اپل می‌گوید وزارت دادگستری ما را تهدید می‌کند و قول می‌دهد در برابر شکایت ضدانحصار آیفون به شدت دفاع کند.


اپل به شکایت وزارت دادگستری که مدتی انتظار می رفت پاسخ داده است. در بیانیه مطبوعاتی، اپل ادعا می کند که این شکایت هویت آن را تهدید می کند و به شدت از خود دفاع خواهد کرد:

در اپل، ما هر روز نوآوری می کنیم تا مردم را عاشق فناوری کنیم: با طراحی محصولاتی که به طور یکپارچه با هم کار می کنند، از حریم خصوصی و امنیت افراد محافظت می کنند و تجربه ای جادویی برای کاربران ما ایجاد می کنند. این شکایت ما و اصولی را که محصولات اپل را در بازارهای رقابتی شدید متمایز می کند، تهدید می کند. اگر موفقیت آمیز باشد، توانایی ما را برای ایجاد نوعی از فناوری که مردم از اپل انتظار دارند، جایی که سخت افزار، نرم افزار و خدمات با هم تلاقی می کنند، مختل می کند. این امر همچنین یک سابقه خطرناک ایجاد می کند و به دولت اجازه می دهد تا دست سنگینی در طراحی فناوری محبوب بگیرد. ما معتقدیم که این دعوا بر اساس حقایق و قانون اشتباه است و به شدت از خود در برابر آن دفاع خواهیم کرد.

این بیانیه درست زمانی است که وزارت دادگستری رسما شکایت خود را علیه اپل به دلیل اعمال انحصاری در مورد آیفون اعلام کرد.

دعوای ضد تراست توسط وزارت دادگستری ایالات متحده و همچنین 17 ایالت مطرح شده است. گارلند، دادستان کل ایالات متحده، این شکایت را اینگونه توجیه می کند که اپل «فقط در صورت عدم اعتراض به تقویت انحصار گوشی های هوشمند خود ادامه خواهد داد».

این شکایت به طور خاص اپل را به دلیل آنچه وزارت دادگستری می‌گوید محدود کردن رشد برنامه‌ها، محدودیت سازگاری آیفون با ساعت‌های هوشمند غیر اپل، محرومیت از برنامه‌های پیام‌رسان خاص و موارد دیگر را هدف قرار می‌دهد.

سایر جزئیات قدیمی به نظر می رسند، مانند متهم کردن اپل به کشتن خدمات استریم ابری موبایل. اپل در اوایل سال جاری سیاست خود را در برابر خدمات بازی های ابری تغییر داد.

با این حال، به نظر می رسد که این دعوا هر تصمیم رقابتی اپل در مورد آیفون را ضد رقابتی توصیف می کند. این شامل ویژگی هایی مانند CarPlay، FaceTime، اشتراک اخبار و سرگرمی، خدمات مکان و موارد دیگر می شود.

یکی از ادعاهای جالب توجه این است که اپل از طریق اقدامات ضدرقابتی، خانواده ها را از اجازه دادن به فرزندانشان برای استفاده از تلفن های اندرویدی منصرف می کند.

همانطور که در بالا ذکر شد، اپل بدیهی است که وزارت دادگستری را در دادگاه به دلیل اتهامات ضد تراست آیفون به چالش خواهد کشید. انتظار می رود این فرآیند چندین چرخه انتشار آیفون را طی کند.

این دادخواست 88 صفحه ای را می توانید اینجا بخوانید.

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی