انتشار اولین ویدیوها از آیفون 14 پرو مکس در رنگ بنفش دیجیاتو

درباره عمر باتری نیز اپل ادعا کرده است که این گوشی 23 ساعت پخش ویدیو بدون وقفه خواهد داشت که بسیار خوب به نظر می‌رسد. این فضا می‌تواند خود را با صفحه نمایش تطبیق داده و بزرگ و کوچک بشود. احاطه شدن این قسمت با پیکسل‌های سیاه در اشکال و اندازه‌های مختلف باعث می‌شود این توهم به وجود آید که بریدگی در حال کوچک و بزرگ‌ شدن است. با این حال در ظاهر، افراد می‌توانند با لمس یا کشیدن انگشت خود روی این قسمت شکل آن را تغییر داده و یک عملیات را فعال یا غیرفعال کنند. این ویژگی یک جهش بی‌سابقه و نوآورانه در گوشی‌های هوشمند است که کاربران زیادی مشتاقانه در انتظار امتحان آن در واقعیت هستند.

  • لنزهای مایع قابلیت پوشش کامل سنسور را دارند و در سایزهای بسیار کوچک در مقایسه با لنزهای شیشه ای و مکانیکی هم مورد استفاده قرار می گیرند.
  • استفاده از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی یک هدف دیگر هم دارد و آن زوم اپتیکال دو برابر است.
  • دقیقاً مانند آيفون 4 و بسیاری از سنسورهای اثر انگشت در بهترین تلفن های اندرویدی که در پایین نمایشگر قرار گرفته است.
  • در بخش ویدئو و فیلمبرداری نیز حالت Action فیلم ها را بسیار روان و بهتر ضبط می کند.

این امر در خصوص گوشی تاشو جدید سامسونگ، یعنی گلکسی زد فولد 4 کمتر صدق می‌کند، چرا که در نسخه پایه از 256 گیگابایت حافظه بهره می‌برد. اگر شایعات مربوط به آیفون 14 را در آخرین روزهای قبل از معرفی این سری گوشی‌ها دنبال می‌کردید، حتما انتظار داشتید که اپل قیمت گوشی های جدید خود را نسبت به نسل قبلی افزایش دهد. تحلیلگران و افشاگران از افزایش 100 دلاری قیمت برای هر گوشی از این خانواده خبر می‌دادند و به این ترتیب پیش‌بینی می‌شد قیمت آیفون 14 پرو مکس وارد محدوده قیمتی گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ شود. این دوربین 12 مگاپیکسلی از نوع TrueDepth با دیافراگم f/1.9 قرار است به کمک کاربران در نور کم بیاید. همچنین سری آیفون 14 به اولین آیفون‌هایی تبدیل شده‌اند که از فوکوس خودکار بهره می‌برند. در بخش فیلم‌برداری اپل قابلیتی جدید به سری آیفون 14 افزوده که آن را حالت Action Mode می‌نامد.

ویجت های iOS 16 ؛ معرفی تمامی ویجت های لاک اسکرین در iOS 16

اپل برای نمایشگر آیفون 14 باز هم از پنل OLED استفاده کرده تا رنگ‌های تند و پرجنب‌وجوش و رنگ سیاه عمیق و واقعی را به نمایش بگذارد. حداکثر روشنایی 1200 نیت به اندازه کافی مناسب خواهد بود، هر چند به اندازه حداکثر روشنایی 2000 نیتی آیفون 14 پرو نمی‌رسد. این موضوع کاملا بدیهی است که تمام گوشی‌های این سری جدید از شبکه ارتباطی 5G پشتیبانی کنند.

عکس | مشخصات فنی کامل هر ۴ مدل آیفون ۱۴ لو رفت!

با این حال برای کسانی که آیفون 13 دارند، آیفون 14 بیشتر مانند یک مدل S برای گوشی سال گذشته است که حتی چیپست آن نیز تغییری پیدا نکرده است. شاید بتوانیم بگوییم خرید آیفون 14 معمولی برای کسانی که آیفون 12 یا آیفون‌های قدیمی‌تر را دارند منطقی‌تر باشد، چرا که پیشرفت‌ها و بهبودهای آن بیشتر به چشم می‌آید. در وبلاگ 9to5mac.ir هر صورت همانطور که گفتیم، امسال بیشتر از هر زمان دیگری خرید مدل Pro منطقی خواهد بود. حالا بیایید ببینیم آیفون 14 معمولی چه در چنته دارد و چقدر ارزش خرید خواهد داشت. از نظر باتری نیز احتمال به وجود آمدن تغییرات بسیار بزرگ وجود دارد و افزایش ضخامت دستگاه می‌تواند به دلیل وجود باتری با ظرفیت بالایی باشد.

البته قرار نیست آیفون‌های بازار آمریکا به اینترنت ماهواره‌ای متصل شوند و فقط امکان تماس اضطراری در شرایط خاص وجود خواهد داشت. فریم آلومینیومی آیفون 14 باعث شده که نسبت به برادر Pro خود بسیار سبک‌تر باشد و تقریبا 172 گرم وزن دارد. این وزن سبک و البته لبه‌های صاف گوشی موجب شده‌اند در دست گرفتن آیفون 14 بسیار جذاب و راحت باشد. در هر صورت طراحی این گوشی نسبت به آیفون 13 تغییر زیادی نکرده، اما هنوز هم چیزهای زیادی برای دوست داشتن در آن وجود دارد. در لبه سمت چپ گوشی، کلید سوئیچ سایلنت کردن و دکمه‌های تنظیم صدا و در لبه سمت راست نیز دکمه پاور و درگاه سیم کارت قرار گرفته‌اند. البته درگاه سیم کارت برای بازار ایالات متحده وجود ندارد، چرا که آیفون 14 در آمریکا فقط از سیم کارت الکترونیکی یا eSIM استفاده می‌کند و به جای آن یک بخش مات شده جایگزین درگاه سیم کارت فیزیکی شده است.