تولید تراشه TSMC آریزونا از سال 2024 تا 2025 به تعویق افتاد

عکس: Wu Yi/Unsplash

در آن زمان، TSMC ادعا کرد که این لزوماً به این معنی نیست که شروع تولید تراشه مشتری به تأخیر می افتد، زیرا هنوز زمان اضطراری در برنامه وجود دارد. با این حال، نیکی گزارش می دهد که مارک لیو، رئیس شرکت، اکنون اذعان کرده است که تأخیر واقعاً بر برنامه های تولید تأثیر می گذارد.

اپل گفت که این کارخانه تراشه‌هایی را برای دستگاه‌های اپل می‌سازد، اما فقط برای دستگاه‌های قدیمی‌تر.

تولید تراشه TSMC آریزونا به تعویق افتاد

این شرکت برای ادامه درخواست یارانه های قابل توجهی از دولت ایالات متحده کرد. اپل از این پیشنهاد حمایت کرد و از طرف TSMC از طریق قانون CHIPS، یک برنامه 50 میلیارد دلاری برای ترویج تولید تراشه در ایالات متحده، لابی کرد.

تاریخچه چنین معاملاتی – که در آن مالیات دهندگان آمریکایی موافقت می کنند یارانه های زیادی به شرکت های خارجی برای راه اندازی تولید در ایالات متحده بپردازند – عالی نیست. معامله مشابه با فاکسکان برای تولید ایالات متحده در ویسکانسین، پس از اینکه ایالت نزدیک به 1 میلیارد دلار برای زیرساخت های کارخانه های موجود هزینه کرد، بی نتیجه ماند.

شرکت تولید نیمه هادی تایوان اعلام کرد که به دلیل کمبود کارگران ماهر و تکنسین های مورد نیاز برای جابجایی تجهیزات در اطراف کارخانه، شروع تولید انبوه در کارخانه آریزونا خود را تا سال 2025 به تعویق می اندازد.

شروع تولید تراشه TSMC آریزونا – که شامل تراشه‌های دستگاه‌های قدیمی‌تر اپل می‌شود – اکنون به طور رسمی توسط این شرکت به تعویق افتاده است. قرار بود تولید در اواخر سال 2024 شروع شود و اکنون به اوایل سال 2025 عقب افتاده است.

مارک لیو، رئیس TSMC گفت که بزرگترین سازنده تراشه قراردادی جهان در حال ورود به مرحله حساس مدیریت و نصب برخی از “پیشرفته ترین تجهیزات” کارخانه است.

جنجال ها باقی می ماند

در این مورد، حداقل ساخت و ساز به خوبی در حال انجام است، اما فقط به قیمت این که TSMC دو برابر مبلغی که در ابتدا ارائه شده بود، و صدها کارگر از تایوان طلب کند. مسائل ایمنی جدی نیز در کارخانه گزارش شد که توسط TSMC تنها تا حدی تکذیب شد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

سازنده تراشه اپل قبلا اذعان کرده بود که کار ساخت و ساز به طور جدی به تعویق افتاده است، اما در آن زمان گفت:[did] لزوماً به این معنی نیست که «تولید اولیه تراشه به تأخیر می افتد…

پس زمینه گیاه

در پایان ماه گذشته، شرکت تایوانی اعتراف کرد که کار ساخت و ساز به طور جدی از برنامه عقب مانده است. انتظار می‌رفت که تجهیزات تراشه‌سازی برای تولید آزمایشی اولیه در ماه سپتامبر امسال به صورت آنلاین عرضه شود و در عوض تا فوریه یا مارس آینده این اتفاق نمی‌افتد.

TSMC برای اولین بار اعلام کرد که قصد دارد در سال 2020 یک یا چند کارخانه تراشه در آریزونا بسازد. ادعا شده بود که 1600 شغل در ایالات متحده ایجاد خواهد شد، از جمله مشاغلی که در یک زنجیره تامین محلی هستند.