اپل خدمات هوش مصنوعی را از غول فناوری چینی بایدو خریداری می کند – گزارش ها


رسانه های چینی گزارش می دهند که اپل خدمات هوش مصنوعی را از غول فناوری محلی بایدو خریداری می کند. THE WSJ قبلا گزارش شده بود که سازنده آیفون در حال مذاکره با این شرکت برای استفاده از هوش مصنوعی خود در iOS 18 است.

Baudi یک LLM به سبک ChatGPT به نام ERNIE Bot را اجرا می کند که ادعا می کند “نیت انسان را درک می کند و پاسخ های دقیق، منطقی و روانی را ارائه می دهد که به سطح انسان تقریب می کند”.

هوش مصنوعی مولد اپل امسال پیشرفت می کند

اکنون شواهد قانع‌کننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد اپل با به‌روزرسانی‌های iOS و macOS امسال، فشار زیادی به سمت خدمات هوش مصنوعی مولد ایجاد می‌کند.

همه چیز از اکتبر سال گذشته شروع شد، زمانی که بلومبرگ گفت که این شرکت سخت کار می کند تا به ویژگی هایی مانند ChatGPT برسد و بعداً گفت که اپل iOS 18 را “جاه طلبانه و قانع کننده” خواند. در ماه ژانویه، اعلام شد که سیستم عامل آینده بزرگترین سیستم عامل در تاریخ این شرکت خواهد بود.

THE فایننشال تایمز ” موافقت کرد، به طور خاص بیان کرد که سیری از قابلیت های سطح ChatGPT بهره می برد، و تیم کوک، مدیر عامل اپل خود به این موضوع اشاره کرد که این شرکت “جزئیات کار در حال انجام ما در این زمینه را در اواخر امسال به اشتراک خواهد گذاشت”.

اپل خدمات هوش مصنوعی را از بایدو خریداری می کند

THE WSJ و داو جونز طبق گزارش رسانه های چینی، سهام بایدو امروز بیش از 5 درصد افزایش یافت کیلیان پرس گزارش می دهد که Baidu آماده تبدیل شدن به مدل محلی مولد Al اپل است.

پس از اینکه یک رسانه چینی با استناد به افراد آشنا با موضوع همکاری را گزارش کرد، بایدو 5.4 درصد افزایش یافت. […]

بر اساس گزارشی که توسط رسانه چینی Cailian Press منتشر شده است، منابع گفته اند که بایدو به تامین کننده محلی مدل های هوش مصنوعی اپل برای آیفون 16، سیستم عامل کامپیوتر مک و سیستم عامل آی او اس 18 تبدیل شود.

گزارش تایید نشده، اما قابل قبول است

نه اپل و نه بایدو اظهار نظری نکرده اند، اما این گزارش قابل قبول به نظر می رسد.

یکی از چالش‌های هوش مصنوعی مولد این است که مدل‌ها باید به زبان‌های مختلف و مطمئناً بر اساس منطقه یا حتی کشور آموزش ببینند. اپل به یک مدل چینی نیاز دارد و همچنین باید مدلی باشد که برای استفاده توسط دولت تایید شده باشد.

تنظیم‌کننده‌های چینی باید مدل‌های مولد هوش مصنوعی را قبل از عرضه عمومی تأیید کنند. ربات Ernie Baidu یکی از بیش از 40 مدلی است که قبلاً تأیید شده است.

تحلیلگران همچنین Baidu را به عنوان یک بازیگر اصلی در هوش مصنوعی مولد در کشور و فراتر از انتظارات می دانند.

عکس میلاد فکوریان در Unsplash

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی