اپل از توسعه دهندگان مستقل در اروپا در برابر خطر ورشکستگی مرتبط با تغییرات DMA محافظت می کند


در حالی که قانون ضد انحصار بازارهای دیجیتال اروپا (DMA) اپل را ملزم می کرد تا به توسعه دهندگان اجازه دهد تا برنامه ها را خارج از اپ استور خود بفروشند، شرایط و ضوابط این شرکت تعدادی از مشکلات بالقوه را به همراه داشت، از جمله اینکه یک ویروس ویروسی غیرمنتظره می تواند یک توسعه دهنده مستقل را ورشکست کند.

اپل قبلاً برای کاهش خطر تغییرات زیادی در شرایط خود ایجاد کرده بود و اکنون دو محافظ اضافی اضافه کرده است که باید از این سناریوی کابوس جلوگیری کند.

خطر ورشکستگی ناشی از تغییرات اپل

اپل در ابتدا به توسعه دهندگان اتحادیه اروپا آزادی انصراف از اپ استور را ارائه داد، اما این نسخه بسیار مهم بود. این شامل یک بند “عدم عقب نشینی” بود، به این معنی که اگر یک توسعه دهنده عقب نشینی کند و سپس متوجه شود که وضعیتش بدتر است، قدرتی برای تغییر نظر خود ندارد.

بدتر بودن به لطف یک شرط دیگر یک امکان بسیار واقعی بود: هزینه فناوری پایه 0.50 یورو به ازای نصب در هر برنامه. CTF تنها با یک میلیون نصب در یک سال شروع شد، اما اگر یک برنامه رایگان به طور غیرمنتظره ای در فضای مجازی منتشر شود، یک توسعه دهنده آماتور می تواند بدون داشتن یک پنی درآمد، میلیون ها دلار هزینه بپردازد.

توسعه دهندگان برنامه های تبلیغاتی نیز می توانستند در موقعیتی قرار بگیرند که هزینه هایی که به اپل بدهی داشتند بسیار بیشتر از درآمد آنها بود. ناگهان، یک سناریوی رویایی – که یک برنامه مستقل شروع به کار می کند و توسط میلیون ها کاربر نصب می شود – می تواند به یک کابوس تبدیل شود.

خالق AltStore، Riley Testut، مستقیماً این سناریو را با اپل در یک کارگاه عمومی که توسط اپل برگزار شد، مورد بحث قرار داد و خاطرنشان کرد که برنامه‌ای که او در دبیرستان ایجاد کرده بود، اگر امروز طبق این شرایط جدید اتفاق می‌افتد، او را ورشکست می‌کرد.

بنابراین سوال من این است: اگر امروز دبیرستان بودم و دقیقاً همان برنامه را در خارج از اپ استور منتشر می کردم و دقیقاً همان شماره های دانلود را دریافت می کردم، آیا اپل با علم به این موضوع، از من و خانواده ام پنج میلیون یورو هزینه می کرد. این به احتمال زیاد منجر به ویرانی مالی خواهد شد؟ ما؟

اپل گفت که در آن زمان راه حلی نداشت، اما این چیزی بود که شرکت باید پیدا کند. اکنون انجام شده است.

اپل دو محافظ جدید معرفی می کند

اپل قبلاً تغییراتی را در شرایط خود اعلام کرده بود، از جمله به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که اگر برایشان بهتر بود، به اپ استور بازگردند. او دو حمایت جدید را اعلام کرد که باید خطر ورشکستگی را از بین ببرد.

بدون هزینه برای توسعه دهندگان غیر تجاری

اولا، اپل در مورد توسعه دهندگان غیرتجاری دیگر CTF را شارژ نخواهد کرد. بنابراین اگر یک توسعه دهنده دانشجو یا آماتور یک برنامه رایگان ایجاد کند و در نتیجه هیچ درآمدی ایجاد نکند، اصلاً CTF را پرداخت نخواهد کرد.

اپل تاکید کرد که این تنها در صورتی اعمال می‌شود که برنامه هیچ درآمدی از جمله هر چیزی که خارج از برنامه به دست آورده باشد، ایجاد نکند. به عنوان مثال، اگر یک برنامه رایگان است اما اشتراکی برای استفاده از یک وب سایت مرتبط وجود دارد، حفاظت اعمال نمی شود.

این امر در مورد برنامه‌نویس نیز صدق می‌کند، نه برنامه، بنابراین توسعه‌دهنده‌ای که از یک برنامه درآمد کسب می‌کند، نمی‌تواند برای یک برنامه غیرتجاری جداگانه درخواست معافیت کند.

توسعه دهندگان غیرتجاری باید اظهارنامه سالانه ای را تکمیل کنند که نشان دهد هنوز هیچ درآمدی ایجاد نمی کنند.

افزایش هزینه طی سه سال

دوم، برای اطمینان از اینکه توسعه دهندگان کوچک زمان دارند تا خود را با راه اندازی یک برنامه تجاری موفق تطبیق دهند، اپل اعلام کرد که طی سه سال اول یک روند تسریع وجود خواهد داشت:

  • گردش مالی کلی <10 میلیون یورو: بدون CTF
  • گردش مالی جهانی 10-50 میلیون یورو: سقف CTF در 1 میلیون یورو محدود شده است
  • گردش مالی کلی > 50 میلیون یورو: CTF معمولی

این امر در برابر موردی از برنامه‌ای که درآمد زیادی ایجاد می‌کند، اما سود خالص کم یا بدون آن، محافظت می‌کند. این به توسعه دهندگان زمان کافی می دهد تا مشکل را پیدا کنند و شرایط تجاری و ساختار هزینه خود را تنظیم کنند تا اطمینان حاصل کنند که سودآور هستند – و CTF را پوشش می دهند – تا زمانی که شروع به پرداخت هزینه ها کنند.

این حفاظت به شرطی اعمال می شود که برنامه قبلاً از آستانه یک میلیون نصب عبور نکرده باشد.

از 9to5Mac بگیرید

ما منتظر واکنش جامعه توسعه دهندگان خواهیم بود، اما مطمئناً به نظر می رسد اپل راه حلی پیدا کرده است که به طور موثر این مشکل را برطرف می کند.

توسعه‌دهندگان سرگرمی که هیچ پولی تولید نمی‌کنند، کاملاً ایمن خواهند بود، و هر توسعه‌دهنده مستقلی که از موفقیت ویروسی غیرمنتظره با یک برنامه تجاری بهره می‌برد، زمان خواهد داشت تا مطمئن شود مدل کسب‌وکارشان مستحکم است و می‌توانند هزینه CTF را پس از اجرایی شدن پوشش دهند.

عکس آنی اسپرات در Unsplash

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی