اپل یک آزمایشگاه پیشرفته هوش مصنوعی “مخفی” در اروپا دارد. کارکنان هوش مصنوعی گوگل


امروز یک گزارش جدید می گوید اپل یک آزمایشگاه پیشرفته هوش مصنوعی “محرمانه” در اروپا ایجاد کرده است و این مرکز است که مسئول برخی از پیشگامانه ترین کارهایش در زمینه هوش مصنوعی است.

همین گزارش حاکی از آن است که اکثر متخصصان هوش مصنوعی اپل توسط گوگل شکار شده اند، اگرچه با توجه به پیشینه رئیس هوش مصنوعی شرکت کوپرتینویی، این تعجب بزرگی نیست.

آزمایشگاه هوش مصنوعی پیشرفته در اروپا

در حالی که اکثر تیم هوش مصنوعی اپل در ایالات متحده مستقر هستند، دیوار پرداخت فایننشال تایمز گزارش می دهد که برخی از پیشرفته ترین کارهای این شرکت در یک آزمایشگاه “سری” در زوریخ سوئیس انجام می شود.

پروفسور لوک ون گول از دانشگاه سوئیس ETH زوریخ گفت که خرید دو استارت آپ محلی هوش مصنوعی – گروه واقعیت مجازی FaceShift و شرکت تشخیص تصویر Fashwell- توسط اپل باعث شد تا اپل یک آزمایشگاه تحقیقاتی به نام “Vision Lab” در این شهر بسازد.

کارمندان مستقر در زوریخ در تحقیقات اپل در زمینه فناوری زیربنایی که محصولاتی مانند چت ربات ChatGPT OpenAI را تقویت می کند، شرکت کردند. مقالات آنها بر روی مدل‌های پیشرفته‌تر هوش مصنوعی متمرکز بود که ورودی متنی و بصری را برای تولید پاسخ‌های پرس و جو یکپارچه می‌کند.

اگرچه «محرمانه» خواندن یک آزمایشگاه اپل به نظر می رسد یکسان باشد، اما این گزارش نشان می دهد که شرکت های اطراف حتی از وجود آن اطلاعی نداشتند. به نظر می‌رسد که این شرکت در اینجا همان رویکردی را اتخاذ کرده است که در مورد برخی از کارهای ناخوشایند Apple Car خود استفاده کرده است: استفاده از یک شرکت پوسته بدون هیچ برند اپل.

کار توصیف شده به خوبی با آنچه در مقالات تحقیقاتی اخیر اپل در زمینه هوش مصنوعی آشکار شده است مطابقت دارد. این موارد شامل ویرایش عکس‌ها با استفاده از دستورات متنی (که می‌توانید خودتان آن‌ها را امتحان کنید)، ایجاد انیمیشن‌ها از تصاویر ثابت، و فعال کردن برنامه مولد به سبک ChatGPT برای اجرای محلی روی آیفون برای حفظ حریم خصوصی بیشتر است.

اکثر کارشناسان هوش مصنوعی اپل توسط گوگل شکار می شوند

این روزنامه همچنین تحلیلی انجام داد تا مشخص کند کدام متخصصان هوش مصنوعی به اپل پیوسته اند و از کجا آمده اند. تجزیه و تحلیل ترکیبی از پروفایل های لینکدین، آگهی های شغلی عمومی و مقالات تحقیقاتی منتشر شده را به خطر انداخت.

این مطالعه حداقل 36 کارمند ارشد از کارمندان سابق هوش مصنوعی گوگل را شناسایی کرد که بیش از سه برابر بیشتر از هر شرکت دیگری بود.

این خیلی تعجب آور نیست. در سال 2018، اپل جان جیاناندریا را که قبلاً کار هوش مصنوعی گوگل را رهبری می کرد، استخدام کرد. او بعداً به سمت معاون ارشد یادگیری ماشین و هوش مصنوعی ارتقا یافت. البته جیاناندریا می‌دانست که می‌خواهد برای کدام مهندسان و مدیران هوش مصنوعی گوگل کار کند.

انتظارات بالا از هوش مصنوعی اپل در iOS 18

ما انتظار داریم که امسال سالی باشد که اپل در نهایت به سیری یک ارتقاء مورد انتظار را برای قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد ارائه می‌کند – با شواهد فراوانی که از آن پشتیبانی می‌کند.

بلومبرگ اپل گزارش داد که به iOS 18 به عنوان یکی از بزرگترین به روز رسانی های iOS تا کنون اشاره کرده است که هوش مصنوعی در مرکز آن قرار دارد. THE فایننشال تایمز به طور خاص نشان داد که سیری امسال از یک مدل هوش مصنوعی مولد به سبک ChatGPT پشتیبانی می کند. 9to5Mac من اثبات این موضوع را در نسخه بتا iOS 17.4 پیدا کردم. حتی تیم کوک، مدیر عامل شرکت، تأیید کرد که این شرکت “هیجان زده است تا جزئیات کار در حال انجام ما در این فضا را به اشتراک بگذارد.” [AI] اواخر امسال.”

همچنین اخیراً سه سرنخ در مورد آنچه که Siri iOS 18 می تواند انجام دهد را برجسته کرده ایم.

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی