پس از DOJ، اپل با شکایت های دسته جمعی جدیدی روبرو می شود که ادعا می کند آیفون یک انحصار است


این فقط وزارت دادگستری ایالات متحده نیست که امسال به اپل توجه کرده است. از زمانی که وزارت دادگستری هفته گذشته شکایت خود را اعلام کرد، اپل با موجی از شکایت های جدید مصرف کنندگان مواجه شد که این شرکت را به انحصار بازار گوشی های هوشمند متهم می کند.

این مصرف کنندگان ادعا می کنند که اپل “هزینه محصولات خود را از طریق رفتار ضد رقابتی افزایش داده است.”

همانطور که رویترز روز دوشنبه گزارش داد، اپل از روز جمعه در نیوجرسی و کالیفرنیا موضوع “حداقل سه طرح دعوای دسته جمعی پیشنهادی” بوده است. این شکایت ها “منعکس کننده اظهارات وزارت دادگستری مبنی بر اینکه اپل قانون ضد تراست ایالات متحده را نقض کرده است” و در نهایت می تواند نماینده میلیون ها مصرف کننده در سراسر ایالات متحده باشد.

دقیقاً مانند ادعاهای وزارت دادگستری، دادخواست‌ها ادعا می‌کنند که تاکتیک‌های اپل در مورد پیام‌رسانی، کیف پول‌های دیجیتال، اپ استور و موارد دیگر باعث سرکوب رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند شده است.

یکی از شکایت های دسته جمعی جدید، دوستان اپل در Hagens Berman Sobol Shapiro است. این شرکت حقوقی طی سال‌ها با موفقیت در چندین دعوای دسته جمعی علیه اپل شرکت کرده است. مهم‌تر از همه، این شرکت به شکایت 560 میلیون دلاری علیه اپل به دلیل تثبیت قیمت کتاب‌های اپل رسیدگی کرد. Hagens Berman همچنین پشت یک شکایت دسته جمعی علیه اپل به دلیل محدودیت های iCloud است که در اوایل ماه جاری تشکیل شد.

برمن در بیانیه ای به رویترز گفت: «خوشحالیم که وزارت دادگستری با رویکرد ما موافق است». می توانید نسخه آزمایشی کامل را اینجا بیابید.

باید دید که آیا این اقدامات طبقاتی منجر به چیزی می شود یا خیر. جالب توجه است که رویترز به مطالعه‌ای در سال 2022 اشاره می‌کند که نشان می‌دهد «اقدامات گروهی خصوصی ضدانحصار گاهی می‌تواند فراتر از اقدامات دولت باشد».

شانس را دنبال کنید: فرزند پسر، توییتراینستاگرام و ماستودون.

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.





Source link

بخش appl 9to5mac فارسی