغاتی، اکنون اختیاری هستند.”

جزئیات بیشتر در مورد این قوانین به روز شده در وب سایت توسعه دهندگان اپل موجود است.

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی