سرویس امنیتی روسیه همه دستگاه های اپل را ممنوع کرده و ادعاهای جاسوسی را تکرار می کند

ممنوعیت آیفون، آی‌پد و سایر دستگاه‌های اپل در وزارتخانه‌ها و مؤسسات کلیدی نشان‌دهنده نگرانی فزاینده کرملین و آژانس جاسوسی سرویس امنیت فدرال در مورد افزایش فعالیت‌های جاسوسی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا علیه نهادهای دولتی روسیه است.

در ماه مارس گذشته، تنها آیفون ممنوع شد و تنها مقامات انتخابات ریاست جمهوری تحت تأثیر قرار گرفتند. اما فایننشال تایمز گزارش می دهد که این ممنوعیت اکنون به هزاران کارمند دولتی دیگر و همه محصولات اپل تعمیم داده شده است.

THE FT می‌گوید محبوبیت دستگاه‌های اپل باعث ایجاد شک و تردید در مورد اینکه چه تعداد از مقامات واقعاً از این ممنوعیت تبعیت خواهند کرد، ایجاد می‌کند. ممنوعیت قبلی آیفون تا حد زیادی نادیده گرفته می شد.

FSB ادعاهای قبلی را تکرار کرد که اپل یک درب پشتی در دستگاه های خود به آژانس امنیت ملی ارائه کرده است که به سرویس های امنیتی ایالات متحده اجازه می دهد از مقامات روسی جاسوسی کنند.

ممنوعیت قبلی آیفون

به نظر می‌رسد حتی FSB متوجه شده است که در اینجا یک نبرد دشوار دارد، فقط دستگاه‌های اپل را برای اهداف کاری ممنوع می‌کند، در حالی که به مقامات اجازه می‌دهد به استفاده از دستگاه‌های شخصی ادامه دهند.

گرفتن 9to5Mac

همانطور که قبلاً گفتیم، کاملاً قابل باور است که NSA از نرم افزارهای جاسوسی مانند Pegasus یا Graphite برای هک آیفون های استفاده شده توسط مقامات روسی استفاده می کند. در واقع اگر اینطور نبود جای تعجب خواهد بود.

اما این ایده که اپل یک درب پشتی در آیفون‌ها برای آژانس امنیت ملی آمریکا ایجاد کرده است، بی معنی است: این شرکتی است که از FBI به خاطر همین مشکل شکایت کرده است.

سرویس امنیتی روسیه، FSB، ممنوعیت قبلی خود برای استفاده از آیفون را تمدید کرد. آخرین ممنوعیت برای هزاران کارمند دولتی دیگر اعمال می شود و اکنون شامل iPad و Mac نیز می شود.

FSB […] گفت که چندین هزار گوشی اپل از جمله تلفن های مشترکان داخلی روسیه آلوده شده اند.

ممنوعیت در حال حاضر به مقامات بیشتر، محصولات بیشتر گسترش یافته است

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

مقامات روسی هزاران مقام دولتی و کارمند را از استفاده از آیفون و سایر محصولات اپل منع کرده اند زیرا سرکوب این شرکت فناوری آمریکایی به دلیل نگرانی های جاسوسی تشدید شده است. […]

در بحبوحه آماده سازی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده روسیه، کرملین به مقامات گفته است که استفاده از آیفون را متوقف کنند […] این سیاست برای همه مقاماتی در این کشور که “در تدارکات انتخابات ریاست جمهوری روسیه در سال 2024 شرکت دارند” اعمال می شود.

مارس گذشته، کرملین استفاده از آیفون توسط مقامات دولتی را ممنوع کرد.

عکس: کریس یانگ/Unsplash

سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) روز پنجشنبه اعلام کرد که طرحی توسط آژانس امنیت ملی ایالات متحده (NSA) با استفاده از بدافزارهای ناشناخته قبلی برای دسترسی به آسیب‌پذیری‌های به اصطلاح درب پشتی ساخته شده ویژه در تلفن‌ها کشف کرده است.

در آن زمان، یک مقام رسمی گفت کسانی که تحت تأثیر این ممنوعیت قرار می گیرند باید آیفون های خود را دور بیندازند یا به فرزندان خود بدهند.

سرویس امنیتی روسیه اپل را مقصر می داند

ماه گذشته، زمانی که سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) ادعا کرد که اپل یک درب پشتی در آیفون ها برای آژانس امنیت ملی ایالات متحده (NSA) ایجاد کرده است، اوضاع تشدید شد.

سرگئی کرینکو، رئیس دفتر ریاست جمهوری روسیه در نشستی با “مقامات درگیر در سیاست داخلی” به مقامات تا اول آوریل فرصت داد تا آیفون های خود را کنار بگذارند.