تیم کوک چین را به عنوان قطب تولید تمجید می کند، در حالی که در جاهای دیگر کار می کند


یک روزنامه دولتی به نقل از تیم کوک از چین به عنوان یک مرکز تولید در طول سفر مدیرعامل به این کشور برای افتتاح یک فروشگاه جدید، تمجید کرد.

اظهارات کوک پس از آن بیان شد که اپل از کاهش 13 درصدی درآمد خود از چین خبر داد و بر اساس برآوردهای اخیر بازار، فروش آیفون در چند سال اول امسال 24 درصد کاهش یافته است.

تیم کوک چین را می ستاید

THE فایننشال تایمز گزارش ها حاکی از آن است که کوک همچنین قول داده است که در چین سرمایه گذاری بیشتری کند، اگرچه رقم خاصی ارائه نکرده است.

روزنامه دولتی گلوبال تایمز که بیشتر به خاطر حمله ناسیونالیستی به ایالات متحده معروف است، افزایش سرمایه گذاری را گزارش کرد و به نقل از کوک گفت: «هیچ زنجیره تامینی در جهان وجود ندارد که برای ما حیاتی تر از چین باشد. »

رسانه دولتی شانگهای خاطرنشان کرد که کوک «سطح بالای مدرن‌سازی کارخانه‌های چینی، با قابلیت‌های تولیدی بسیار پیشرفته و کارگران آموزش‌دیده را ستایش کرد».

اپل به طور خاص هفته گذشته و پیش از بازدید کوک از ایجاد یک آزمایشگاه تحقیقاتی جدید در این کشور خبر داد.

جامعه آمریکا خواهد شد […] یک آزمایشگاه تحقیقات کاربردی جدید در شنژن، استان گوانگدونگ ایجاد کنید، که پشتیبانی قوی‌تری برای کارکنان در منطقه فراهم می‌کند و همکاری با تامین‌کنندگان محلی را عمیق‌تر می‌کند.

چالش سه گانه اپل در چین

اپل در حال حاضر با سه چالش متمایز در چین مواجه است.

اولاً، یک اقتصاد دشوار در کشور، که تخفیف های فوق العاده زیادی را در تلاش برای جبران کاهش تقاضا مشاهده کرده است.

دوم، روابط سیاسی ضعیف بین ایالات متحده و چین باعث شده است که دولت چین شهروندان خود را از خرید آیفون منصرف کند.

سوم، ظهور مجدد غافلگیرکننده هواوی به عنوان یک رقیب آیفون. برتری این شرکت چینی نسبت به اپل در سال 2020 به اوج خود رسید، زمانی که ایالات متحده تحریم های فناوری را علیه چین اعمال کرد. اینها صادرات تراشه های 5G از ایالات متحده به چین را مسدود کردند. از آنجایی که در آن زمان قابلیت های 5G برای هر گوشی پیشرفته ای ضروری بود، فروش هواوی به شدت کاهش یافت.

اما هواوی سال گذشته گوشی بسیار موفق Mate 60 را روانه بازار کرد، یک گوشی پیشرفته با تراشه 5G که توسط یک شرکت چینی ساخته شده بود – چیزی که کارشناسان فناوری گفته بودند در کوتاه مدت غیرممکن است. این اتفاق چنان شگفت‌انگیز است که حتی مشاور امنیت ملی آمریکا در نشست خبری کاخ سفید به آن اشاره کرد.

دیدگاه 9to5Mac

واقعیت این است که اپل تمام تلاش خود را برای کاهش وابستگی این شرکت به چین با تاکید بر هند انجام می دهد. اما با توجه به اینکه حدود 80 درصد از تولید جهانی آیفون در یک کارخانه بزرگ در چین انجام می شود، شرکت کوپرتینویی در حال حاضر کاملاً به تولید آنجا وابسته است – که به معنای حفظ روابط خوب با حزب کمونیست چین است.

این اولین باری نیست که کوک مجبور می شود برای شیرین نگه داشتن چیزها، چیزهای خوبی درباره چین بگوید و آخرین بار هم نخواهد بود.

عکس از Claire Chang در Unsplash

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی