بررسی محصول جدید اپل، گوشی آیفون 14 پرو مکس اپل آچار

سیستم عامل آیفون‌ها iOS نام دارد و می‌توان گفت نسبت به اندروید سیستم عاملی پایدارتر و امن‌تر است. گوشی آیفون 13 در زمان عرضه با نسخه 15 این سیستم عامل به بازار عرضه شد و اکنون به نسخه 15.6 iOS به‌روز شده است. IOS 15 نسبت به قبل امکانات شخصی‌سازی بیشتری داشته و توانسته طبق سلیقه بسیاری از کاربران عمل کند. البته لازم به 9to5mac ذکر است که روشنایی 1200 نیتی تنها در حالت تماشای محتوای HDR قابل دستیابی خواهد بود. از دیگر امکانات صفحه نمایش آیفون 13 و آیفون 14 می‌توان به پشتیبانی از قابلیت‌های HDR10 و Dolby Vision اشاره کرد. در کل با صفحه نمایشی با کیفیت روبه‌رو هستیم می‌توان گفت که هر دو گوشی اپل 13 و آیفون 14 کاملا عملکردی مشابه هم دارند.

  • بر این اساس در سنسور اصلی، دیافراگم از f/1.5 به f/1.6 تغییر کرده است.
  • این سه دوربین مختص نسخه‌های گران قیمت این شرکت است که از آن‌ها برای تصویر برداری در حالت‌های واید، تله فوتو، فوق عرض (اولترا واید) و… استفاده می‌شود.
  • همچنین در بین مدل­های مختلفآیفون 14، تفاوت چشمگیری میان نسخه معمولی و پرو وجود خواهد داشت که البته این اولین باری نیست که شاهد برتری مدل پرو آیفون نسبت به نسخه معمولی آن هستیم.
  • به تازگی توسط منابع مختلف اطلاعاتی از آیفون 14 شرکت اپل منتشر شده و این اطلاعات باعث به وجود آمدن شایعه‌های مختلفی شده است که در ادامه به بررسی این شایعه‌ها خواهیم پرداخت.

محتوای جعبه‌ی هر دو مدل هم تغییری نکرده و با خرید آیفون ۱۴ پرو فقط با کابل تبدیل لایتنینگ به USB-C روبرو می‌شوید و باید شارژر را جداگانه خریداری کنید. اندازه‌ی نمایشگر هر دو گوشی به ۶.۱ اینچ می‌رسد ولی با این تفاوت که در مدل جدید، کاربران می‌توانند از قابلیت نمایشگر همیشه روشن بهره ببرند. به صورت پیش فرض نرخ نوسازی صفحه نمایش آیفون ۱۴ پرو مکس روی ۶۰ هرتز قرار گرفته و در این حالت هم مشاهده می‌کنید که همه چیز بسیار نرم و روان به نمایش در می‌آیند. در هر صورت انتظار می‌رفت اپل فضای ذخیره‌سازی بیشتری را حداقل در مدل‌های گران‌قیمت‌تر و پیشرفته‌تر Pro و Pro Max در اختیار کاربران قرار دهد که متاسفانه این اتفاق رخ نداد. البته این موضوع در خصوص برخی گوشی های اندرویدی از جمله پرچمداران سامسونگ نیز صدق می‌کند. مثلا گلکسی اس 22 اولترا نیز از درگاه کارت حافظه جانبی برخوردار نیست و در نسخه پایه با 128 گیگابایت حافظه عرضه می‌شود.

اپل گوشی های «آیفون 14 پرو» و «آیفون 14 پرو مکس» را رسماً معرفی کرد

نظر شما درباره بررسی اولیه آیفون 14 پرو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید. قیمت iphone 14 pro max با توجه به جایگاه این محصول، بالاترین قیمت را داشته و در حقیقت 1099 دلار قیمت نسخه پایه آن اعلام شده است. از دیگر مزایای دوربین آیفون 14، اضافه‌شدن قابلیتی به نام Action Mode است که می‌تواند با ثابت کردن تصویر، عکس‌های باکیفتی از اشیاء یا صحنه‌های درحال حرکت ثبت کند. چنین قابلیتی دوربین آیفون 14 را بدون هزینه‌ی اضافی به یک دوربین ورزشی یا اکشن کمرا تبدیل می‌کند که حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد.

دومین بتای سیستم عامل iOS 16.1 ؛ تغییرات این آپدیت چیست؟

این حفره شامل دوربین سلفی و سنسورهای مربوط به فناوری تشخیص چهره می شود. جالب است بدانید که این دوربین در نور کم تصاویری با دو برابر کیفیت بیشتر ثبت میکند. این دو مدل از یک تراشه جدید با نام A16 به عنوان قلب تپنده بهره می برند.

عکاسی با دوربین اصلی آیفون ۱۴ پرو مکس:

دوربین اولتراوید آیفون 13 تصویرهایی با جزئیات زیاد، کنتراست مناسب و رنگ‌هایی دقیق می‌گیرد. عکس‌های گرفته شده در شب مانند تصاویر روز از جزئیات کافی، گستره دینامیکی مناسب و نویز کمی برخوردار هستند. برای سلفی گرفتن گوشی آیفون 13 به سنسوری 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 اتکا می‌کند که البته باید گفت عکس‌های ثبت شده بسیار با کیفیت و پر از جزئیات هستند.