اپل گوشی های آیفون 14 و آیفون 14 پلاس را با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای و فناوری eSIM معرفی کرد

به گفته مینگ چی کو، تحلیل­گر اپل، همهمدل ­های آیفون 14دارای دوربین جلوی ارتقا یافته هستند. احتمالاً اپل برای دو مدلآیفون 14 پرووآیفون 14 پرو مکسبه سراغ دوربین­های 48 مگاپیکسلی خواهد رفت تا ثبت عکس‌هایی با جزئیات بیشتر و کنترل بهتر بر نور و در نتیجه کیفیت کلی را امکان­پذیر کند. صدای فضایی تولید وبلاگ 9to5mac.ir شده توسط آیفون ۱۴ پرو مکس به خوبی صدا را دور سر شما پخش می‌کند و به همین دلیل تجربه‌ای فوق‌العاده کسب می‌کنید. اسپیکرهای در نظر گرفته شده برای آیفون ۱۴ پرو مکس به اندازه‌ای حجم صدا تولید می‌کنند که برای یک گروه کوچک از افراد مناسب خواهد بود و به راحتی فضای یک اتفاق کوچک را پر می‌کند.

  • گوشی iPhone 13 در تاریخ ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) سال ۲۰۲۱ توسط اپل معرفی شد و پس از گذشت ۱۰ روز این گوشی هوشمند برای فروش در اختیار کاربران قرار گرفت.
  • سایر دکمه‌ها و درگاه‌ها مانند دکمه پاور، نوار لغزنده سایلنت کردن، دکمه تنظیم صدا، میکروفون‌ها و بلندگوهای استریو بدون تغییر نسبت به گذشته در این گوشی نیز ظاهر شده‌اند.
  • این موضوع بدیهی است که سه عضو اصلی شامل نسخه‌های پایه (معمولی)، پرو و پرو مکس شوند.
  • همچنین یک منبع چینی نیز ادعا کرده که در کنار رنگ­های معمول آیفون، امسال رنگ بنفش تیره هم اضافه خواهد شد!

اما در این زمینه، چیزهای بیشتری از یک بریدگی معمولی برای قرارگیری دوربین سلفی و حسگرها وجود دارد. اپل این بریدگی را Dynamic Island نامگذاری کرده و ویژگی‌های جالبی را در آن ارائه می‌کند. داینامیک آیلند در آیفون 14 پرو و پرو مکس مجموعه‌ای کامل از هشدارها و اعلان‌ها را ارائه می‌دهد که ظاهرا بر اساس نیاز گسترش یا کاهش می‌یابند. پخش یک آهنگ با اطلاعات آن در این جزیره پویا ظاهر می‌شوند و برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید آن را به مدت طولانی فشار دهید. بنابراین تراشه جدید، سریع‌تر و قدرتمندتر A16 اپل می‌تواند یکی از دلایلی باشد که شما را به خرید گوشی های آیفون 14 پرو و پرو مکس ترغیب می‌کند. گوشی های اپل به طور معمول در رده‌بندی بهترین دوربین گوشی های هوشمند جای ثابتی دارند و بر اساس چیزی که تاکنون از دوربین گوشی های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس دیده‌ایم، این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

مطالب تصادفی

اگر دنبال گوشی هوشمند با صفحه نمایش با کیفیت هستید هر یک از این دو گوشی می‌تواند شما را راضی نگه‌ دارد. در مطلب پیش رو قصد داریم افزو‌ن‌بر مقایسه‌ای مختصر، مهم‌ترین تفاوت‌های مدل آیفون 14 و آیفون 14 پلاس را با نسل قبلی گوشی‌های هوشمند اپل بررسی کنیم. باتری داخلی آیفون 14 پرو مکس ظرفیت 4323 میلی آمپر ساعتی دارد و از طریق پورت لایتنینگ شارژ می‌شود. سری آیفون 14، آخرین سری گوشی اپل است که به درگاه لایتنینگ مجهز می‌شود و از سال آینده، گوشی‌های این سری بنا به تصویب اتحادیه اروپا به درگاه USB-C مجهز خواهند شد. گوشی آیفون 14 اپل به همراه سیستم عامل آی او اس 16 عرضه می‌شود که اپل جزئیات آن را در ماه ژوئن منتشر کرده بود. کاربران از ماه جولای امسال توانستند نسخه بتای عمومی iOS 16 را دریافت کنند و به همین دلیل احتمالا خیلی‌ها با آن آشنایی پیدا کرده‌اند.

تقاضا برای سری آیفون 14 کمتر از چیزی است که اپل انتظار داشت

از طرف دیگر آیفون ۱۴ پرو مکس بهترین عملکرد باتری در میان تمام آیفون‌هایی را دارد که تا امروز راهی بازار شده‌اند. البته که این گوشی هوشمند از ناچ کوچک‌تری بهره می‌برد که قابلیت‌های زیادی را پیش روی شما قرار می‌دهد. داینانمیک آیلند می‌تواند تحولی جذاب در گوشی‌های آیفون به وجود بیاورد.

(ویدیو) بررسی و جعبه گشایی آیفون 14 پرو مکس

تراشه A16 در ایفون 14 پرو مکس را می توان یک بهبود جزئی نسبت به A15 اپل عنوان کرد که روی نسخه آیفون 14 معمولی و آیفون 14 پلاس قرار گرفته است، عوان کرد. برخلاف پردازنده M2 که شاهد بهبود چشمگیر و قابل توجه ای در مقابل M1 بودیم، پردازنده A16 یک بهبود نسبی در مقابل A15 است. البته نمی توان به این موضوع خرده گرفت، زیرا خود اپل نیز عنوان کرده که A15 هنوز یک پردازنده قدرتمند و کاربردی است که از رقبا جلوتر بوده و به نوعی یک پردازنده تمام عیار است. تمام دستگاه های آیفون 14 پرو مکس در مجموعه آی تی سیتی از نوع آیفون 14 پرو مکس رجیستر شده ،نات اکتیو و اکتیو بوده و ما تنها آیفون ۱۴ پرو مکس با گارانتی را عرضه می کنیم. تمامی محصولات شرکت اپل اعم از آیفون، آی‌پد، مک بوک و دیگر موارد از سیستم عامل‌های اختصاصی این شرکت بهره می‌برند.