اپل ممکن است به دلیل هشدارهای امنیتی، به علاوه هزینه‌های فنی اولیه، با مشکل مواجه شود


قبلاً مشخص بود که هزینه فناوری اصلی اپل توسط اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار خواهد گرفت، اما مصاحبه با رئیس ضدانحصار اتحادیه نشان داد که این شرکت همچنین ممکن است با هشدارهای امنیتی خود در مورد فروشگاه های برنامه جایگزین مشکل داشته باشد.

اگرچه نام اپل مستقیماً ذکر نشده بود، اما شکی وجود نداشت که مارگرته وستاگر هنگامی که چنین هشدارهایی را “بی پروا” خواند به چه کسی اشاره می کرد.

هزینه های فناوری پایه

هر توسعه‌دهنده‌ای که بخواهد از اپ استور انصراف دهد و برنامه‌های خود را از طریق یک فروشگاه برنامه جایگزین یا وب‌سایت خود بفروشد، باید به ازای هر نصب و سالیانه 50 سنت «هزینه فناوری پایه» (CTF) به اپل بپردازد.

این هزینه تنها زمانی اعمال می شود که یک برنامه بیش از 1 میلیون نصب داشته باشد، اما نگرانی هایی مطرح شده است که این امر ارائه یک برنامه رایگان محبوب را غیرممکن می کند. نگرانی خاصی در این مورد توسط Riley Testut، خالق AltStore مطرح شد.

تستوت توضیح داد که در دبیرستان اپلیکیشنی را ایجاد کرد – که در خارج از اپ استور توزیع شد – که 10 میلیون بار دانلود شد. طبق دستورالعمل‌های جدید اپ استور، تستوت به دلیل هزینه‌های فناوری اصلی، 5 میلیون یورو به اپل بدهکار است.

از اپل پرسیده شد که آیا واقعاً توسعه دهندگان مستقلی را که برنامه‌هایشان به صورت ویروسی منتشر می‌شوند از بین می‌برد یا خیر، و این شرکت اعتراف کرد که هنوز راه‌حلی برای این مشکل پیدا نکرده است.

وستاگر گفت رویترز که اتحادیه اروپا در مورد CTF تحقیق خواهد کرد.

چیزهایی وجود دارد که ما شدیداً به آنها علاقه مندیم، مانند اینکه آیا ساختار جدید قیمت گذاری اپل، استفاده از مزایای DMA را عملاً جذاب نمی کند. او در مصاحبه ای به رویترز گفت: اینها چیزهایی هستند که ما در حال بررسی آنها هستیم.

هشدارهای امنیتی Apple DMA

راه حل دیگری که اپل برای منصرف کردن دارندگان آیفون از خرید برنامه از فروشگاه های برنامه شخص ثالث اتخاذ کرده است، صدور هشدارهای امنیتی است.

ما در مورد تهدیدات جدید معرفی شده توسط DMA، از جمله افزایش خطرات بدافزار، کلاهبرداری و کلاهبرداری، محتوای غیرقانونی و اعتراض آمیز، و کاهش توانایی اپل در پاسخگویی و حذف برنامه های مخرب، کاملاً واضح بوده ایم.

وستاگر این رفتار را “بی پروا” نامید.

وستاگر همچنین به شرکت‌ها هشدار داد که با تحقیر کردن کاربران از روی آوردن به رقبا، آنها را دلسرد نکنند و گفت که این نوع رفتار می‌تواند باعث تحقیقات شود. […]

«من فکر می‌کنم عاقلانه نیست که بگوییم استفاده از سرویس‌ها ایمن نیست، زیرا این ربطی به DMA ندارد. DMA وجود دارد تا بازار را باز کند تا سایر ارائه دهندگان خدمات بتوانند با شما تماس بگیرند و این به آنها بستگی دارد که چگونه ارائه دهنده خدمات سیستم عامل شما را تعیین کنند، چگونه امنیت آن را تضمین کنند، این به او بستگی دارد که تصمیم بگیرد. او گفت.

و البته، اگر متوجه شدیم یا مشکوک باشیم که می‌خواهیم بگوییم شخص دیگری کار خود را انجام نمی‌دهد، می‌توانیم برای بررسی این موضوع ابتکار عمل کنیم.»

وی افزود که اتحادیه اروپا نظرات “بسیاری” در مورد اقدامات انطباق پیشنهاد شده توسط شرکت های تحت تأثیر DMA دریافت کرده است.

عکس ماریا شالبایوا در Unsplash

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی