مکالمات اپل با مرسدس بنز در گزارش جدید اپل کار به تفصیل شرح داده شده است


همانطور که می دانید، اپل رسما برنامه های خود را برای ساخت خودروی الکتریکی لغو کرده است. این پروژه هرگز نور روز را ندید و حتی توسط اپل تأیید نشد، اما این شرکت از سال 2014 روی خودروی شخصی خود کار می کرد. پس از گزارش هایی مبنی بر اینکه اپل برای همکاری با تسلا تماس گرفته است، اکنون می دانیم که این شرکت نیز صحبت کرده است. به مرسدس بنز در مورد ساخت اپل ماشین با هم، با توجه به بلومبرگ مارک گورمن.

اپل سعی کرد با مرسدس بنز یک ماشین اپل بسازد

همانطور که گزارش شده است بلومبرگ روز چهارشنبه، اپل تلاش کرد تا برای همکاری با مرسدس بنز برای ساخت خودروی اپل مذاکره کند. در این گزارش آمده است که بحث ها برای ماه ها “پیشرفت” بوده است و این دو شرکت به طور فعال روی پروژه خودروی الکتریکی با هم کار می کنند. با این حال، اگرچه مرسدس بنز Apple Car را می ساخت، اما می خواست اتومبیل های خود را با استفاده از پلت فرم خودران اپل بفروشد.

اپل در نهایت از شراکت خارج شد، زیرا مدیران شرکت متقاعد شده بودند که اپل می تواند پس از همه کار اولیه با مرسدس، به تنهایی خودرو بسازد. طبق گزارش‌ها، این شرکت همچنین با فورد درباره امکان فروش خودروی اپل تحت برند لینکلن خود با فورد گفتگو کرده است، اما بحث‌ها “فراتر از جلسه اولیه پیش نرفت.”

در گذشته، اپل با ایلان ماسک در مورد خرید تسلا برای ساخت خودروی خود بحث هایی داشته است. با این حال، تیم کوک، مدیر عامل اپل، طبق گزارشات، این قرارداد را در جریان مذاکرات اولیه فسخ کرد. در مقطعی، مدیران اپل دوباره با ماسک ملاقات کردند تا در مورد راه‌های دیگر همکاری، مانند خرید باتری از تسلا، بحث کنند.

راه جالب، بلومبرگ می‌گوید اپل تقریباً برای خرید خودروهای لوکس مک‌لارن به توافق رسیده است. در آن زمان، جونی آیو هنوز برای این شرکت کار می کرد و قصد داشت یک استودیوی طراحی جدید در لندن برای کار روی پروژه پیدا کند. این توافق نیز به نتیجه نرسید.

iOS 16.4 بتا به ویژگی Car Key اشاره می کند که در آینده پشتیبانی NFC را حذف می کند

ایده یک ماشین اپل از استیو جابز بود

اگرچه پروژه تایتان (نام رمز خودروی اپل) در سال 2014 آغاز شد، اما این ایده سال ها پیش از بنیانگذار اپل، استیو جابز بود. در این گزارش آمده است: پس از بحران مالی سال 2008، زمانی که خودروسازان آمریکایی در آستانه ورشکستگی قرار داشتند، مدیر عامل اپل حتی ایده خرید شرکت جنرال موتورز را در قبال دلار مطرح کرد.

تونی فادل که پدر آی‌پاد محسوب می‌شود، تأیید کرد که او و جابز در مورد «بیتل جدید فولکس‌واگن این نسل» صحبت کرده‌اند. با این حال، در حالی که شرکت روی موفقیت آیفون متمرکز بود، جابز تصمیم گرفت که اکنون زمان شروع یک پروژه خودرویی نیست.

یک پروژه جاه طلبانه

تحت رهبری کوک، پروژه تایتان بسیار جاه طلبانه بود. یکی از نمونه های اولیه شبیه یک مینی ون سفید با “طرف های گرد، سقف تمام شیشه ای، درهای کشویی و لاستیک های دیواری سفید” بود. این وسیله نقلیه دارای صفحه نمایش غول پیکر، سیستم صوتی قدرتمند و صندلی های تکیه دار خواهد بود که به کابین حس کلوپ می بخشد.

Apple Car ابتدا برای داشتن یک سیستم رانندگی خودکار سطح 5 طراحی شد، به این معنی که کاملاً با استفاده از رایانه داخلی خود بدون فرمان یا پدال رانندگی می کرد. تنها کنترل‌های دستی یک «کنترل‌کننده به سبک بازی ویدیویی یا برنامه آیفون» است که به عنوان پشتیبان عمل می‌کند.

مدیر پروژه داگ فیلد به مدیران اجرایی در مورد چالش های ساخت یک ماشین خودران هشدار داد و پیشنهاد کرد که اهداف را به سطح 3 محدود کنید، که نیاز به یک راننده انسانی دارد تا در برخی شرایط کنترل را به دست بگیرد. با این حال، مدیران اپل همچنان خواهان یک خودروی سطح 5 بودند.

ناامیدی از پروژه ماشین

این پروژه در سال 2016 پیشرفت چندانی نکرده بود و هیئت مدیره از قبل دوام Apple Car را زیر سوال برده بود. سپس دن ریچیو باب منسفیلد را متقاعد کرد که به خاطر نقشش در تیم سخت‌افزار اپل شناخته می‌شود تا به تیم خودروسازی بپیوندد. منسفیلد بر روی سیستم رانندگی خودران به جای خود ماشین تمرکز کرد.

برخی از مدیران بر این باور بودند که اپل می تواند مجوز فناوری های خود را به دیگر خودروسازان بدهد. منسفیلد و کوک توافق کردند که با همکاری فولکس واگن یک شاتل مستقل بسازند که توسط کارمندان اپل در محوطه دانشگاه استفاده خواهد شد. با این حال، این پروژه به عنوان یک حواس پرتی در نظر گرفته شد و همچنین رها شد.

در این گزارش آمده است که بسیاری از مدیران اپل از بلاتکلیفی کوک در مورد هدایت پروژه تایتان ناامید شده اند. در همین حال، از آنجایی که این پروژه به جایی نرسید، مهندسانی که برای کار روی ماشین استخدام شده بودند، اپل را ترک کردند تا برای شرکت های دیگر کار کنند. از سال 2016 تا 2018، اپل پیش از این 120 نفر از افراد مرتبط با پروژه خودروسازی را اخراج کرده بود.

منابع گفتند بلومبرگ اپل هزینه تولید خودروی خود را حدود 120000 دلار تخمین زده است که بسیار بالاتر از هدف 85000 دلار است.

واکنش اپل خودرو لغو شد |  نمای نزدیک دکمه استارت/استاپ موتور

پایان ماشین اپل

از آن زمان، اپل تغییرات زیادی در مسیر پروژه تایتان ایجاد کرده است، اما هیچ یک از آنها نتیجه امیدوارکننده ای نداشته است. در مقطعی، اپل ناوگانی از شاسی بلندهای لکسوس را که با فناوری خودران خود سفارشی شده بودند، برای آزمایش در خیابان ها قرار داد. برنامه این بود که این آزمایش ها را تا سال 2024 به شهرهای بیشتری گسترش دهد. این شرکت می خواست رانندگی خودکار را به عنوان یک سرویس اشتراک بفروشد.

سال گذشته، قبل از اینکه به طور قطعی پروژه را رها کنند، طراحان و مهندسان تصمیم گرفتند تا با یک خودروی خودمختار سطح 2 – همان خلبان خودکار تسلا – آزمایش کنند. اما این امر باعث می شود که Apple Car شبیه هر خودروی الکتریکی دیگری باشد که در حال حاضر در بازار وجود دارد، بدون تفاوت زیاد.

طبق گزارشات، کوین لینچ مدیران اپل را متقاعد کرد که ساخت یک خودروی کاملاً خودمختار حداقل یک دهه دیگر طول خواهد کشید. در اوایل سال جاری، کوک در حال بررسی تعطیلی پروژه بود، زیرا مهندسان و مدیران کلیدی از قبل به شرکت های دیگر ملحق شده بودند.

در 26 فوریه، حدود 2000 کارمند اپل ایمیلی درباره جلسه روز بعد دریافت کردند. لینچ و ویلیامز بعداً تأیید کردند که پروژه تایتان بدون توضیح بیشتر تعطیل شده است. برخی از مهندسان به بخش هوش مصنوعی و نرم افزار اپل منتقل شده اند.

شکست پروژه خودرو حدود 1 میلیارد دلار در سال برای اپل ضرر داشت.

حتما مقاله کامل را با جزئیات بیشتر در مورد پروژه Apple Car بخوانید.

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی