شکایت ضدتراست Venmo علیه اپل با یک ستاره کوچک رد شد


شکایت ضد انحصار علیه اپل که توسط Venmo ارائه شده بود، رد شد و قاضی دریافت که هیچ مدرکی دال بر رفتار ضد رقابتی وجود ندارد.

با این حال، به شرکت برنامه‌های تحت مالکیت Paypal، آخرین فرصت داده شد تا پرونده خود را مطرح کند – حتی اگر قاضی به وضوح گفت که راه طولانی است…

ونمو

اپلیکیشن Venmo در ابتدا به عنوان یک سیستم پرداخت موبایلی همتا به همتا ایجاد شد. ایده این بود که اگر گروهی از دوستان، به عنوان مثال، یک Uber را به اشتراک بگذارند، می توانند از Venmo برای ارسال سهم خود از هزینه به صاحب حساب استفاده کنند.

یکی دیگر از موارد کاربری که توسط این شرکت برجسته شده بود، این بود که شخصی به خاطر سرعت، قبض رستوران گروهی را پرداخت می کرد و بقیه گروه از برنامه برای انتقال سهم خود استفاده می کردند.

این برنامه در ابتدا استفاده تجاری را ممنوع کرد، اما بعداً آن را پذیرفت، بنابراین کاربران برنامه اکنون می توانند از Venmo برای خرید کالا و خدمات نیز استفاده کنند.

ونمو بعداً به ارزهای دیجیتال گسترش یافت و این برنامه به کاربران امکان خرید، فروش، نگهداری و انتقال چندین ارز مختلف را می داد.

شکایت ضد تراست علیه اپل

ونمو سال گذشته شکایتی را تنظیم کرد و ادعا کرد که اپل معرفی ویژگی‌های جدید را برای رقبا به منظور رقابت با سرویس Apple Cash سازنده آیفون دشوار کرده است.

به نظر می‌رسد که این شرکت در رابطه با طیف وسیعی از ویژگی‌های رمزنگاری که می‌خواست در این برنامه ارائه دهد، با مخالفت اپل مواجه شد و استدلال کرد که شرکت با مسدود کردن یا ممانعت از این به‌روزرسانی‌ها، رفتاری ضدرقابتی دارد.

سایت کریپتو تلگراف سکه ای گزارش می دهد که پرونده اکنون بسته شده است.

وینس چابریا، قاضی منطقه ای ایالات متحده، شکایت ضد انحصاری اپل توسط مشتریان Venmo و Cash App را به اتهام ضد رقابتی بودن محصول Apple Cash شرکت کالیفرنیا رد کرد. […]

قاضی چابریا با درخواست اپل برای رد آن موافقت کرد. [stating] اینکه شاکیان نتوانستند مشخص کنند که چه اقدامات ضدتراستی انجام شده است، یا اینکه چرا رقبایی مانند Zelle در شکایت اصلی گنجانده نشده اند. همچنین دعوای شاکی را «سفته‌بازی» می‌نامد و آنچه را که دادگاه به‌عنوان پیش‌فرض معیوب می‌داند، برجسته می‌کند. […]

حتی با فرض اینکه دستورالعمل 3.1.5 تراکنش‌های غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال را محدود می‌کند (که مشکوک به نظر می‌رسد)، مشخص نیست که چگونه شرکت‌ها با دستورالعملی که الزامات فروشگاه اپل را برای برنامه‌هایی که تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را تسهیل می‌کنند موافقت می‌کنند، یک توافق غیرقانونی است.

اخراج بدون پیش داوری صادر شد، به این معنی که Venmo از نظر تئوری می تواند یک نسخه اصلاح شده از شکایت را ظرف 21 روز آینده ارائه کند، که میتوانست سپس اجازه دهید شنیده شود. با این حال، قاضی چابریا تصریح کرد که احتمال موفقیت یک پرونده اصلاحی بسیار کم است.

او گفت که درخواست اپل برای رد کردن، مشکلات “بسیاری” را در این شکایت برجسته می کند و “مشکل است که ببینیم چگونه یک اصلاحیه می تواند این پرونده را نجات دهد.” بنابراین محتمل ترین نتیجه این است که دوره 21 روزه منقضی شود و سپس اخراج نهایی شود.

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی