نقد و بررسی آیفون se 2022 اپل که باید بدانید

به لطف تراشه جدید شاهد حضور پردازش Smart HDR 4 و Deep Fusion برای عکس‌برداری در محیط‌های با نور متوسط و کم هستیم. کمپانی اپل ادعا می کند iPhone 14 plus بهترین عمر باتری را در میان گوشی های آیفون دارد. باتری این گوشی برای پخش 26 ساعت ویدئو پلی بک، 20 ساعت تماشای مستقیم ویدئو و 100 ساعت پخش آهنگ دوام دارد. همچنین آیفون 14 معمولی نیز اعداد 20، 16 و 80 را ثبت کرده است که نشان می دهد ادعای اپل در این مورد تا به اینجای کار صحیح بوده. این دستگاه از تراشه A15 بایونیک بهره می‌برد که در سری آیفون ۱۳ نیز استفاده شده است. دارای پردازنده ۶ هسته‌ای، GPU با ۴ هسته و موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای می‌باشد.

  • دوربین اولتراواید از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی نه‌چندان بزرگی با پیکسل‌های ۱٫۰ میکرومتری به‌همراه لنز فوق‌عریض ۱۴ میلی‌متری ۵ تکه با دیافراگم f/2.4 و میدان دید ۱۲۰ درجه بهره می‌برد.
  • این دوربین­ها از فناوری ادغام پیکسل­ها به صورت 4 به 1 نیز استفاده می­کنند.
  • دوربین آیفون 11 پرو مکس همچنین از ویژگی Smart HDR ارتقاء یافته با فناوری یادگیری ماشین برای تشخیص افراد و اطمینان از به تصویر کشیده شدن بهترین جزئیات چهره و صورت سوژه بهره می برد.
  • دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس از پیکسل‌های چندگانه تشکیل شده که تمام آن‌ها روی یک پیکسل بزرگ‌تر جمع می‌شوند.
  • نقد و بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس ظرفیت 256 گیگابایت رم 6GB نات اکتیواپل در سپتامبر 2021 از جدیدترین گوشی‌های پرچمدار خود پرده برداشت.

برای مثال سرعت کلی اجرای نرم‌افزارها، حداکثر روشنایی صفحه، حداکثر بلندی صدای اسپیکر‌ها و میزان آنتن‌دهی ممکن است برای پیشگیری از آسیب زدن باتری به مدارهای گوشی کاهش پیدا کرده باشد. در بدنه جلویی آيفون SE نسل سوم، دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی قرار گرفته است. این دوربین نیز به خاطر تراشه A15 بهبود یافته؛ اما 9to5mac به وضوح می‌توان محدودیت‌های دوربین را حس کرد. گوشی‌های اندرویدی در این بازه قیمتی به Night Mode مجهز شده‌اند و البته اکثر آنها به جز گوگل پیکسل 5A عملکرد آنچنان خوبی ندارند. به همین خاطر اپل می‌توانست با مجهز کردن گوشی ۴۰۰ دلاری خود به Night Mode و ارائه یک کیفیت برتر رقبای اندرویدی را پشت سر بگذارد.

قابلیت ها و ویژگی های مخفی iOS 16 که اپل به آنها اشاره نکرده!

آیفون ۱۳ پرو مکس گران‌ترین نسخه سری جدید آیفون است و ارزان‌ترین مدل آن با ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، ۱۰۹۹ دلار قیمت دارد. نسخه ۲۵۶ گیگابایتی ۱۱۹۹ دلار و نسخه ۵۱۲ گیگابایتی هم ۱۳۴۹ دلار خرج روی دست خریدار خواهد گذاشت. ماژول دوربین گوشی آیفون 13 همانند نسل پیشین مربعی بوده، اما چینش سنسورها تغییر کرده است و به صورت مورب قرار گرفته‌اند. دوربین سلفی هم عملکرد عالی دارد و تصاویر بسیار خوبی در تمام شرایط نوری ثبت می‌کند.

بررسی شیائومی ردمی K50 اولترا (Xiaomi Redmi K50 Ultra) ؛ موشکافی سیستم، دوربین، عملکرد و باتری

همچنین به لطف تراشه A15 Bionic شاهد بهبود عمر مفید باتری دستگاه هستیم. به گفته اپل، این محصول قادر است تا 19 ساعت به صورت مداوم، اقدام به پخش فایل‌های ویدیویی کند که این رقم در نسل پیشین این محصول، به 17 ساعت می‌رسید. در نهایت عمر مفید باتری دستگاه به صورت مستقیم به امورات روزانه شما وابسته خواهد بود. اما در حالت کلی در مقایسه با مدل سال گذشته، شاهد بهبود در این قسمت هستیم. افزایش ظرفیت حافظه‌های پرسرعت کش، به‌خودی خود انتقال داده بین CPU و حافظه را بهبود می‌دهد و بر عملکرد کلی دستگاه اثر مثبت می‌گذارد.

اتحاد ناسا و اسپیس ایکس برای افزایش طول عمر تلسکوپ فضایی هابل

اما هستند کسانی که واقعاً به دنبال نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی هستند و نمی‌توانند به سادگی آن را نادیده بگیرند. نوتیفیکیشن‌ها با تصاویر مخاطبین و آیکون‌های بزرگتر، ظاهر جدیدی به خود گرفته است. ویژگی خلاصه اعلان‌ها نیز کلیه نوتیفیکیشن‌های غیرضروری را گردآوری کرده و در زمان از قبل تعیین شده به نمایش در می‌آورد. این عمل برای مدیریت اعلانیه‌های اضافی و برای جلوگیری از حواس‌پرتی شما در طول روز صورت می‌گیرد. با وجود این قابلیت‌ها، همچنان مدیریت نوتیفیکیشن‌ها در iOS به کاملی اندروید نیست و اپل باید بیش از پیش روی این مورد کار کند. اپل با سرمایه‌گذاری هنگفت روی تراشه‌های ساختِ خود موفق شد به یکی از پیشگامان این حوزه تبدیل شود.