اپلیکیشن‌های رقیب Apple Pay در راهند – اما آیا اپل باید بیشتر ارائه دهد؟


انتظار می رود که کاربران آیفون پس از اینکه شرکت کوپرتینویی در برابر فشارهای ضد انحصار اروپا برای دسترسی به تراشه NFC به آنها دسترسی پیدا کرد، برنامه های رقیب Apple Pay را ببینند که توسط بانک ها و شرکت های مالی راه اندازی شده اند.

اما قبل از اینکه قانون‌گذاران اجازه دهند امتیازاتی که اپل ارائه می‌دهد، از شرکت‌های مالی و دارندگان آیفون می‌پرسند که آیا می‌خواهند این شرکت بیشتر ارائه دهد یا خیر.

همه اینها به چه معناست؟

قبلاً در سال 2014 می‌دانستیم که اپل دسترسی به تراشه NFC آیفون را محدود می‌کند، اگرچه در آن زمان میزان محدودیت‌ها مشخص نبود.

در این رویداد، اپل تصمیم گرفت که تنها اپلیکیشن کیف پول موبایل خود، Apple Pay، اجازه دسترسی به تراشه را برای پرداخت داشته باشد. این بدان معناست که بانک‌ها و شرکت‌های مالی که می‌خواستند دارندگان کارت‌هایشان بتوانند با آیفون خود پرداخت کنند، مجبور شدند توافقنامه‌ای را برای حمایت از Apple Pay امضا کنند و یک کاهش کوچک از کارمزد تراکنش‌ها را به سازنده آیفون یعنی آیفون بدهند.

به محض اینکه شرایط کامل مشخص شد، بانک‌ها وقت خود را برای ثبت شکایات ضد تراست علیه اپل تلف نکردند و استدلال می‌کردند که برنامه‌های خودشان نیز باید اجازه دسترسی به تراشه NFC برای پرداخت‌های کارت مجازی را داشته باشند. اپل به امتناع خود ادامه داد.

تا سال 2019، با یک تحقیق رسمی ضد انحصار که در سال بعد آغاز شد، واضح بود که اپل در حال از دست دادن استدلال در اروپا است.

برنامه های رقیب از Apple Pay در راهند

سال گذشته، اپل این مشکل را تشخیص داد و پیشنهاد داد که کارت های پرداخت شخص ثالث بدون نیاز به پرداخت از طریق Apple Pay به تراشه NFC دسترسی داشته باشند.

این بدان معناست که اپلیکیشن‌های کارت‌های بانکی و پرداخت از این پس می‌توانند به شما امکان پرداخت با استفاده از آیفون و اپل واچ خود را بدون نیاز به ثبت آن‌ها در Apple Pay بدهند.

اتحادیه اروپا می پرسد آیا امتیازات اپل به اندازه کافی پیش می رود؟

اپل امتیازات زیر را ارائه کرد:

  • فقط بانک ها و شرکت های مالی در EEA* به آن دسترسی دارند
  • با این حال، هنگامی که یک کارت EAA ثبت شد، در سراسر جهان کار خواهد کرد
  • دارندگان آیفون می توانند انتخاب کنند که کارتی را برای Apple Pay یا اپلیکیشن خود بانک ثبت کنند
  • فرآیندهای امنیتی و احراز هویت یکسان اعمال خواهند شد
  • دسترسی 10 سال طول می کشد

*منطقه اقتصادی اروپا: اتریش، بلژیک، بلغارستان، کرواسی، جمهوری قبرس، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، رومانی، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا و سوئد.

با این حال، قبل از اینکه اتحادیه اروپا پرونده ضد تراست را کنار بگذارد، از دارندگان آیفون و بانک‌ها می‌خواهد تایید کنند که از امتیازات ارائه شده توسط اپل خوشحال هستند. رویترز گزارش ها.

روز جمعه اعلام کرد، کمیسیون اروپا به دنبال بازخورد رقبا و مشتریان در مورد امتیازات پیشنهادی اپل برای تسویه اتهامات ضد انحصار اتحادیه اروپا و اجتناب از جریمه سنگین احتمالی است.

رقبا و مشتریان یک ماه از زمان انتشار خلاصه فرصت دارند تا بازخورد خود را ارائه دهند. پس از تصویب، اجرای این تعهدات توسط یک متولی نظارت می شود که به کمیسیون گزارش می دهد.

عکس ناتان داملائو در Unsplash

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی