قیمت و مشخصات آيفون 14، چرا باید منتظر گوشی جدید اپل باشیم؟ سیب تیپ

مانند آیفون 14، گوشی iPhone 14 Plus نیز به تراشه A15 Bionic با 6 گیگابایت رم مجهز شده است. این گوشی یک باتری 4325 میلی‌آمپر ساعتی دارد که بهترین در این سری به شمار می‌آید. گوشی آیفون 14 پلاس را در کانفیگ پایه با 899 دلار می‌توان در اختیار گرفت.

  • اما با توجه به رویدادهای قبلی اپل و معرفی محصولات جدید خود، انتظار داریم که آيفون 14 در ماه سپتامبر 2022 معرفی شود.
  • این گوشی به همراه آیفون 14 پرو مکس به جدیدترین تراشه‌های اپل با بهترین عملکرد مجهز شده‌اند و طبق وعده‌های این شرکت قیمت این گوشی‌ها با توجه به امکانات پیشرفته آن‌ها کاملا مناسب خواهد بود.
  • برای این‌کار از GeekBench، Antutu، PC Mark، 3D Mark و GFX Bench استفاده کردیم.

ضمن این که طبق آخرین اطلاعات دریافت شده، قرار است شاهد صفحه نمایش LTPS OLED در حداقل یکی از نسخه­ های آیفون 14 پرو باشیم. موضوع هیجان‌انگیز در قسمت دوربین‌های آیفون ۱۴ پرو مکس این است که از یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی استفاده شده است. اپل بالاخره از دوربین باکیفیت‌تری برای گوشی‌های خودش استفاده کرده که از تکنولوژی بینینگ چهار به یک استفاده می‌کند. با این حال سامسونگ روی گلکسی اس ۲۲ اولترا که از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کرد از تکنولوژی بینینگ ۱ به ۹ استفاده کرده بود. روی این ناچ قرصی شکل حسگرهای تشخیص صورت TrueDepth را مشاهده می‌کنید که در کنار آن‌ها دوربینی با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی هم قرار گرفته که اکنون از فوکوس خودکار استفاده می‌کند. حسگر مجاورت، حسگر IR هم داخل این ناچ دیده می‌شوند که همه آن‌ها زیر صفحه نمایش قرار گرفته‌اند.

زوم پلاس

این گوشی با وزن 215 گرم، یک نمایشگر 6.1 اینچی OLED با رزولوشن 1170 × 2532 پیکسل (تراکم پیکسلی 460ppi) و نرخ نوسازی 120 هرتز دارد که بیشینه روشنایی آن به 1200 نیت می‌رسد. نکته جالب درباره نمایشگر این گوشی، یکسان بودن رزولوشن و تراکم پیکسلی آن با آیفون 14 معمولی است. بر اساس شایعات، ظاهرا اپل قصد دارد آیفون 14 پرو را با طراحی جدید در پنل جلویی عرضه کند. احتمالاً امسال در بخش بالای نمایشگر آیفون 14 پرو به جای بریدگی شاهد دو حفره (به شکل دایره و بیضی) خواهیم بود. به‌نظر می‌رسد اپل سرانجام توانسته شماری از حسگرهای موردنیاز برای فناوری فیس ID را به زیر صفحه‌نمایش منتقل کند.

بررسی هدست ایسوس TUF Gaming H7 Wireless ؛ دنیای بازی را به اتاق خود بیاورید

در حالت کلی باید به این موضوع اشاره کنیم که دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس در نوع خودش بهترین است. اپل همچنان نشان داده که یکی از بهترین دوربین‌ها را روی گوشی‌های خودش استفاده می‌کند. عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی که دوربین ۴۸ مگاپیکسلی این گوشی ثبت می‌کند، می‌تواند استانداردهای جدیدی را در حوزه عکاسی ثبت کند.

که هم وضوح تصویر بیشتری دارد و هم از رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و البته قابلیت بسیار جذاب نمایشگر همیشه روشن پشتیبانی میکند. بزرگترین تغییر در مقایسه با نسل گذشته پنل جلویی است جایی که ناچ بالاخره بعد از ۵ سال جای خود را به حفره داده است. آیفون 14 در مدل پایه بر خلاف شایعاتی که وبلاگ 9to5mac.ir وجود داشت افزایش قیمت پیدا نکرده و همچنان از قیمت 799 دلاری شروع می‌شود. طراحی و عملکرد سخت افزاری هم مثل سال گذشته است، اما هنوز هم عالی و بی نقص خواهد بود و کاربران مشکلی با آن نخواهند داشت. سبک‌های مختلف عکاسی و حالت ویدیوی سینمایی در دوربین آیفون 14 یافت می‌شوند.