ببینید: هجوم مردم برای خرید آیفون 14 قیمت آیفون 14 چقدر است؟

شایعات تاکنون امیدوار کننده بوده‌اند و به طراحی کاملا جدید آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس اضافه می‌کنند. گویا یک مدل کاملا جدید به‌نام آیفون ۱۴ مکس هم در کار خواهد بود و برخی از شایعه‌ها به ارتقای قابل توجه دوربین نیز اشاره می‌کنند. ما جزئیاتی را در ادامه بررسی خواهیم کرد و یقینا با نزدیک شدن به موعد عرضه، این 9to5mac شایعه‌ها بیش از پیش غربالگری شده و تقریبا با اطلاعات کاملی روبرو خواهیم شد که به احتمال زیاد می‌توانند در ماه سپتامبر ۲۰۲۲ به حقیقت تبدیل شوند. شاید بپرسید Face ID چه می‌شود؟ در واقع سخت‌افزار مربوط به فیس آیدی ۱۴ پرو مکس در همین پانچ-هول قرصی شکل قرار می‌گیرند و دوربین سلفی هم در کنار آن جای داده می‌شود.

واقعیت این است که طی چندین سال گذشته همواره تراشه‌های اپل بهترین‌های موجود در بازار بوده‌اند و به لطف همین تراشه‌ها آیفون‌ها می‌توانند 5 یا حتی 6 سال آپدیت نرم افزاری دریافت کنند و به عملکرد خوب خود ادامه دهند. تراشه A15 چیپستی بسیار قدرتمند است و به احتمال زیاد بسیاری از کاربران ایفون‌های سری 13 از تمام قدرت آن استفاده نمی‌کنند و به همین جهت استفاده از این تراشه در مدل‌های پایه‌ای نسل جدید شاید خیلی هم اتفاق بدی نباشد و شما در عمل تفاوت چندانی احساس نکنید. تغییر دیگری که در طراحی آیفون ۱۴ در نسخه‌های پرو شاهد خواهیم بود بزرگ‌تر شدن فریم دوربین‌ها است؛ چرا که لنز 48 مگاپیکسلی اصلی به فضای بیشتری نیاز دارد. در نهایت به طور کلی تغییرات طراحی آیفون ۱۴ را می‌توان در تغییر ناچ بالای نمایشگر و تغییر فریم دوربین‌ها در نسخه‌های پرو خلاصه کرد. گوشی آیفون 14 پلاس را باید راهکار اپل برای افرادی دانست که به یک آیفون ارزان‌تر دارای نمایشگر بزرگ نیاز دارند. گوشی iPhone 14 Plus که جایگزین مدل مینی شده، یک نمایشگر 6.7 اینچی را در اختیار کاربران می‌گذارد که تصاویر را به وضوح 2778 در 1284 پیکسل برای کاربران به نمایش می‌گذارد و از حداکثر نرخ بروزرسانی 60 هرتزی پشتیبانی می‌نماید.

قیمت آیفون 14 مکس طبق شایعات 899 است و نسخه‌های پرو نسبت به نسل فعالی با افزایش قیمت مواجه خواهند بود. به احتمال قوی برای خرید ایفون 14 پرو در نسخه پایه باید 1099 و برای مدل پرو مکس 1199 دلار هزینه کنید. اپل آیفون ۱۴ پرو (۶.۱ اینچی) و پرو مکس (۶.۷ اینچ) را معرفی کرد که دارای مرکز اطلاع‌رسانی موسوم به جزیره دینامیک و همچنین دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی ارتقا یافته است. آیفون ۱۴ پرو از اپل پای و ویزا و مسترکارت و گواهینامه هم پشتیبانی می کند همانطور که می‌دانید آیفون۱۴ پرو از فیس آیدی برای امنیت استفاده کرده است که بسیار کارآمد می باشد. آیفون 14 پرو و گوشی آیفون 14 پرو مکس، قرار است با پردازنده نسل جدید اپل A16 وارد بازار شوند.

نظرات

اگر قیمت ایفون 14 مانند نسل قبل باقی بماند این گوشی ارزش خرید بالایی خواهد داشت و کاربران بیشتری به خرید آن ترغیب خواهند شد. این گوشی با حذف نسخه مینی حالا ارزان‌ترین مدل این سری به حساب خواهد آمد. اگر بخواهیم همه چیز را خلاصه کنیم، تا کنون، شایعات و درزهای اطلاعاتی بیشتر ما را متقاعد می کند که لیست ارتقاءهای آیفون 14 نسبتاً باریک است.

  • این ویژگی ماهواره‌ای که در ماه نوامبر به آمریکا و کانادا می‌رسد، برای خریداران آیفون ۱۴ پلاس به مدت دو سال رایگان خواهد بود.
  • اگر قیمت ایفون 14 مانند نسل قبل باقی بماند این گوشی ارزش خرید بالایی خواهد داشت و کاربران بیشتری به خرید آن ترغیب خواهند شد.
  • گفته می شود که آیفون 14 دارای یک تراشه 4 نانومتری از TSMC است که حتی کوچکتر و کارآمدتر از تراشه A15 Bionic 5 نانومتری برای آیفون 13 خواهد بود.
  • معمولا اپل آخرین اطلاعات درباره گوشی جدید خود را مربوط به عمر باتری و شارژر ارائه می‌دهد.
  • اپل در نهایت به محصولات خود حالت صفحه نمایش همیشه روشن را اضافه کرده است.

البته اپل مدعی شده میزان نمایش جزئیات در این دوربین‌ها حداقل ۲ برابر بهتر از قبل شده است. این گوشی روی پنل پشتی خود از دو دوربین بهره می‌برد که شامل ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و ۱۲ مگاپیکسلی اصلی می‌شود. دوربینی که اکنون از گشودگی دیافراگم f/1.5 بهره می‌برد و ۴۹٪ عملکرد بهتر در عکاسی در نور شب دارد. اپل قابلیت دیپ فیوژن را هم به دوربین این گوشی اضافه کرده تا بدین ترتیب عملکرد آن در نمایش رنگ بسیار بهتر از قبل باشد. در فیلم‌برداری هم قابلیت جدیدی تحت عنوان «اکشن مود» اضافه شده تا بدین ترتیب لرزش شدید ویدیوها را هم خنثی کند. قیمت iphone 14 pro max با توجه به جایگاه این محصول، بالاترین قیمت را داشته و در حقیقت 1099 دلار قیمت نسخه پایه آن اعلام شده است.

Air pods pro