سهام اپل امسال به پایین‌ترین سطح خود سقوط کرد، در حالی که سایر شرکت‌های فناوری شاهد افزایشی مبتنی بر هوش مصنوعی هستند


وضوح را با CleanMyPhone MacPaw بیابید – برنامه تمیزکننده جدید مجهز به هوش مصنوعی که به سرعت تصاویر تار، اسکرین شات ها و سایر درهم ریختگی ها را از دستگاه شما شناسایی و حذف می کند. اکنون آن را با یک نسخه آزمایشی رایگان دانلود کنید.


قیمت سهام اپل در هفته‌های اخیر کاهش شدیدی داشته است و امروز به پایین‌ترین سطح خود در سال گذشته رسید و در 170.12 دلار بسته شد.

سرمایه گذاران به دلایل مختلف نسبت به چشم انداز شرکت بدبین هستند. پس از یک سال رشد منفی درآمد در سال 2023، مدیران اپل تنها راهنمایی‌های ضعیفی برای رشد در طی تماس فوریه ارائه کردند. در بازار کلیدی چین، امروز نشانه‌های فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد روند اخیر فروش داغ آیفون پایان یافته است. و سرمایه گذاران از جریمه 2 میلیارد دلاری اتحادیه اروپا به دلیل سیاست های “غیرقانونی” اپ استور که رشد درآمد آتی این سرویس ها را تهدید می کند، متزلزل شده اند.

در طول کنفرانس درآمد ماه فوریه، فروش اپل در چین بیش از 3 میلیارد دلار برآوردهای تحلیلگران را از دست داد. اخبار چینی امروز حاکی از آن است که فروش آیفون در شش هفته اول سال 2024 در مقایسه با یک سال گذشته 24 درصد کاهش یافته است. این گزارش سرمایه‌گذاران را به این باور رسانده است که در طول سال جاری شاهد ضعف پایدار در فروش آیفون‌ها خواهیم بود زیرا سازندگان محلی گوشی‌های هوشمند مانند هواوی بار دیگر در فرهنگ محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند.

روز دوشنبه، سهام اپل پس از انتشار اخبار جریمه اتحادیه اروپا، نزدیک به 3 درصد کاهش یافت. اتحادیه اروپا سیاست های ضد مدیریتی اپل را غیرقانونی اعلام کرده است. سرمایه‌گذاران نگران هستند که تغییرات بیشتر در سیاست‌های اپ استور به دلیل مقررات و فشارها در سراسر جهان باشد که می‌تواند مسیر رشد خدمات اپل را با کمیسیون کمتر در خریدهای درون‌برنامه کاهش دهد.

به طور کلی، سهام AAPL تا کنون 8.3٪ در سال جاری کاهش یافته است و نزدیک به 13٪ از بالاترین قیمت ثبت شده در اواخر سال گذشته.

در حالی که درست است که بسیاری دیگر از سهام‌های فناوری در جلسه امروز در میان رکود گسترده‌تر بازار فروخته شدند، روند کلی برای اکثر سهام‌های بزرگ فناوری مثبت بود با افزایشی که توسط هیاهوی هوش مصنوعی تقویت شد. به عنوان مثال، سهام مایکروسافت در سال جاری 8.5 درصد افزایش یافته است. و سهام سازنده تراشه‌های هوش مصنوعی انویدیا تنها در سال 2024 78 درصد افزایش یافته است و ارزش بازار از نظر اندازه نزدیک به اپل است.

در مقابل، به نظر می رسد اپل در زمینه هوش مصنوعی تا حدودی عقب مانده است و تاکنون هیچ ویژگی مولد AI را اعلام نکرده است. با این حال، شایعات نشان می‌دهند که این قرار است در WWDC در ماه ژوئن تغییر کند، زیرا iOS 18 یکپارچگی عمیق هوش مصنوعی را در سراسر سیستم ارائه می‌کند.

در اقدامی نادر، تیم کوک، مدیر عامل اپل، گفت که اپل در آخرین تماس سه ماهه درآمد خود، اعلامیه های هوش مصنوعی بزرگی را در دست اجرا دارد. این نظرات در مجمع سالانه سهامداران که هفته گذشته برگزار شد دو برابر شد. این شرکت به وضوح از روایتی که در پشت آن پنهان شده است آگاه است و مشتاق به شکستن آن است.

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی