انتخاب مرورگر وب آیفون یک چیز را درست و دو چیز را اشتباه می کند


درخواست برای انتخاب یک مرورگر وب برای آیفون در اروپا منجر به افزایش استفاده از برنامه های شخص ثالث شده است، اما همه از این موضوع راضی نیستند.

اتحادیه اروپا خود در حال بررسی است که آیا اجرای الزامات ضد انحصار اپل به اندازه کافی پیش می رود یا خیر، و توسعه دهندگان مرورگر شخص ثالث می گویند که این فرآیند یک چیز مثبت و دو اشتباه را به همراه دارد.

انتخاب مرورگر وب آیفون

در حالی که دارندگان آیفون از نظر تئوری این گزینه را دارند که مرورگر وب مورد نظر خود را از iOS 14 انتخاب کنند، به دلایل مختلف واقعاً یک انتخاب نبود.

اول اینکه اکثر مردم حتی نمی دانستند که می توانند مرورگر دیگری را انتخاب کنند. پیش‌فرض Safari است و باید شخص ثالثی را به طور فعال نصب کنید و سپس به صورت دستی آن را به‌عنوان پیش‌فرض تنظیم کنید.

دوم، اپل اصرار داشت که همه مرورگرها باید از WebKit API خود استفاده کنند. این تضمین می‌کند که مرورگرهای رقیب نمی‌توانند کاری انجام دهند که ممکن است بر امنیت حریم خصوصی تأثیر بگذارد، اما به این معنی است که نمی‌توانند سرعت‌های بالاتر یا ویژگی‌هایی را که در سافاری در دسترس نیستند، ارائه دهند.

اتحادیه اروپا از اپل خواسته است که الزامات WebKit را کنار بگذارد و هنگام استفاده از دستگاه خود برای اولین بار، به طور فعال مرورگر را به کاربران ارائه دهد. این تغییرات در iOS 17.4 ارائه شده و فقط برای کشورهای اتحادیه اروپا اعمال می شود.

اپل در مورد یک چیز حق دارد

توسعه دهندگان مرورگرهای وب شخص ثالث پس از اجرای تغییرات شاهد افزایش استفاده بوده اند و می گویند اپل در یک نکته مهم عادلانه عمل کرده است: مرورگرها به ترتیب تصادفی فهرست شده اند و سافاری جایگاه یا اهمیت خاصی ندارد. در لیست

آنها می گویند اما دو چیز ناعادلانه باقی می ماند

سیمی با تعدادی از توسعه دهندگان مرورگرهای وب جایگزین برای آیفون صحبت کرد و متوجه شد که آنها دو انتقاد دارند.

اولاً، از دارندگان آیفون خواسته نمی‌شود که در طی مراحل اولیه تنظیم آیفون، انتخابی انجام دهند. درعوض، آنها تنها زمانی حق انتخاب دارند که برای اولین بار برنامه سافاری را باز کنند. این بدان معنی است که سافاری قبلاً خود را به عنوان پیش فرض معرفی کرده است.

Jon von Tetzchner، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Vivaldi می‌گوید: «با کلیک روی Safari شروع می‌شود. فکر می‌کنم همه ما می‌توانیم موافق باشیم، جایی که جای مناسبی نیست.» Tetzchner گفت که او پیاده سازی Google از صفحه نمایش انتخاب مرورگر جدید خود را ترجیح می دهد که کاربران اندروید را در انتخاب پیش فرض هنگام تنظیم گوشی خود راهنمایی می کند.

دوم، هیچ اطلاعاتی در مورد هر مرورگر به کاربران داده نمی شود – فقط لیستی از نام ها، که بسیاری از آنها برای کاربران غیر متخصص ناآشنا هستند. این موضوع این ایده را تقویت می کند که آنها باید Safari را انتخاب کنند مگر اینکه از قبل دلیلی برای انتخاب متفاوت بدانند.

کوش آملانی، مشاور نظارتی و رقابت جهانی در موزیلا، سازنده مرورگر فایرفاکس، می‌گوید: «دادن اطلاعات به مردم در مورد انتخابشان و همچنین آنچه که انتخاب می‌کنند، واقعاً بسیار مهم است.

یک گزینه منصفانه تر این است که چند کلمه به هر توسعه دهنده داده شود تا مرورگر خود را ارائه دهد. به عنوان مثال، DuckDuckGo ممکن است چیزی شبیه به “از موتور جستجوی متمرکز بر حریم خصوصی ما استفاده می کند، که شما را ردیابی نمی کند یا نتایج شما را فیلتر نمی کند” داشته باشد.

ما باید منتظر بمانیم تا اتحادیه اروپا به نتیجه برسد تا مشخص کند چه تغییراتی ممکن است برای رعایت قانون لازم باشد.

عکس آمانز در Unsplash

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی