سخت افزار هوش مصنوعی مانند تلاش برای اختراع آی پاد بعد از آیفون است


به دلایلی به نظر می رسد سال 2024 سال سخت افزار هوش مصنوعی باشد. ما پین هوش مصنوعی Humane، Rabbit R1 و حتی مدیر سابق طراحی اپل، Jony Ive را داشتیم، که طبق گزارش‌ها به دنبال یک قمار میلیارد دلاری برای تلاش خود بود.

بررسی‌های Humane بی‌رحمانه بوده است، کسانی که آن را امتحان کرده‌اند، به همان اندازه که از عملکرد آن تحت تأثیر قرار نگرفته‌اند، از هدف آن گیج شده‌اند – و Rabbit R1 خیلی بهتر از این نیست، مارکز براونلی آن را به‌عنوان «به سختی قابل بازبینی» توصیف می‌کند.

پین هوش مصنوعی انسانی

بیایید با چند بررسی نمونه از پین هوش مصنوعی انسانی شروع کنیم.

مشغول کردن : پین هوش مصنوعی Humane نه تنها کند، خلق و خو و به سختی باهوش است، بلکه استفاده از آن باعث شد من بسیار احمق به نظر برسم. فقط در چند روز آزمایش، از هیجان نشان دادن آن به دوستانم دیگر دلیلی برای پوشیدن آن نداشتم.

لبه: برای هر تعامل موفق با پین هوش مصنوعی، سه یا چهار مورد شکست خوردم. […] استفاده از پین هوش مصنوعی مانند آرزو کردن برای یک ستاره است: فقط چشمان خود را ببندید و به بهترین ها امیدوار باشید. بیشتر اوقات هیچ اتفاقی نمی افتد […] پین هوش مصنوعی کار نمی کند. من نمی دانم چگونه آن را بگویم.

سیمی: هر بار که با آن بیرون رفتم، به سختی متوجه شدم که از آن استفاده کنم. شاید سه یا چهار مورد را از او بپرسم، تا حدی فقط برای امتحان کردن یک ویژگی. سپس از نتایج ناامید خواهم شد […] هیچ چیز در اینجا باعث نمی شود که بخواهم از آن در تلفن هوشمند خود استفاده کنم.

و من حدس می‌زنم کسی این را نمی‌خواند که نقد مارکز براونلی را با عنوان تماشا نکرده باشد. بدترین محصولی که تا به حال بررسی کرده ام…تا کنون.

خرگوش R1

Rabbit R1 کمی بهتر است، تا حدی به این دلیل که به نظر می رسد کمی مطمئن تر کار می کند، تا حدی به دلیل قیمت بسیار پایین تر که منجر به کاهش انتظارات می شود. اما بررسی ها دقیقاً درخشان نیستند.

CNET: “اگر قصد خرید R1 را دارید، این کار را انجام دهید زیرا در مورد آینده کنجکاو هستید و اهمیتی ندارید که روی آن 200 دلار شرط بندی کنید. اما برای اکثر مردم توصیه من این است که به گوشی خود بچسبند.

گرایش های دیجیتال: «در حالی که من عاشق طراحی، رنگ نارنجی بی‌نظیر و جست‌وجوی خرگوش روی صفحه‌نمایش هستم، تقریباً هر چیز دیگری در مورد R1، به بیان مهربانانه، هدر رفته است. […] تقریباً هر بار که سعی می کنم از R1 برای چیزی استفاده کنم، از طراحی نیمه کاره آن ناامید می شوم و به جای آن به سراغ گوشی خود می روم.

لبه: اما تقریباً بلافاصله با چیزهایی مواجه شدم که R1 نمی توانست انجام دهد. نمی‌تواند ایمیل بفرستد یا صفحه‌گسترده ایجاد کند، اگرچه لیو ماه‌هاست که تظاهرات می‌کند. Rabbithole نیز به طرز غم انگیزی ناتمام است، تا جایی که سعی می کردم با تلفنم تایپ کنم و در عوض نشانگر را حدود نیم ثانیه بعد از هر ضربه حرکت می داد. این یک یادآوری خوب است که همه چیز روی یک ماشین مجازی اجرا می‌شود که همه برنامه‌ها و اعتبارنامه‌های شما را ذخیره می‌کند، که همچنان باعث توقف امنیت می‌شود.

براونلی بررسی خود را عنوان کرد به سختی قابل تجدید نظر است، و وقتی به یکی از همکارانم گفتم که نمی‌دانم چرا هیچ یک از این دستگاه‌ها سخت‌افزاری هستند تا برنامه‌های کاربردی، او Dave2D را به من نشان داد که همین نکته را به زیبایی بیان کرد:

احتمالاً فقط یک مورد حرکت دوربین به بالای قاب است – کمی جا در آنجا وجود دارد – و سپس ممکن است چند دکمه سخت افزاری صدا را اضافه کنید. […] همچنین می‌توانید صفحه نمایش را گسترش دهید، زیرا می‌دانید که مقداری فضا در آنجا دارید، و… اوه ببینید، این یک تلفن است، مانند تلفنی که قبلاً در جیب خود دارید.

سخت افزار هوش مصنوعی مانند اختراع آی پاد بعد از آیفون است

هنوز به یاد دارم که چقدر برای خرید آی پاد اصلی هیجان زده بودم. این اولین پخش کننده mp3 من نبود، اما کاملاً بهترین بود. ایده داشتن حجم عظیمی از موسیقی در هر جایی که می‌رفتم کاملاً فوق‌العاده بود. مدل بعدی با ظرفیت بزرگتر این را تبدیل کرد همه موسیقی من همیشه با من است آی پاد یکی از بزرگترین اختراعات جهان در آن زمان بود.

اما در حالی که من هنوز این مفهوم را دوست دارم، دیگر برای من منطقی نیست که سخت افزار اختصاصی را فقط برای گوش دادن به تمام موسیقی های خود حمل کنم، در حالی که می توانم در عوض از دستگاهی که از قبل در جیب من است برای پخش (تقریبا) تمام موسیقی استفاده کنم. در دنیا، چه مالک آن باشم چه نباشم.

امروز در مورد سخت افزار هوش مصنوعی هم همینطور است. اگر گوشی‌های هوشمند وجود نداشتند، این دستگاه‌ها بسیار هیجان‌انگیز بودند و من با وجود محدودیت‌های کنونی، یکی را می‌خواستم.

اما گوشی های هوشمند انجام دادن وجود دارد، و من دلیل واحدی نمی بینم که چرا این دستگاه ها فقط برنامه نیستند.

زمانی که iOS 18 منتشر شود و اپل وارد بازی هوش مصنوعی مولد شود، این موضوع بیشتر خواهد شد. مانند این دستگاه‌ها، مطمئن هستم که نسخه اول iOS 18 سیری بسیار عالی خواهد بود – اما با توجه به اینکه به هر حال هوش مصنوعی ناقصی خواهم داشت، گزینه‌ای را انتخاب می‌کنم که رایگان است و نیازی به حمل اضافی ندارد. دستگاه

آیا دلیلی برای وجود سخت افزار اختصاصی هوش مصنوعی می بینید؟ لطفا افکار خود را در نظرات به اشتراک بگذارید.

عکس: انسان و خرگوش

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش سیری 9to5mac فارسی