بررسی تفاوت آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پلاس ویرگول

بر این اساس به زودی شاهد وجود یک دوربین با بزرگنمایی صد برابری در آیفون‌های اپل نخواهیم بود. نسخه استاندارد و ارزان قیمت، از دو دوربین واید و فوق عریض بهره خواهد برد و در کنار این دو سنسور یک فلش LED دوگانه نیز وجود دارد. ناگفته نماند اپل برای جلوگیری از افزایش قیمت این دستگاه و ایجاد تفاوت تصمیم گرفته دوربین تله فوتو و سنسور سه بعدی TOF را در ماژول پنل پشتی قرار ندهد.

  • علاوه بر این موضوع پتنت جدیدی توسط این کمپانی به ثبت رسیده که به فناوری لمس سه بعدی جدیدی اشاره می‌کند.
  • همچنین جدولی از مهم‌ترین مشخصات فنی iPhone 14 Pro Max تهیه شده است که در ادامه آن را مشاهده خواهید کرد.
  • از آنجاییکه کنترل نور و ثبت رنگ و جزئیات واقعی تصاویر در نور شدید یکی از چالش‌برانگیزترین موارد در رابطه با عکاسی با موبایل است ما تصمیم گرفتیم که در این مورد هم، دو مدعی عکاسی را به چالش بکشیم.
  • گوشی از این قابلیت برای بهبود عملکرد در نور کم تا 2 برابر در دوربین های فوق عریض و جلو و تا 2.5 برابر در دوربین اصلی استفاده می کند.
  • علاوه بر موارد ذکر شده، با توجه به امکانات iOS 16 به نظر می­رسد حداقل نسخه­های پرو و پرو مکس از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن برخوردار باشند.
  • تمام دستگاه های آیفون 14 پرو مکس در مجموعه آی تی سیتی از نوع آیفون 14 پرو مکس رجیستر شده ،نات اکتیو و اکتیو بوده و ما تنها آیفون ۱۴ پرو مکس با گارانتی را عرضه می کنیم.

ویژگی‌ای که باعث شده اپل نام ناچ آیفون ۱۴ پرو مکس را Dynamic Island بگذارد. در ادامه بررسی iphone 14 pro max باید به طراحی دوربین پشت اشاره کنیم. آیفون ۱۴ پرو مکس در قسمت طراحی دوربین پشت هم بسیار به آیفون ۱۳ پرو مکس شبیه است. البته که دوربین‌های پشت برآمدگی بیشتری در پشت گوشی ایجاد کرده‌اند وبلاگ 9to5mac.ir و همچنین یک حسگر حساس به نور هم دارد. در قسمت دوربین‌های پشت حسگر LiDAR هم مشاهده می‌شود که برای اسکن‌های سه‌بعدی و کمک به عکاسی بهتر در نور کم به کار می‌رود. شرکت اپل در رویدا Far out در کنار گجت‌های جدید خود از گوشی‌های آیفون 14، آیفون 14 پلاس، آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس رونمایی کرد.

آیفون ۱۴ پرو در برابر ۱۳ پرو؛ بررسی تفاوت‌های کلیدی

اپل ادعا کرده که این تراشه از پس اجرای ۱۷ تریلیون پردازش در ثانیه بر می‌آید. این تراشه با فناوری ۴ نانومتری ساخته شده و از پردازنده گرافیکی قو‌ی‌تر و بهینه‌تری هم استفاده می‌کند. از بزرگ‌ترین ویژگی‌های iOS 16 می‌توانیم به تغییراتی که در صفحه قفل گوشی ایجاد شده، اشاره کنیم. روی صفحه قفل این گوشی می‌توانید عکس دلخواه خودتان را قرار دهید یا می‌توانید وضعیت آب و هوا را قرار دهید تا صفحه گوشی شما افتابی یا بارانی شود.

فلزات قلیایی بهترین گزینه برای پیوند با هالوژن‌ها

این موضوع به بدان معنی است که طرح جدید اتحادیه اروپا می‌تواند اپل را مجبور به حذف درگاه Lightning کند. سپس اپل مجبور به استفاده از درگاه USB-C می‌شود، اما علاقه‌ای به استفاده از آن ندارد به همین دلیل می‌تواند کلا درگاه شارژ را حذف کند. این موضوع در حد یک شایعه است و توسط منابع رسمی تایید نشده و بهتر است تا انتشار اطلاعات رسمی و تایید شده صبر کنیم. استفاده از آلیاژ تیتانیوم در بدنه نسخه‌های پرو نیز امکان پذیر خواهد بود و باید منتظر ماند تا ببینیم اپل چنین کاری را انجام خواهد داد یا از همان فولاد زد زنگ برای ساخته بدنه استفاده خواهد کرد. تیتانیوم از فولاد ضد زنگ دارای سختی بیشتری است و این موضوع باعث خواهد شد تا مقاومت دستگاه افزایش پیدا کند. اگر یکی از طرفداران عکس های سلفی هستید، خوشحال خواهید شد که بدانید دوربین جلویی TrueDepth آیفون 14 پلاس، دارای دیافراگم f/1.9 بازتر و فوکوس خودکار است.

تفاوت مهمی که در طراحی این گوشی نسبت به گذشته وجود دارد، گزینه‌های رنگی جدید خواهد بود. چند روز پیش اپل با برگزاری کنفرانسی در سالن استیو جابز، سری آیفون 14 را در چهار مدل معمولی، پلاس، پرو و پرو مکس معرفی کرد. بر خلاف سال 2021 که شاهد یک آیفون مینی کوچک‌تر در سری آیفون 13 بودیم، امسال خبری از نسخه مینی نخواهد بود و یک مدل پلاس جایگزین آن شده است. طبق اقدامات گذشته این کمپانی نسل بعدی گوشی‌های اپل از تراشه‌ای نام A16 Bionic بهره‌مند خواهد شد و به احتمال زیادی این پردازنده یک چیپست ۴ نانومتری خواهد بود. این موضوع به معنی افزایش قدرت سخت افزاری بالا نسبت به نسل قبلی بوده و همچنین اپل باید یک رقیب قدرتمند برای مقابله با تراشه ۴ نانومتری جدید شرکت کوالکام یعنی Snapdragon 8 Gen 1 تولید کند. علاوه بر این موضوع نسخه iPhone 14 Max به احتمال زیاد از همین صفحه نمایش برخوردار خواهد شد و تنها تفاوت میان این دو نمایشگر وجود نرخ تازه سازی ۶۰ و ۱۲۰ هرتزی است.