اتحادیه اروپا می گوید قانون به اپل اجازه تهدید Epic را نمی دهد


زمانی که این شرکت برای دومین بار حساب توسعه دهنده خود را لغو کرد، به نظر می رسید که اپل Epic Games را تهدید کرده و یکی از دلایل آن را انتقاد عمومی سازنده از سازنده آیفون عنوان کرد.

کمیسر اتحادیه اروپا که ریاست شعبه اجرایی اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، اکنون پیشنهاد کرده است که این اقدام قانون را نقض می کند.

زمینه در دو پاراگراف

اپیک گیمز با معرفی سیستم پرداخت درون برنامه ای خود، قوانین اپ استور را زیر پا گذاشت تا از کاهش 30 درصدی اپل فرار کند. اپل با بستن حساب توسعه دهنده پاسخ داد و هر دو شرکت موضوع را به دادگاه بردند.

نتیجه خالص نبرد دادگاه ایالات متحده – و قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) – این است که اپل باید به فروشگاه های اپلیکیشن شخص ثالث اجازه دهد. این شرکت با اکراه اعلام کرد که این کار را انجام خواهد داد، اما با شرایطی که مطابقت مخرب نامیده می شود.

اپل Epic را تهدید می کند

اپیک یک حساب توسعه‌دهنده اپ استور جدید باز کرد و اپل آن را بست و تا حدی گفت که سازنده آیفون این بار به شرکت بازی‌سازی برای پیروی از قوانین اعتماد ندارد.

با این حال، فیل شیلر در ایمیلی فراتر رفت و به توئیتی از تیم سوئینی اشاره کرد که از اپل انتقاد کرده بود.

شما طرح انطباق DMA ما را به‌عنوان «سطل زباله داغ»، «نمایش وحشتناک» و «نمونه جدید یواشکی از تبعیت مخرب» توصیف کردید. و شما از آنچه که «هزینه های ناخواسته» و «مالیات اپل» می نامید شکایت کرده اید.

زیرمتن آشکار در اینجا این بود که Epic بهتر است اگر اپل می دانست چه چیزی برایش خوب است، در ملاء عام از اپل انتقاد نکند.

کمیسر اروپا کلمات را هدر نمی دهد

کمیسر اتحادیه اروپا تیری برتون دیروز توییت کرد یک ایموجی چراغ قرمز و نوشت:

زیر #DMA، جایی برای تهدید دروازه بانان برای ساکت کردن توسعه دهندگان وجود ندارد. من از کارکنان خود خواسته‌ام که فسخ حساب توسعه‌دهنده Epic توسط اپل را در اولویت بررسی کنند.

آندریاس شواب، یکی از معماران DMA، عضو پارلمان آلمان، آندریاس شواب، گفت که اقدامات اپل به منزله درخواست این شرکت است تا اولین کنترل کننده ای باشد که تحت قانون جدید تحریم می شود. توسط سیمی:

شواب، که مذاکراتی را که DMA را از طرف پارلمان اروپا نهایی کرد، رهبری کرد، می‌گوید که این امر باعث می‌شود اپل به احتمال زیاد اولین هدف برای عدم انطباق باشد. “[This] به من یک انتظار بسیار واضح می دهد: آنها می خواهند اول باشند،» او به WIRED گفت. “رویکرد اپل در همه این موارد کمی عجیب است و بنابراین میوه کم آویزان است.”

DMA به اپل اجازه می دهد تا میلیاردها دلار به دلیل نقض قانون جریمه شود.

از 9to5Mac بگیرید

این یک آشفتگی است.

همانطور که قبلاً گفتیم، اگر اپل به سادگی به Epic گفته بود “شما قبلاً قوانین ما را زیر پا گذاشته اید، ما به شما اعتماد نداریم که دوباره آنها را زیر پا نگذارید” در وضعیت امنی قرار می گرفت. به شرطی که فضایی برای مذاکره در مورد تضمین‌هایی که برای بازگشت Epic به اپ استور ضروری است وجود داشته باشد، موضوع بی سر و صدا حل می‌شد.

اما با استناد به انتقاد علنی اپیک از اپل به عنوان عاملی در این تصمیم، آن را به یک تصمیم تبدیل کرد دور سوال جنجالی تر

پیش از این، اپل دو نبرد جداگانه داشت، یکی در ایالات متحده برای Epic و دیگری در اروپا برای DMA. اپل با اتخاذ این موضع عملاً این دو نبرد را در یک نبرد ادغام کرده است و اکنون باید بجنگد هر دو از آنها در اتحادیه اروپا.

عکس Elti Meshau در Unsplash

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.





Source link

بخش appl 9to5mac فارسی