قرارداد اپل و آمازون منجر به جریمه 218 میلیون دلاری ضدتراست در اسپانیا شد

رگولاتورهای ضد تراست ابراز نگرانی کرده اند که محدود کردن رقابت، قیمت محصولات اپل را به طور مصنوعی بالا نگه می دارد و به مصرف کنندگان آسیب می رساند. سه کشور آلمان، ایتالیا و اسپانیا تحقیقات ضد تراست را آغاز کرده اند.

بیش از 90 درصد از فروشندگان اپل در آمازون فروشگاه های خود را در نتیجه این معامله حذف کردند و رقابت را به میزان قابل توجهی کاهش داد. نتیجه افزایش قیمت دستگاه های اپل فروخته شده در آمازون بود.

اسپانیا کمی بیش از دو سال پیش تحقیقات خود را آغاز کرد و رویترز گزارش ها حاکی از آن است که این دو شرکت اکنون به دلیل تبانی برای محدود کردن رقابت مجرم شناخته شده اند.

در سال 2021، رگولاتورهای ایتالیایی این دو شرکت را در زمینه تثبیت قیمت ها مقصر دانستند و اپل 134.5 میلیون یورو و آمازون 68.7 میلیون یورو جریمه شدند. با این حال، هر دو شرکت درخواست تجدید نظر کردند و پرونده خود را بردند، و این تصمیم توسط دادگاه لغو شد.

جریمه ضد انحصار اسپانیایی

تحقیقات در مورد تثبیت قیمت ادعایی دو سال به طول انجامید و به دنبال تحقیقات مشابه در آلمان و ایتالیا – با ابراز نگرانی در ایالات متحده نیز…

معامله جنجالی اپل و آمازون

قرارداد جنجالی اپل و آمازون که در سال 2018 منعقد شد، توسط قانونگذاران ضد انحصار اسپانیا غیرقانونی تشخیص داده شد و این شرکت را مجموعاً 218 میلیون دلار جریمه کرد.

عکس: James Yarema/Unsplash

این پرونده به سال 2018 بازمی‌گردد، زمانی که دو شرکت قراردادی را برای محدود کردن فروش محصولات اپل و بیتز به نمایندگی‌های مجاز اپل امضا کردند. این توافق – که در مورد ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، ژاپن و هند اعمال شد – منجر به ایجاد یک فروشگاه رسمی اپل در آمازون شد.

هیچ یک از شرکت ها در زمان نگارش به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداده بودند، اما تقریباً مطمئن به نظر می رسد که هر دو درخواست تجدید نظر خواهند کرد، همانطور که در ایتالیا انجام دادند.

او گفت: “هر دو شرکت به طور غیرقابل توجیهی تعداد فروشندگان محصولات اپل را در وب سایت آمازون در اسپانیا محدود کردند.”

پس از کشف تعدادی از محصولات تقلبی، شرکت‌ها در آن زمان گفتند که باید اطمینان حاصل کنند که تمام محصولات اپل که برای فروش در آمازون ارائه می‌شوند، اصل هستند. با این حال، فروشندگان کوچکتر شکایت کرده اند که این کار تجارت آنها را کاملاً نابود می کند، زیرا شرایط لازم برای تبدیل شدن به یک فروشنده مجاز شامل حجم فروش به میلیون ها دلار است.

ناظر ضد انحصار اسپانیا روز سه شنبه اعلام کرد که مجموعاً 194.1 میلیون یورو (218 میلیون دلار) آمازون و اپل را به دلیل اقدام هماهنگ برای محدود کردن فروش دستگاه های اپل و رقبا در اسپانیا جریمه کرده است. […]

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی